- Sue Gallagher
* 21.12.1973
Obor: architekt, pedagog, mediální umělec, scénograf
Vzdělání: Bc.architektury (s vyznamenáním), Mgr. (scénografie)
Pedagogická činnost: vedoucí postgraduálního studia, Škola umění & designu, Aucklandská technická univerzita
Účast na dalších mezinárodních výstavách: spolukurátorka, novozélandská výstava “Blow” PQ07; kurátorka, Glitch - performativní a mediální umění, St Paul St Gallery, Auckland (2009); kurátorka, Live Repeat Playback, St Paul St Gallery Auckland (2010)
Další údaje: Absolventka školy Central St. Martins' College v Londýně a Univerzity v Aucklandu. Přednáší zde 3D Design a pracuje jako jevištní výtvarnice a výtvarnice instalací. Její exponát nazvaný „Probuzení" situuje diváka kamsi mezi zasutou a opět se vynořující realitu, je to instalace zkoumající divadelní událost příchodu a odchodu, narušeni a opětné uvedením do klidu.
Sue Gallagher je vedoucí katedry postgraduálních studií, přednášející na katedře prostorového designu na Škole umění & designu Aucklandské technické univerzity; koordinátorkou CoLabu: výzkumné skupiny MAP Media Arts & Performance; komisařkou Nového Zélandu pro Pražské Quadriennale scénografie a divadelního prostoru 2011 (Národní, Architektonické a Studentské sekce) a spolukurátorkou Novozélandské národní výstavy společně s Tracey Collins.
Výzkum a výuka Sue Gallagher se zabývá performativním prostředím, včetně instalace, designu výstav, pohyblivých obrazů a prostorového desigu. Její výzkum zkoumá performanci jako platformu, která se dotýká mnoha uměleckých forem. Jako architektka a performativní designérka nechápe prostor jako statický a fixní výtvor, ale jako výtvor křehký, komunikativní a proměnlivý. Její performance, instalace, videa a další scénografická díla byla prezentována na výstavách v Nizozemí, Německu, Řecku, Japonsku, České republice, Kanadě a Novém Zélandě.
- Tracey Collins
Obor: scénograf, kostýmní výtvarník, produkční designérka, umělkyně
Vzdělání: bakalářka výtvarných umění, Elamova škola výtvarných umění, Aucklandská univerzita
Spolupráce s divadly: Auckland Theatre Company. Massive Theatre Company
Pedagogická činnost: přednášející v meziodvětvovém studiu, Elamova škola výtvarných umění, Aucklandská univerzita (1996-2006); lektorka prostorového designu, Aucklandská technická univerzita (2002, 2006)
Pravidelná spolupráce s režiséry: Simon Bennett. Mike Mizrahi. Samantha Scott.
Ocenění: novozélandská cena Chapmana Tripa za nejlepší kostýmní návrh (2002),
Další údaje: Absolventka Univerzity v Aucklandu. Pracuje ve svobodném povoláni jako jevištní a kostýmni výtvarnice pro činohru, současný tanec i operu. Pravidelně spolupracuje s divadelními soubory: Inside out Productions, Massive Company a New Zealand Actor's Company. Tato výtvarnice pracuje převážné s instalacemi. Pravidelné spolupracuje s výtvarníkem světel Bryanem Caldwellem. Přednáší 3D Design na Univerzitě v Aucklandu. Její práce nazvaná „Pocit viděni" je interaktivní instalací, která sděluje myšlenky a postupy provázející její práci v posledních čtyřech letech. Autorka si mimo jiné klade tyto otázky: Co je to energie představeni? Může se odehrát představeni bez herce? Umí multimediální předsta-vení „vyprávět příběh", který by zaujal publikum?
