PQ 2015
Novinky
SHAREDSPACE 2013 - 2016
Výzkumný a umělecký projekt nabízí sympozia, workshopy i výstavy v jedenácti zemích světa.
STUDENTSKÉ PROJEKTY
Mezinárodní soutěžní výstava uměleckých škol z celého světa a vzdělávací projekt SpaceLab.
PŘEDMĚTY
Rekvizity a jejich příběhy, to je hlavní téma výstavy Předměty otevřené individuálním umělcům.
2015 » Velká Británie » Sekce zemí a regionů
Kurátor: | Kate Burnett |
Designer / Architekt výstavy: | Patricia Grasham |
Instituce: | Society of British Theatre Designers |
Make/Believe (Tvoř/věř) – Scénický design VB 2011-15
Vítejte v Make / Believe (Tvoř / věř) na Pražském Quadriennale 2015. Těchto 22 designérů zde reprezentuje Velkou Británii. Byli vybráni během naší národní výstavy, která se konala v lednu 2015 a které se zúčastnilo přes 150 designérů. Naše výstava a katalog s titulem Make / Believe (Tvoř / věř) poukazují na schopnosti, vizi a odhodlání, které vyzařují z rozmanitosti scénického designu dnešní Británie a tyto kvality ilustrují v časovém kontextu hudby, počasí a politiky.
Každá ze scénografií se zabývá a zkoumá plynutí času – časem příběhu, prožitým časem, ztraceným časem a časem, který je potřeba k – tvoření, dosažení, překonání a rozřešení. Různými způsoby se zabývají vztahem mezi diváky a performerem, mezi inscenací a společností, a zápasí s britskou identitou, našimi dějinami, politikou a naší budoucností, včetně toho, jaký máme vztah se zbytkem světa.
Zahrnují designy nalezených prostorů, digitálna, krajiny, odkazu, médií a řady komunitních kontextů. Celá škála prostorů pro performance, od opery po lepenkovou krabici, od oblázkové pláže po helikoptéry, v dešti, vlnách, od světel aut po LED projekce, umožňuje navodit představu budov, zahrad, postav a jejich příběhů.
Veškerá zde představená tvorba se zrodila díky procesu scénického designu a tvorby kostýmů, světel, zvuku a dalších aspektů produkce představení. To, co začalo jako myšlenky, reakce, konverzace, náčrty ve 2D a 3D, se rozvíjelo skrze řemeslo a technické dovednosti a spolupráci s dalšími umělci a tvůrci. Mnozí z těchto designérů jsou také tvůrci, malíři, dokončovatelé, producenti, dokonce i performeři svého zrealizovaného designu.
Kvůli Make / Believe (Tvoř / věř) se vrátili ke své tvorbě a v mnohých případech ji přeměnili do nové formy nebo performance – jeden z designů je představen ve vlastní konstrukci, není určen časem nebo živou performancí, ale kontemplativním prostorem tištěného katalogu a projektovaným pohlcujícím zážitkem naší galerijní instalace. Nepřivezli jsme žádné modely, artefakty nebo kostýmy. Namísto toho pomocí naší virtuální instalace oslavujeme časové přechodné aspekty scénografie a toho, jak mění, zdobí a komentují své palácové prostředí.
Byli bychom rádi, aby s námi návštěvníci PQ strávili nějaký čas v ilustrativních světech vizuálního vyprávění. Doufáme, že je naše veselá a inspirativní sbírka tvorby potěší, podnítí jejich fantazii a rozjímání a zároveň bude zdrojem nápadů na nové performativní materiály, technologie a kontexty.
Naše PQ instalace vznikla spoluprací vybraných designérů, designérky výstavy Patricie Grasham, studentů Backstage Academy, Wakefield, d3 Technologies, Fix8 Group a Wimbledon College of Arts, UAL. Členy výběrové komise SBTD pro PQ2015 na UK Open National Exhibition byli designéři: Vicki Mortimer, Kathy Sandys a Sophie Jump, kurátorka Kate Burnett, designer výstavy/koordinátor Trish Grasham, předsedal jí Sean Crowley, konzultantem byla V&A kurátorka Kate Bailey a svůj pohled také nabídli vycházející návrháři Brad Caleb Lee, Hannah Boothman a Jesca Warren (tým katalogu a výstavy Make/Believe (Tvoř/věř)).
