PQ 2015
Novinky
SHAREDSPACE 2013 - 2016
Výzkumný a umělecký projekt nabízí sympozia, workshopy i výstavy v jedenácti zemích světa.
STUDENTSKÉ PROJEKTY
Mezinárodní soutěžní výstava uměleckých škol z celého světa a vzdělávací projekt SpaceLab.
PŘEDMĚTY
Rekvizity a jejich příběhy, to je hlavní téma výstavy Předměty otevřené individuálním umělcům.
2011 » Tchaj-wan » Extrémní kostým
Pramínek krve
Vystavující umělci / ateliéry
[zobrazit vše | skrýt vše]- Yi-meei Wang
-
Ying-chuan Wei: The Spurt of Blood (Pramínek krve),
NTU, Theater at Luming Hall
(NTU, Theater at Luming Hall),
2006, Režisér: Ying-chuan Wei,
* 12.09.1962, Taiwan, R.O.C.
Obor: kostýmní výtvarník, textilní návrhářství (včetně povrchových vzorů, žakárových vzorů a digitálního tisku), počítačem podporované módní/textilní návrhářství, textilní obraz, plstění
Vzdělání: magistra výtvarného umění a magistra v oboru pedagogie (Rochester Institute of Technology, New York)
Spolupráce s divadly: operní soubor Guo Guang a Národní divadlo Taiwanu
Pedagogická činnost: kostýmní výtvarnictví, módní návrhářství, záclony, počítačem podporované módní návrhářství, dějiny kostýmů
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Gwangju Biennale, Korea (2002); The Birth of a New Century, The Palace Museum, Taiwan (2000); Art that Functions, Schenectady Museum, New York (1992); If the Art Fits, Wear It, TAC, Chicago (1991); 25. výstava výtvarného umění, Taipei Fine Art Museum
Pravidelná spolupráce s režiséry: Prof. Daniel S. P. Yang, Hsiao-Pin Lee, Po-Shen Lu and Hong-chen Poo.
Ocenění: 1. cena na 25. výstavě výtvarného umění v Taipei, Taipei Fine Art Museum, Taipei, Taiwan (1998); zvláštní cena na Mezinárodní výměnné výstavě textilního návrhářství, Korea (1998); 2. cena na soutěži Art That Functions, Schenectady Museum, New York, USA (1992); 2. cena na soutěži If the Art Fits, Wear It, Textile Art Centre, Chicago, USA (1991); Cena pro nejlepší mladou umělkyni roku 1991 od American Craft Council, USA (1991)
Další údaje: Kostýmní výtvarnictví "Pramínku krve" pracovalo s plastem a balónem, protože bylo potřeba, aby části kostýmu, například nadměrně velká balónová prsa zdravotní sestry nebo balónové brnění rytíře, byly voděodolné. Myšlenka vzešla ze surrealistických představ iluzorních, oslňujících a bláznivých snů, jako by šlo o "snový imaginární zábavní park".
Výtvarná stránka se zaměřila především na "androgynnost". Protože tutéž roli hrál muž i žena, kostýmní výtvarnice vedle sebe postavila symboly obou pohlaví - pánský oblek a dívčí šaty se tak spojily v jediný dívčí kostým. Předek kostýmu měl podobu šatů pro panenku a vytvořil jeden celek se sakem a krátkými kalhotami zadní části kostýmu. Všech dvacet herců uprostřed jeviště mělo červené boty na vysokém podpatku, které vytvořily rozporuplný pocit křečovité krásy. Celkový kostýmní návrh představoval dokonalou image porcelánové panenky - jasné barvy v různém seskupení s přehnanými kostými a pokrývkami hlavy vytvořily odstup mezi herci a diváky, jaký vzniká z přehnané dokonalosti díla.
Vystavené práce
pq@pq.cz | tel.: +420 224 809 102 | Používáme redakční systém Vizus CMS