Vystavené práce
-
Tracey Collins: (Riskni všechno),
Auckland Arts Festival
(Auckland Arts Festival),
2011, Režisér: Curators: Sue Gallagher & Tracey Collins, Graphic Design: Lisa Rushworth (for ‘This is Not My Life’ board game). ; identifikace exponátu:
ostatní, interaktivní sochařská instalace ;
Komentář: "Riskni všechno" je instalace, která se skládá ze tří interaktivních sohařských děl vytvořených jako "překladová" díla, vyvinutých a navržených podle tří televizních programů, vzniklých během posledních dvou let. Díla "Riskni všechno" jsou vymyšlena tak, aby se na nich mohlo podílet obecenstvo a díky přímému zážitku získat vhled do stvořených "světů" a porozumět jim, jejich filozofii a logice, konceptuálnímu přístupu a vyvinutým designovým postupům a strategiím. Hlavním cílem je vnést do těchto "navržených světů" "nový život" - život, který se shoduje s promítanou produkcí a zároveň jí odporuje, čímž poskytuje publiku jedinečný a neopakovatelný zážitek.
“Tohle není můj život" – scénář: Gavin Strawhan a Rachel Lang. Režie: Robert Sarkies a Peter Salmon. Produkce: Tim Sanders. Výkonný producenti: Gavin Strawhan, Rachel Lang, Steven O-Meagher, Tim White.
“Rozkoš" – scénář a režie: Fiona Samuel. Produkce: Michele Fantl.
“Waitangi: co se stalo doopravdy" – scénář: Gavin Strawhan. Režie: Peter Burger. Produkce: Robin Scholes.
- Nooroa Tapuni
Obor: malíř, mediální umělec, vizuální umělec
Vzdělání: magistra umění & designu, Aucklandská technická univerzita; bakalářka výtvarných umění, Elamova škola, Aucklandská univerzita
Pedagogická činnost: odborná asistentka na Aucklandské technické univerzitě, 2009; současná aspirantka na titul PhD
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Glitch, St Paul St Gallery, Aucklandská technická univerzita, Auckland/Nový Zéland; LIVE/REPEAT/PLAYBACK, St Paul St Gallery, Aucklandská technická univerzita, Auckland/Nový Zéland;
Pravidelná spolupráce s režiséry: na
Vystavené práce
-
Nooroa Tapuni: File Corrupted & Working Model (Ty pro mě),
(Glitch jako součást Misperforming, St Paul St Gallery, Aucklandská technická univerzita),
2009 Nooroa Tapuni, Artist. ; identifikace exponátu:
ostatní, miniaturní pohyblivá obrazová instalace Ty pro mě ;
Komentář: File Corrupted (Poškozený soubor) a Working Model (Pracující model) budou instalovány ve spolupráci se Sue Gallagher jako dvě z miniaturních performancí v rámci instalace Ty pro mě a jako součást výstavy Provaziště.
- Christopher Braddock
* 25.09.1962, Auckland, New Zealand
Obor: pedagog, sochař, mediální umělec
Vzdělání: PhD, Aucklandská technická univerzita, magistr umění, Courtauldův institut, Londýnská univerzita; národní vysoký diplom výtvarného umění (s vyznamenáním) Národní vysoká škola výtvarných umění, Paříž; bakalář výtvarných umění, univerzita Canterbury
Pedagogická činnost: Chris Braddock je odborným asistentem oboru vizuálních umění na Škole umění & designu Aucklandské technické univerzity, Auckland, Nový Zéland. Je také vedoucím St Paul St Gallery AUT. Je učitelem a konzultantem postgraduálních projektů vizuálního umění v oblastech, jako jsou video a sochařské instalace, performativní umění s důrazem na body art a performativní instalace.
Účast na dalších mezinárodních výstavách: V roce 2009 byl kurátorem Random Entrant pro PSi#15 (Mezinárodní performativní studia) v Záhřebu za účasti umělců Davida Crosse a Alicii Frankovich. V roce 2008 představil svou video a zvukovou instalaci Umělec bude přítomen v St Paul St Gallery, NZ.
Ocenění: V roce 2007 byl Braddock mezinárodním umělcem na stáži na melbournské univerzitě RMIT. V roce 2004 získal studijní pobyt v New Yorku v Mezinárodním studiu & kurátorském programu od Novozélandské rady toi Aotearoa pro vizuální umění.