Vystavující umělci / ateliéry
[zobrazit vše | skrýt vše]- Lucia Conejero Rodilla
-
Jesús Capel Luna: (Balast),
Collective La Strada Fashion Circus
(Collective La Strada Fashion Circus),
2011, Režisér: Director and Choreographer: Jesús Capel Luna, Sound Designer: Oceane Peillet Sunniva
Photographers: Lucía Conejero Rodilla and Conrad Hafenrichter ;
Komentář: ‘Balast’ je metafora bolesti mysli, kterou externě vyjadřují fyzické léze, které jsou reprezentovány kusy kovu. Ty se nacházejí uvnitř interaktivního kostýmu a performer je odstraňuje, což symbolizuje jeho únik před emocionálními problémy a zároveň tím vyjadřuje pocity tíže a lehkosti. - Tanja Beer
-
Tanja Beer: (Živé pódium),
The Living Stage/Plantable Research Collective
(The Living Stage/Plantable Research Collective),
2013, Režisér: Various devised works by CreateAbility, Born in a Taxi and Plantable, Set Designer: Tanja Beer
Costume Designer: Adrienne Chisholm (Castlemaine)
Permaculture Designers: Hamish MacCallum and Sas Allardice (Castlemaine) and Sam Holt and the Riverside Community Allotments (Cardiff) ; identifikace exponátu:
fotografie ;
Komentář: Živé pódium spojuje scénografii, permakulturu a zapojení komunity při tvorbě recyklovatelného, biologicky rozložitelného a jedlého performančního prostoru. Když pomineme recyklaci a úspornost, klade nám projekt radikálnější otázku: „Dokážeme vytvořit design, který obohatí nejen publikum, ale také naši komunitu a prostředí?“ - Frank Conway
-
Sam Shepard: (Špetička děsu (Oidipovské variace)),
Field Day Theatre Company
(Field Day Theatre Company),
2013, Režisér: Nancy Meckler, Costume Designer: Lorna Marie Mugan
Lighting Designer: John Comiskey
Sound Designer: Sam Jackson
Composer and Cellist: Neil Martin
Photographer: Ros Kavanagh/ Frank Conway ; identifikace exponátu:
model , skica, fotografie ;
Komentář: Nová verze příběhu Oidipa se zabývá myšlenkou kolektivní viny, která vyvěrá z nevyřešeného historického traumatu – myšlenka, která měla odezvu zejména u publika v Derry. Shepard mluví o tom, že ho zajímá vražda z hlediska vyšetřování zločinu. My jsme vytvořili prostor pro forenzní vyšetřování, ve kterém nejsou žádné stíny a kde se není kam schovat. - Bob Crowley
-
William Shakespeare; Composer: Joby Talbot: (Zimní pohádka),
Royal Ballet at the Royal Opera House
(Royal Ballet at the Royal Opera House),
2014, Režisér: Director and Choreographer: Christopher Wheeldon, Lighting Designer: Natasha Katz
Silk Effects Designer Basil Twist
Projection Designer: Daniel Brodie
Photographer: Jaimie Todd
; identifikace exponátu:
model , fotografie ;
Komentář: „Strom přání“ je poutním místem v Čechách. Setkávají se u něj mladí milenci Perdita a Florizel. Jeho přírodní sochařské tvary a zelenavá barva jsou opakem šedi sparťanského sicilského soudu. -
David Hare : (Vikýř),
Wyndhams Theatre
(Wyndhams Theatre),
2014, Režisér: Stephen Daldry, Lighting Designer: Natasha Katz
Composer: Paul Englishby
Sound Designer: Paul Arditti
Photographer: Ros Coombes ; identifikace exponátu:
model , fotografie ;
Komentář: Byt na sídlišti v severním Londýně v roce 1995. - Simon Daw
-
Franz Kafka: (Proměna),
Royal Opera House
(Royal Opera House),
2011, Režisér: Director/Choreographer: Arthur Pita, Lighting Designer: Guy Hoare
Music: Frank Moon ;
Komentář: Arthur Pita je autorem adaptace povídky Franze Kafky z roku 1915, která je zinscenována v klaustrofobickém podjezdu a vypráví hrůzostrašný příběh úžasné přeměny Gregora Samsy (sólista Royal Balletu Edward Watson), kterou doprovází zarážející fyzické deformace a černá tekutina, jež vytéká z jeho těla a infikuje klinicky bílý byt, ve kterém žije. -
Zoe Svendsen/ Simon Daw: (3rd Ring Out (3. zvonění),
METIS
(METIS),
2011, Režisér: Zoe Svendsen and Simon Daw, Designer: Zoe Svendsen and Simon Daw
Sound Designer: Carolyn Downing ;
Komentář: 3rd Ring Out (3. zvonění) se odehrává uvnitř přestavěného přepravního kontejneru, který je umístěn na veřejném místě. Publikum má pod kontrolou nouzové centrum plánování pro britské pobřeží v roce 2033. Musí činit nelehká rozhodnutí, která se týkají této budoucnosti se změněným klimatem. Diváci volí a jejich volba definuje vypravěčskou linii, po které se vydávají. - Becky Minto
-
Originally conceived by Mark Murphy: (Bílé zlato),
2014, Režisér: Simone Jenkinson and Joseph Trayor; Cuerda Producciones, Aerial Consultant: Jennifer Paterson
Lighting Designer: Lizzie Powell
Composer: Nathaniel Reed
Head Rigger: Alex Palmer, Cold Mountain Kit
Assistant Director: Brigid McCarthy
Photography: Iron-Oxide ;
Komentář: Na kovové nosníky a sloupy jsme pověsili scénu, světla, vzdušné konstrukce a lidi. Publikum bylo zavedeno do prostor, které se neustále měnily z malých komor na velké otevřené oblasti. Projektu se zúčastnilo přes 100 herců a akrobatů, profesionálů i dobrovolníků. -
Rob Evans and the Community of the Shetland Isles: (Zážeh),
National Theatre of Scotland in association with Shetland Arts Trust
(National Theatre of Scotland ve spolupráci s Shetland Arts Trust),
2013, Režisér: Wils Wilson
Associate Director: John Haswell, Choreographer: Janice Parker Parkour Director: Chris Grant Lighting Designer: Ross Corbett Sound Designers: Hugh Nankivell and JJ Jamieson Associate Artists: Lowri Evans and Jacqui Clarke Photographer: National Theatre of Scotland and Simon Murphy ;
Komentář: V průběhu šesti měsíců pozvalo National Theatre of Scotland všech 23 000 obyvatel Shetlandu, aby prozkoumali svůj hořkosladký vztah k automobilu – k tomu, jak nás definuje, podporuje, osvobozuje a někdy také zabíjí. Ukázalo se, že vozidlo se stane naším hledištěm a krajina Shetland našimi pódii a kulisami. - Myriddin Wannell
-
Owen Sheers: (Vášeň),
Wildworks & National Theatre Wales
(Wildworks & National Theatre Wales),
2011, Režisér: Co-Directors: Michael Sheen & Bill Mitchell, Musical Director: Claire Ingleheart
Sound Designer: Mike Beer ;
Komentář: Projekt čerpá inspiraci z jednoho z nejvyhraněnějších příběhů všech dob. Toto hýřivé moderní převyprávění příběhu Vášně se uskutečnilo napříč městečkem Port Talbot, a jeho obyvatelé se stali herci, štábem a hrdiny. Díky podpoře více než tisícovky komunitních dobrovolníků produkce oslavila městečko a jeho obyvatele a přivedla do oblasti přes 22 000 návštěvníků. - Paul Brown
-
Giuseppi Verdi: (Nabucco),
New National Theatre
(New National Theatre),
2013, Režisér: Graham Vick, Lighting Designer: Wolfgang Goebbel ;
Komentář: Chrám Konzumu je pod útokem sil Anarchie; okna jsou rozbitá a všechno „žádoucí“ zboží je pomazané barvou. Nakonec začnou anarchisté uctívat to, co chtěli ničit. Řešení má pouze příroda, a zatímco se déšť valí po eskalátorech a mramorových kostkách, pod jejich nohama se objevuje země. -
Jean-Philippe Rameau: (Hippolyte et Aricie),
Glyndebourne Opera
(Glyndebourne Opera),
2013, Režisér: Jonathan Kent, Choreographer: Ashley Page
Lighting Designer: Mark Henderson ;
Komentář: V Dianině ledovcovém království způsobí Cupid oblevu a pomocí ingrediencí z lednice vystaví zeleninovou Arkádii. Cestujeme do pekla (mastná oblast za přístrojem, kde žijí barokní mouchy), do ložnice páru uzamčeného ve vztahu bez lásky, a chlazené márnice, kde leží tělo obětí experimentu Diany a Cupida. -
Karlheinz Stockhausen: (Mittwoch aus Licht),
Birmingham Opera Company
(Birmingham Opera Company),
2012, Režisér: Graham Vick, Music Director: Kathinka Pasveer
Lighting: Giuseppe Di Iorio
Choreography: Ron Howell ;
Komentář: V rámci „Mittwoch aus Licht“ jsou předepsány minutové pohyby, které je třeba sledovat. Naproti tomu jsou popisovány tak obrovské rozlety fantazie, že jedinec může reagovat pouze postranním řešením. Samozřejmě, že budete potřebovat helikoptéru a tančícího velblouda, ale způsob, jakým budou diváci vnímat vaši práci, musí být všechno, jen ne konkrétní. - Chris Gylee
-
Nikki Schreiber: (Sýr),
2013, Režisér: Dan Barnard & Rachel Briscoe, Lighting Designer: Joshua Pharo