Další údaje: Chris Braddock je odborným asistentem oboru vizuálních umění na Škole umění & designu Aucklandské technické univerzity a vedoucím St Paul St Gallery AUT. Jeho umělecká praxe a publikační činnost se zaměřuje zejména na instalace, které zahrnují performativní intervence a umělecké objekry, které nesou stopy performativních akcí. První Braddockova kniha Performing Contagious Bodies: Ritual Exchange in Contemporary Art vyjde v v roce 2012 v nakladatelství Palgrave Macmillan. V roce 2010 Braddock publikoval v Sydney Artspace’s Column stať s názvem “Alicia Frankovich and the Force of Failure” (Alicia Frankovich a síla neúspěchu). V roce 2009 byl kurátorem Random Entrant pro PSi#15 (Mezinárodní performativní studia) v Záhřebu za účasti umělců Davida Crosse a Alicii Frankovich. V souvislosti s tímto projektem publikoval článek "Random Entrant and the Force of Failure" (Vylosovaný účastník a síla neúspěchu) ve Frakcija Performing Arts Journal, 50 (jaro), 26-33.
http://www.imageandtext.org.nz/chris.html
Vystavené práce
-
Chris Braddock: (Snaha shůry (pro Jima Allena)),
Auckland Arts Festival. Fly-Tower exhibtion
(Auckland Arts Festival. výstava Provaziště),
2011, Režisér: Chris Braddock, Director: Christopher Braddock with assistance from Anthony Cribb
Participants: Anthony Cribb, Suzie Gorodi, Bronwyn Evans
Curators: Sue Gallagher & Tracey Collins ; identifikace exponátu:
ostatní, video instalace, která je součástí výstavy Provaziště novozélandských performativních scénografů ;
Komentář: Videoseriál “Snaha shůry (pro Jima Allena)” Christophera Braddocka se ocitá kdesi mezi živou uměleckou performancí, vizuální technologií kamerového systému, tvorbou sochy a vyučování studentů. Není ani jednou z těchto činností, ale opírá se o jejich vývoj a s nimi spojené struktury. Účastníci projektu interpretují pokyny ke každému EXPERIMENTU. Projekt připomíná skleníkovou "kliniku" umělkyně Lygie Clark ze 60. let 20. století, zdůrazňující rituál coby prostředek, jak se vyhnout komodifikaci a umožnit účastníkům, aby objevili vlastní fyzickou a psychickou skutečnost a přetvořili ji. Seriál Snaha shůry je poctou dílům Jimiho Allena, jako je Kontakt, 1974 a oceněním jeho zásadního podílu na diskursu participačních uměleckých akcí a performancí v Austrálii a na Novém Zélandě v 70. letech 20. století.
Christopher Braddock, EXPERIMENT PRVNÍ—2 Snaha, 2007-2010, DVD, 6 min 33 sek. Ze seriálu Snaha shůry (pro Jima Allena). Natočeno na RMIT International Artist-in-Residence, Melbourne, 2007. Chris Braddock děkuje účastníkům ze studentských řad z Umělecké školy RMIT a Peteru Westwoodovi.
Christopher Braddock, EXPERIMENT TŘETÍ—3 Hledání, 2011, DVD, 9 min 52 sek. Ze seriálu Snaha shůry (pro Jima Allena). Chris Braddock děkuje účastníkům ze studentských řad z Aucklandské technické univerzity.
Christopher Braddock, EXPERIMENT ČTVRTÝ—2 Vnímání, 2011, DVD, 6 min 53 sek. Ze seriálu Snaha shůry (pro Jima Allena). From the series Trying from Above (for Jim Allen). Chris Braddock děkuje účastníkům ze studentských řad z Aucklandské technické univerzity.
- Tracy Grant Lord (Tracy Grant)
* 1961, New Zealand
Obor: scénograf, kostýmní výtvarník
Vzdělání: bakalářka prostorového designu, Aucklandská technická unverzita, Auckland
Spolupráce s divadly: Sydney Theatre Co, Auckland Theatre Company, Singapore Dance Theatre, Australian Opera, Australian Ballet, Royal New Zealand Ballet
Účast na dalších mezinárodních výstavách: WSD Toronto 2005
Pravidelná spolupráce s režiséry: Pamela Rabe, Simon Phillips, Raymond Hawthorne, Colin McColl, Gary Harris, Janek Schergen
Ocenění: Cena Winstona Churchilla (1987), nominace na cenu L. Oliviera (Spojené království) 2004
Další údaje: Tracy Grant Lord je přední scénografka divadla, opery a baletu. Její kariéra začala desetiletým působením v Mercury Theatre (Auckland), kde se učila scénografickému řemeslu, a poté začala pracoval jako scénografka na volné noze pro hlavní performativí společnosti po celé Australasii. Je držitelkou grantu Winston Churchill Memorial Trust, absolvovala bakalářská studia v oboru prostorový design na Aucklandské technické univerzitě a její dílo bylo vybráno k prezentaci novozélandského performativního designu na Pražském Quadriennale v České republice v letech 1991, 1995, 1999, 2003 a 2007. Svou práci představila také na výstavě World Stage Design v kanadském Torontu v roce 2005.
Mezi její nejdůležitější práce patří oceňovaná inscenace Romea a Julie k 50. výročí Royal New Zealand Ballet, která měla premiéru v roce 2004 v Sadlers Wells v Londýně. Tato inscenace posléze získala nominaci na Cenu Oliviera za nejlepší novou taneční inscenaci ve Spojeném království za rok 2005.
Poslední projekty zahrnují "Ve vedlejším pokoji" (2011) pro Sydney Theatre Company, “Šípková Růženka” (2010) pro Singapore Dance Theatre, “Oliver!” (2009) a “Le SUD” (2010) pro Auckland Theatre Company a nové operní dílo “Electric” (2011).
Vystavené práce
-
Arthur Miller: (Čarodějky ze Salemu),
Auckland Theatre Company
(Auckland Theatre Company),
2007, Režisér: Colin McColl, Tracy Grant Lord – Set and Costume Designer
David Eversfield – Lighting Designer
; identifikace exponátu:
ostatní, instalace & digitální design ;
Komentář: Původní tvůrčí tým Auckland Theatre Company, který se podílel na inscenaci “Čarodějky ze Salemu” z pera Arthura Millera, vytvoří dílo “Oběšení”, v jehož rámci vystaví archiv designového procesu a performance pomocí nového pohledu na nové dílo a s využitím inherentních scénických prvků, zvukové krajiny, složené pro tuto příležitost, a promítání video mapování. Za pomoci scénické krajiny rozšíříme původní dílo a vytvoříme dílo nové, určené pro výstavu založenou na podstatě původních myšlenek inscenace. Abychom toto rozšíření podpořili, použijeme asociace vyvolávané textem, související s popravou, uvězněním, sváděním, uzavřenou komunitou, gotickou izolovaností, kolonizací, uniformitou a modfikací, s jejichž pomocí se pokusíme vyjádřit jistou formu univerzálního vzájemného vztahu. Diváci si před "vstupem" do světa salemských čarodějek obléknou pršiplášť a sandály Teva, které jsou určujícími kostýmními prvky inscenace. Zatímco se návštěvníci oblékají, posuvnou scénickou stěnou nahlížejí do uzavřeného prostoru a začínají si uvědomovat, jaký zážitek je čeká. Slyší ukolébavky, chorály a občasné hysterické výkřiky pubertálních dívek. Když překročí práh a projdou portálem, přivítá je dokonale oděná "panenka" přibitá k nejvzdálenější stěně "špendlíkem", nesoucí celou tíhu scénické struktury. Tady se Marry Warrenová dopustila chyby. Když projdou dále do nitra instalace, obklopí je krajina digitálních obrazů promítaných z několika míst nad jejich hlavami, v prostoru "promítací zóny". Jedná se o kolaci pohyblivých a strnulých obrazů promítaných na podlahu a na tři stěny, která v návštěvnících vzbudí pocit, že se skutečně ocitli trojrozměrném světě. Kromě toho spatří miniatury původních scénických světů, vystavené podél stěn - izolované jedna od druhé. Bude tu "pršet", a bude-li ve výstavním prostoru dost místa, dojde i na oběšení - z provaziště se spustí tělo.