Sound Designer: Richard Hammarton ; identifikace exponátu:
skica ;
Komentář: Fádní londýnská kancelář. Tři oběti finančního krachu nám převypráví příběh světa, kde sýr je jediným měřítkem bohatství. A jak jejich vyprávění pokračuje, jejich zdánlivě důvěryhodný prostor se otevírá a odkrývá jednu skrytou vrstvu za druhou. Potápíme se do reality, kde nic není jisté. Vyhlídky se mění a obzory mizí do dálky. - Cécile Trémolières
-
Impermanence Dance Theatre: (Pomíjivé divadlo),
Impermanence Dance Theatre
2014, Režisér: Devised with the Impermanence Theatre Company, Josh Ben-Tovim, Roseanna Anderson, Daniel Hay-Gordon, Ale Marzotto, Eleanor Perry, Patricia Langa., Choreographer and Costume Designer: Impermanence Dance Theatre
Set Design in collaboration with architect Patrick Morris ;
Komentář: IDT nezkouší. Reagují na prostředí a publikum v prostorech v den jejich performance. V tomto případě se scénografie nezabývá tvorbou scény, ale vytváří rámec prostoru performance, aby podpořila jeho krásu a dynamiku. Struktura musela reagovat na jeho rozmanitost a musela být dost tvárná na to, aby dodala tvar jakékoliv konfiguraci scény. - Ashley Shairp
-
Ashley Shairp: (Solotoria),
'Planning a Trifle' theatre company (Ashley Shairp and Sam Heath)
(Divadelní spolek „Planning a Trifle“ (Ashley Shairp a Sam Heath)),
2014, Režisér: The company and Tony Lidington, Lighting,Sound and Social Media Designer: Sam Heath
Makers: Nina Patel-Grainger, Ashley Shairp and Colin Eccleston
Photographer: Sam Heath ;
Komentář: Solotoria je „pop-up“ divadlo pro jednoho: vskutku pohlcující miniaturní zábava. Inspirací jí byla divadla/hračky pro děti a naše koncentrovaná představení nabídnou jedinému divákovi překvapivý divadelní zážitek, který trvá dvě až tři a půl minuty. Malinkatá divadla jsou fantastickými kopiemi Royal Opera House v Londýně a Blackpool Grand Theatre. - Samal Blak
-
Opera by Modest Musorgsky, A new English version by Max Hoehn: (Khovanskygate: Národní anketa),
Birmingham Opera Company
(Birmingham Opera Company),
2014, Režisér: Graham Vick, Movement Director: Ron Howell
Lighting Designer: Giuseppe Di Iorio
Conductor: Stuart Stratford
Chorus Master: Jonathan Laird
Birmingham Opera Company Chorus
Birmingham Opera Company Actors and Dancers
CBSO Children’s Chorus
City of Birmingham Symphony Orchestra
BANDA formed by students of Birmingham Conservatoire ;
Komentář: Vše se odehrává ve stanu moderního politického volebního mítinku, 60m x 40m. Pohybový prožitek, u kterého diváci mohou sledovat děj, zatímco se přesunují po prostoru. Součástí performance je několik scén, které jsou vybudovány nad zemí. Díky scénografii vznikly větší prostory pro veřejné scény a menší, téměř stísněné prostory pro intimní scény. - Janet Vaughan
-
Talking Birds: (Dubomobil),
Talking Birds for the National Trust
2013, Režisér: Ola Animashawun, Lighting Designer: Janet Vaughan
Sound Designer: Derek Nisbet
Production/Media Designer: Janet Vaughan
Construction: Jonathan Ford
Photographer: Janet Vaughan ;
Komentář: Konstrukce Dubomobil mísí architektonické detaily nemovitostí Midlands National Trust s ikonickými prvky panoramat Birminghamu a vyrůstá z žaludové číšky (NT logo). Jde o minidivadlo, které funguje jako mobilní nemovitost NT v Birminghamu. Navštěvují městské parky, aby oslovili obyvatele těžko dostupných komunit. -
Talking Birds: (Kapsle),
Helen Martin Studio, Warwick Arts Centre
(Helen Martin Studio, Warwick Arts Centre),
2011, Režisér: Talking Birds, Construction: Andy Martin
Sound Designer: Derek Nisbet ; identifikace exponátu:
fotografie ;
Komentář: Kapsle je krátký působivý divadelní počin v prázdném skladišti, který se točí kolem buňky s rozměry 3m x2m, jež měla původně sloužit ke konferenčním účelům. Diváci sedí uvnitř buňky a děj se odehrává venku. Lze ho prožívat převážně pomocí bohaté zvukové palety a letmých průhledů dveřmi buňky. - Neil Murray
-
Original TV scripts: Ray Galton and Alan Simpson, Adaptation: Emma Rice: (Steptoe a syn),