- David Eversfield
* 22.05.1979, Auckland, New Zealand
Obor: světelný designér
Vzdělání: bakalář umění a bakalář věd (Aucklandská univerzita, 2001), psychologie vizuálního vnímání
Pedagogická činnost: přednášející performativní techniky (Aucklandská technická univerzita, Masseyova univerzita, univerzita Unitec, Toi Whakaari - Novozélandská škola dramatických umění)
Další údaje: člen Asociace světelných designérů ALD, Entertainment Technology New Zealand ETNZ
- Russell Scoones
* 08.01.1961, Dunedin, New Zealand
Obor: skladatel, zvukový umělec
Pedagogická činnost: hudební terapeut, Raukatauri Music Therapy Centre
Pravidelná spolupráce s režiséry: STRUT Dance, Perth; Subcircle Philadelphia; Touch Compass, Auckland
Další údaje: Russell Scoones
skladatel
Russellovy partitury často vycházejí z prostředí, místa a rytmů performativní koncepce. Russell složil hudbu pro Kámen Aarero Carol Brown pro Wellingtonský mezinárodní festival umění 2006 v Te Papa, k čemuž použil kámen, kov, sklo a dřevo. Pro Touch Compass Dance Company složil SLIP (2010), jehož text a píseň slouží k odhalení příběhů perfomerů.
V nedávné době se Russell po mnoha letech strávených v Londýně vrátil na Nový Zéland. Během pobytu v Londýně spolupracoval s oceňovanou společností Carol Brown Dances a jeho skladby zněly na festivalech, v divadle, filmu a televizi po celém světě. Dlouhá léta je spojován s hudebními projekty ve Spojeném království a na Novém Zélandě, do nichž zapojuje handicapované osoby. V současné době pracuje jako hudební terapeut v Auckland Raukatauri Music Therapy Centre, vystupuje a píše písně pro novou Aucklandskou skupinu The Verandahs.
- David Cross
Obor: vizuální umělec
Vzdělání: PhD, Qeenslandská technická univerzita, Brisbane
Pedagogická činnost: odborný asistent v oboru výtvarných umění, Masseyova unverzita, Wellington
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Liveworks, Performance Space, Sydney 2010, Random Entrant PSI Zagreb, 2009, Mostly Harmless, Govett Brewster Art Gallery, New Plymouth New Zealand Interactions 5. Poland, Perspecta 99, Sydney
Pravidelná spolupráce s režiséry: na
Další údaje: David Cross působí v oblasti performance, instalace, videa a fotografie a soustředí se zejména na vztah potěšení, groteskna a úzkosti. Jeho performance/instalace malých i velkých rozměrů se pokoušejí zohlednit a rozšířit současné úvahy týkající se účasti v umění a spojují performativní umění s prostředím založeném na objektu. Cross často používá vlastní tělo coby odrazový můstek a pomocí široké škály objektů, z nichž mnohé jsou nafukovací, dostává publikum do potenciálně neočekávaných situací a zapojuje je do nepředvídatelných dialogů.
Vystavené práce
-
David Cross: Pause (Pauza),
Fly-Tower, Auckland Arts Festival
(Provaziště, Auckland Arts Festival),
2011 ; identifikace exponátu:
ostatní, nafukovací instalace ve výstavní struktuře Provaziště ;
Komentář: Pauza je umělecké dílo, které se pokouší zachytit odraz našeho zakoušení prostoru, intimity a potěšení. Jedná se o naufkovací sochu, inspirovanou vizuálním jazykem a zkušeností z dětských nafukovacích hradů i zjevně fobickými formami architektury, která po obecenstvu žádá aktivní, fyzickou účast. Zapojení začne hmatovým počitkem, čímž vznikne vztah mezi publikem a objektem, ale později dílo vytvoří také dialog mezi publikem a performerem, jehož přítomnost zásadně, přesto však jemně posune pravidla zapojení.