Co-produced by Kneehigh Theatre and West Yorkshire Playhouse
2012, Režisér: Emma Rice, Lighting Designer: Malcolm Rippeth
Score and Sound Designer: Simon Baker
Projection Designer: Mic Pool
Choreographer: Etta Murphitt
Assistant Director: Simon Harvey
Photographer: Steve Tanner ;
Komentář: Pro tuto divadelní adaptaci starého britského televizního seriálu o světě obchodníků se šrotem se jejich vozík vysype skrze pár obrovských dveří, které inzerují sběrné suroviny; jsou dost velké na to, aby se do nich vešel veškerý nábytek a rekvizity, ale dost lehký na to, aby je šlo ručně vyzdvihnout. Nad jevištěm je rozsáhlé otrhané nebe ze starého oblečení s obrovským měsícem, který se občas mění v hodiny. - Kate Lane
-
: (Statečný nový svět 1: Utopie),
Brave New Worlds
(Brave New Worlds),
2013, Režisér: Directors: Valentina Ceschi, Guoda Jarusceviciute, Kate Lane, Set and Costume Designers: Valentina Ceschi, Guoda Jarusceviciute, Kate Lane
Lighting Designer: Beatrice Rocchi
Sound Designer: Caroline Devine
Text: Thomas Eccleshare
Photographer: Jemima Yong, Camilla Greenwel ;
Komentář: BRAVE NEW WORLDS (Statečné nové světy) je scénografický spolek, který sídlí v Británii a Litvě a zkoumá způsoby, jakými se design stává živou formou umění. Snaží se vytvářet moderní inscenace, které jsou podněcovány scénografií. Jejich tvorba vzniká scénografickým procesem a přitom zkoumají, jakým způsobem předměty a kostýmy manipulují s inscenačním prostorem. - Conor Murphy
-
Richard Wagner : (Lohengrin),
Kungliga Operan
(Kungliga Operan ),
2012, Režisér: Stage Director: Stephen Langridge
Conductor: Alan Gilbert, Lighting Designer: Fabrice Kebour Production Media Designers: Thomas Bergmann & Willem Bramsche Photographers: Erik Dahlberg & Alexander Kenney ;
Komentář: Cílem scénografie opery Lohengrin bylo vytvořit mytický prostor, kde je světlo zásadním elementem pro dramatickou akci a přeorientování scény během třetího dějství. Sám Lohengrin se stane manifestem snu: zjeví se z hlubin řeky a je zrozen ve světle v podobě obráceného video-obrazu tonoucího muže. - 針生 康 (Shizuka Hariu)
-
Grafton Architects, Pezo von Ellrichshausen, Li Xiaodong, Kengo Kuma, Diébédo Francis Kéré, Eduardo Souto de Moura, Álvaro Siza: (Cítit prostory),
Royal Academy of Arts, London
(Royal Academy of Arts, Londýn ),
2014, Režisér: Exhibition Curation: Kate Goodwin, Architectural Installation: Grafton Architects (Diébédo Francis Kéré, Kengo Kuma, Li Xiaodong, Pezo von Ellrichshausen, Álvaro Siza, Eduardo Souto de Moura)
Exhibition and Lighting Design: Shizuka Hariu/SHSH Architecture+Scenography
Photographer: SHSH Architecture+Scenography ;
Komentář: Tato výstava obsahuje sedm instalací od sedmi architektů. Design výstavy transformuje a přestavuje existující historickou architekturu. Světelný design pro instalace Graftonu má za důsledek efekt, který představuje pohyb slunečního svitu během zimního dne v Londýně, aby ve výsledku zdůraznil intenzitu světla a času. -
: 雲と群衆 (Oblak/Dav),
新国立劇場
2014, Režisér: Japon Dance Project, Choreography and Dance : Yasuyuki Endo, Naoya Aoki,MasahiroYanagimoto, Mimoza Koike, Hokuto Kodama Guest Dancers: Kenta Kojiri, Yui Yonezawa, Ayako Ono, Akimitsu Yahata, Chiaki Horita, Mikio Kato
Scenography: Shizuka Hariu
Lighting: Hisashi Adachi
Costume: Akemi So
Music: Davy Bergier
Stage Manager: Hajime Morioka ;
Komentář: Oblak/Dav je moderní taneční inscenace pěti choreografů a jedenácti tanečníků. Scénografie realizuje koncept inscenace. Rozsáhlá konstrukce oblaku se nachází nad jevištěm a její objem a výšku lze během představení měnit. Umožňuje, aby diváci i performeři mohli naplno zažít metamorfózu oblaku. - Matt Deely
-
Akram Khan: (iTMOi),
Akram Khan Company
2013, Režisér: Director and Choreographer: Akram Khan, Composers: Nitin Sawhney, Jocelyn Pook and Ben Frost
Set Designer: Matt Deely
Costume Designer: Kimie Nakano
Lighting Designer: Fabiana Piccioli
Photographer: Jean-Louis Fernandez ;
Komentář: Představení moderního tance, které inspirovalo dílo Svěcení jara. Akrama zajímala dynamika způsobu, kterým Stravinskij transformoval klasický svět hudby evokováním emocí pomocí vzorů. Tento koncept jsem chtěl podpořit scénografií s jednoduchou vznášející se konstrukcí, kterou na scéně oživí kouř, světlo, pohyb a stíny. - Kimie Nakano
-
Akram Khan: (iTMOi),
Akram Khan Company
(Akram Khan Company),
2013, Režisér: Director and Choreographer: Akram Khan, Composers: Nitin Sawhney, Jocelyn Pook and Ben Frost
Set Designer: Matt Deely
Costume Designer: Kimie Nakano
Lighting Designer: Fabiana Piccioli
Photographer: Jean-Louis Fernandez ; identifikace exponátu:
model , fotografie ;
Komentář: Představení inspirovalo dílo Svěcení jara a tři klíčová slova: rozkol, smrt a zrození. Struktura látky kostýmů a jejich barvy jsou narážkou na svět kolem Stravinského. Žil v úzkém spojení s přírodou a jeho inspirací byly zvuky, jako například lámání ledu. Postavy jsou inspirovány Stravinského tradičním tancem a ritualistickými hudebními tématy. - Es Devlin
-
Wolfgang Amadeus Mozart / Lorenzo Da Ponte: (Don Giovanni),
Royal Opera House
(Royal Opera House),
2014, Režisér: Kasper Holten, Video Designer: Luke Halls
Costume: Anja Van Kragh
Choreography: Signe Fabricius
Lighting: Bruno Poet ;
Komentář: Don Giovanni má přezdívku „pohřebiště scénografů“ – je nesmírně obtížné vytvořit design, který funguje v každém aspektu tohoto tonálně komplexního díla. Tohle je můj druhý pokus – při prvním pokusu jsem spolupracovala s Keithem Warnerem ve Vídni v roce 2006 – a v obou případech bylo potřeba mnoha iterací a falešných začátků, než jsem se dopracovala ke konečnému designu. - Leslie Travers
-
Benjamin Britten / Montagu Slater: (Grimes na pláži),
Aldeburgh Festival
(Festival Aldeburgh ),
2013, Režisér: Tim Albery, Lighting Designer: Lucy Carter
Photographer: Robert Workman ;
Komentář: Fesival Aldeburgh Benjamina Brittena ještě nikdy předtím operu Peter Grimes neuvedl, přestože Britten strávil v tomto přímořském městečku většinu života, Festival Aldeburgh založil a Peter Grimes se v Aldeburghu odehrává. Bylo rozhodnuto prozkoumat možnost premiéry Petera Grimse v Aldeburghu při příležitosti stého výročí Brittenova narození. - Abigail Hammond
-
: (RIOT Offspring (Potomek NEPOKOJŮ)),
RIOT Company
(RIOT Company),
2012, Režisér: Creative Producer: Jane Hackett, Choreographers: Ivan Blackstock, Mafalda Deville, Pascal Merighi, Simeon Qsyea, Sebastien Ramirez
Set Designer: Creative team
Costume Designer: Abigail Hammond
Lighting Designer: Adam Carree
Composer: Igor Stravinsky: The Rite of Spring (Le sacre du printemps)
Orchestra: Southbank Sinfonia,
Conductor: Gerry Cornelius
Writer: Yemisi Blake
Photographer: Bettina Strenske ;
Komentář: K práci na RIOT Offspring (Potomek NEPOKOJŮ) mě přitahovala právě stovka performerů: mladých matek a jejich miminek, dětí, mladistvých, profesionálů na vzestupu a Company of Elders (Spolku starších – nejstaršímu performerovi bylo 92 let). Je to odpověď na nepokoje v Londýně a celé Británii v roce 2011 v kontrastu s nepokoji v baletu Svěcení jara, který vznikl před více než sto lety. - Association of Sound Designers
* 1981, Valencia, Spain
Obor: kostýmní výtvarník, scénograf
Vzdělání: Polytechnic University of Valencia (Španělsko), Fine Arts Licenciatura (BA+MA). Royal Central School of Speech and Drama, Londýn (VB), MA ze scénografie (absolvovala s vyznamenáním). National College of Teaching and Leadership (VB), Qualified Teacher Stat
Další údaje: Multidisciplinární umělkyně, která tvořila pro „Palau de les Arts Reina Sofía“ a „La Pulqueria“ (Sony-BMG). Její scénický design bylo možné spatřit v English National Opera, Riverside Studios, MTV, Proud2 (O2 Arena), atd.
Vystavené práce
Obor: scénograf
Další údaje: Ve svých projektech zkoumá prolínání performance a ekologického designu a snaží se obsáhnout možnosti ekoscénografie – hnutí, které mísí ekologii a scénografické postupy.