- Carol Brown
Dunedin, New Zealand
Obor: choreograf, pedagog
Vzdělání: Bc. (s vyznamenáním), Historická univerzita v Otagu; Mgr. (s vyznamenáním) v oboru taneční studia na Univerzitě v Surrey; PhD v oboru taneční studia na Univerzitě v Surrey
Pedagogická činnost: přednášející oboru taneční studia, Aucklandská univerzita NICAI; čestná profesorka na Roehamptonské univerzitě; nezávislá lektorka tance
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Roma Europa; British Dance Edition; Dance Umbrella; 4+4 dny v pohybu; Sobre Saltos; Spring Loaded; Dies de Danca
Pravidelná spolupráce s režiséry: STRUT Dance, Perth; Subcircle Philadelphia; Touch Compass, Auckland
Ocenění: Mezinárodní cena Ludwig Forum za inovaci
Další údaje: Carol Brown je mezinárodně uznávaná performerka a choreografka, která v současné době působí jako přednášející oboru taneční studia na Aucklandské univerzitě NICAI. Její práce se zaměřuje na týmový výzkum ve spolupráci s umělci a vědci z jiných disciplín, zvláště z architektury, hudby a mediálního designu. Mezi její tvůrčí díla patří divadelní performance, intervence reagující na konkrétní místo, performační instalace, intraktivní tanec a taneční architektura. V současné době se podílí na choreografii pro Řeči kamene spolu se skupinami MAP a STRUT v Perthu, na projektu SEED pro Subcircle ve Philadelphii a pracuje na sólovém projektu Revolve, který bude mít premiéru na Body Festival 2011.
Carol Brown působila jako stálá choreografka v londýnském Place Theatre a její díla, za která obdržela mnoho cën, včetně Jerwoodovy ceny za choreografii, Mezinárodní ceny Ludwig Forum za inovaci a cenu NESTA Dream Time, jsou k vidění po celém světě.
- Daniel Belton
Obor: režisér, choreograf, mediální umělec
Vzdělání: stipendium Fay Richwhite 1990 (NZ škola tance, NZ). 3. ročník absolvován s vyznamenáním, diplom v oboru choreografie a taneční performance
Pedagogická činnost: hostující lektor současné taneční techniky, choreografie a kompozice, partneringu a digitálního tance na Novozélandské národní škole tance a na různých divadelních, operních, polytechnických školách a univerzitách
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Pro více informací viz www.goodcompanyarts.com (klik na "Projects").
Ocenění: Pro více informací viz www.goodcompanyarts.com (klik na "Projects").
Další údaje: www.goodcompanyarts.com
Daniel Belton a Good Company: Good Company Arts založili uznávaní tanečníci/choreografové Daniel Belton a Donnine Harrison v roce 1997. Společnost se zabývá tanečním divadlem a natáčí filmy, které zachycují lidský pohyb doprovázený výtvarným uměním. Projekt má sídlo v Dunedinu na Novém Zélandě - skupina, která obdržela mnoho cen, se těší mezinárodnímu věhlasu, který si získala svým jedinečným multidisciplinárním přístupem zahrnujícím zakázky v oblasti vizuálního umění, haute couture, designu, new music, animace a filmu. Jejich tvorba je výsledkem společného úsilí významných performativních umělců a technických specialistů, kteří pracují pod vedením uměleckého ředitele Daniela Beltona.
Vystavené práce
-
Daniel Belton & Good Company: (Soma Songs),
2005, Režisér: Daniel Belton, Dramatist: Daniel Belton with Tom Ward (also performing artists)
Composer: Jan-Bas Bollen with Jac Grenfell and Daniel Belton
Director: Daniel Belton
Costume designer: Juliet Fay (ADUKI label) with daniel Belton
Scene designer: Daniel Belton (editor, designer, concept) ; identifikace exponátu:
ostatní, videoinstalace, součást výstavy Provaziště novozélandských performativních designerů ;
Komentář: Vystoupení Soma Songs bylo poprvé předvedeno v červnu 2005 v Dunedin Public Art Gallery jako živá VJ/DJ scéna a získalo úspěch jak u veřejnosti, tak u kritiky. V roce 2006 se podařilo sehnat finanční prostředky na vytvoření dvou single channel video děl z původního materiálu. Přes tři hodiny filmu nahraného během původní live show bylo sestříháno do dvou filmů o délce 23 a 7 minut. Takto zhuštěná díla oběhla celý svět a dostala se do užších nominací na několika významných festivalech pohyblivých obrazů a nových médií.