Vystavené práce
* n/a, Ireland
Obor: scénograf
Vzdělání: Motley Theatre Design Course na English National Opera, Londýn. NCAD Dublin
Spolupráce s divadly: Field Day Theatre Company Derry
Pedagogická činnost: Přednášky a workshopy: IT Sligo, NUI Galway, Trinity College a NCAD, Dublin. Motley Theatre Design Course, Londýn
Účast na dalších mezinárodních výstavách: World Stage Design 2013
Pravidelná spolupráce s režiséry: Stephen Rea
Ocenění: Dvojnásobný držitel Harvey’s award za nejlepší divadelní design.
Další údaje: Byl asistentem Tanyi Moiseiwitsch v newyorském Met. Je autorem celé řady divadelní a filmové scénografie. Z nedávné tvorby můžeme uvést „Špetičku děsu“ pro newyorské divadlo Signature. Vedoucí designu v Abbey Theatre. Z filmů můžeme jmenovat Beckett on Film a The Field.
Vystavené práce
* n/a
Obor: scénograf
Další údaje: Nedávné produkce: Skylight (Wyndhams Theatre, Londýn), Aladin (Disney – Toronto & Broadway), Skleněný zvěřinec (American Rep Theatre, USA & Broadway), Audience (Gielgud Theatre), Once (Londýn, Broadway & US Tour), Lidé (National Theatre).
Vystavené práce
* 1976, Southampton, UK
Obor: scénograf
Vzdělání: BA (s vyznamenáním) Glasgow School of Art a Motley Theatre Design Course
Další údaje: Navrhl scénografii pro širokou škálu společností včetně Royal Opera House, Aldeburgh Festival, National Theatre, Young Vic a uvnitř dvou přepravních kontejnerů, které procestovaly Británii.. www.simondaw.com
Vystavené práce
* 1965, Liverpool
Obor: scénograf
Vzdělání: Royal Welsh College, hudba a činohra
Spolupráce s divadly: Grid Iron, National Theatre of Scotland
Pedagogická činnost: Lektorka- Edinburgh College of Art, Design Mentor Royal Conservatoire of Scotland
Pravidelná spolupráce s režiséry: Ben Harrison, David Leddy
Další údaje: Navrhuje scény a kostýmy a má široké pole působnosti; klasická divadelní, taneční představení, vzdušné performance, site-specific a rozsáhlé venkovní spektákly (závěrečný ceremoniál Glasgow Commonwealth Games 2014).
Vystavené práce
* 1980, UK
Obor: scénograf
Vzdělání: BA HONS divadelní design - Wimbledon School Of Art; BA HONS výtvarné umění – Falmouth College Of Art
Další údaje: Scénografka a kostýmní výtvarnice, která se specializuje na práci s místem a konkrétními lidmi. Je WildWorks Associate Designer a spolupracovala také s Kneehigh, Kensington Palace, National Theatre Wales, The Eden Project, BBC, National Theatre London, BAC, Punchdrunk.
Vystavené práce
Obor: scénograf
Vzdělání: Motley Theatre Design Course
Další údaje: Pracoval jako scénograf na produkcích ve městech Londýn, New York, Verona, Milán, Bregenz, Tokio, Pesaro, Birmingham, Florencie, Glyndebourne, Paříž, San Francisko, Chicago, Santa Fe, Madrid, Sydney, Salzburg, Petrohrad, Moskva.
Vystavené práce
* 1983, UK
Obor: scénograf
Vzdělání: Royal Holloway, University of London (BA: drama & divadlo) Bristol Old Vic Theatre School (PGDip: divadelní design)
Další údaje: Ať jde o divadlo nebo méně tradiční prostředí, o text nebo koncepci místnosti, příběh se vždycky točí kolem Chrisových designů. Žije střídavě v Berlíně a VB. chrisgylee.co.uk
Vystavené práce
* 1989, L’Haÿ-les-Roses (France)
Obor: scénograf
Vzdělání: Wimbledon College of Arts, BA performativní design Sorbonne, Ba francouzská literatura
Spolupráce s divadly: The Yard
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Linbury Prize za scénografii
Pravidelná spolupráce s režiséry: Jude Christian, Tom Hughes, Ilinca Radulian
Další údaje: Narodila se v Paříži. Vystudovala Wimbledon College of Arts. Cécile byla finalistkou 2013 Linbury Prize a získala Royal Opera House Bursary, byla nominována na Best Designer Offies 2015 za Piranha Heights (Old Red Lion).
Vystavené práce
* 1964, Lincoln, UK
Obor: scénograf
Vzdělání: BA (s vyznamenáním) divadelní design, Trent Polytechnic, Nottingham
Pedagogická činnost: Vedoucí kurzu: Divadelní a performativní design, Liverpool Institute for Performing Arts, Liverpool, VB
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Spolupráce: UK Design for Performance, Nottingham and V&A (2007); Transformace a odhalení: UK Design for Performance, Cardiff a V&A (2011)
Další údaje: Pracuje jako divadelní designér a technik už téměř 30 let. Je také pedagog a vedoucí kurzu v Theatre and Performance Design na Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA).
Vystavené práce
Faroe Islands
Obor: scénograf
Vzdělání: BA (s vyznamenáním) z oboru performativní design, Central Saint Martins
Ocenění: Linbury Prize za scénografii 2009
Další údaje: BA (s vyznamenáním) z oboru performativní design, Central Saint Martins; vítěz Linbury Prize 2009; spolupráce s Grahamem Vickem: OTELLO-Verdi, ŽIVOT JE SEN-Dove, KHOVANSKYGATE-Mussorgsky, FALSTAFF-Verdi.
Vystavené práce
* 1970, Walsall, England
Obor: scénograf
Vzdělání: BA (s vyznamenáním) divadelní design, Nottingham Polytechnic
Spolupráce s divadly: Talking Birds Theatre Company The Belgrade Theatre, Coventry
Účast na dalších mezinárodních výstavách: SBTD National Exhibitions 1999, 2002, 2006, 2010
Další údaje: Pracovala na scénografii site-specific a putovních performancí, vytvářela umělecké instalace pro neobvyklé a digitální prostory a řízené vpády do světa veřejného umění.
Vystavené práce
Obor: scénograf
Spolupráce s divadly: Kneehigh Theatre: Lyceum, Edinburgh: West Yorkshire Playhouse: Nottingham Playhouse: Birmingham Rep
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Samostatná výstava v Hatton Gallery, Newcastle-upon-Tyne, 2013; UK National Exhibitions MakeSpace! 1994; Collaborators 2007
Pravidelná spolupráce s režiséry: Emma Rice: Tony Cownie: Mark Thomson
Další údaje: Umělec s mnoha oceněními: režiséři, se kterými v současnosti spolupracuje, jsou Emma Rice (Kneehigh Theatre) a Tony Cownie (Lyceum, Edinburgh): celý profil: www.neilmurray.org.uk
Vystavené práce
* 1980, London
Obor: kostýmní výtvarník, scénograf
Vzdělání: BA (s vyznamenáním) vizuální umění: sochařství, Camberwell College of Arts MA performativní kostýmní výtvarnictví, Londýn, College of Fashion
Další údaje: Designérka živých performancí a její specializací je kostýmní výtvarnictví. Je zakládající členkou divadelního spolku Brave New Worlds. Jejím cílem je vytvářet na scéně momenty, kdy je design katalyzátorem performance.
Vystavené práce
Obor: scénograf
Vzdělání: BA divadelního designu (Wimbledon School of Art) MA scénografie (HKU Utrecht/Central Saint Martins)
Ocenění: Bronzová medaile z World Stage Design 2013
Další údaje: Studoval design na Wimbledon School of Art v Londýně a získal titul MA ze scénografie na Holland. Je autorem scénografie pro operu, divadlo a taneční produkce jak ve VB, tak v zahraničí.
Vystavené práce
* 1975, Japan
Obor: scénograf
Vzdělání: Doktorand, Leeds Metropolitan University, UK Research, Confirmation Stage, Central Saint Martins College Art& Design, UK MA Architecture, Tokyo University of Science, Japonsko
Spolupráce s divadly: Sadler’s Wells Theatre, Theatre des Champs-Elysees, New National Theatre Tokyo a další
Pedagogická činnost: Hostující lektor na Royal Holloway University, Bucks New University, Royal Institute of British Architects v Londýně, London South Bank University, Clerkenwell Design Week, Japonské ambasádě ve Velké Británii, La Cambre Architecture, Central Saint Martins College of Art & Design
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Tvoř/věř – UK Design for Performance, Nottingham, VB, '3 ans aprés tsunami' La Maison du Culture du Japon, Paříž, Francie, výstava finalistů World Stage Design, Royal Welsh College of Music & Drama, Cardiff, VB, Neviditelná potřeba života, deSingel, Antw
Pravidelná spolupráce s režiséry: Akram Khan, Yasuyuki Endo, Olga de Soto, Rosalba Toress/Les Ballet C de la B, Frederick Wake-Walker, Matt Steinberg and others.
Ocenění: The Critic choice award 2012-2013 v Belgii, 1. cena na Débords-Green Table, Kunsten Festival des Arts, Main festival centre scenography
POLA Arts Foundation, Young Artist Grant
Japanese Government, Agency for Cultural Affairs Artist Grant Tokyo Design Centre Award
Další údaje: Multidisciplinární designérka a jedna z ředitelek SHSH Architecture+Scenography. Pracovala pro Akrama Khana, Sylvii Guillem, Les Ballet C de la B, Royal Academy of Arts a mnohé další.
Vystavené práce
Obor: scénograf
Pravidelná spolupráce s režiséry: A dance piece Moon Opera with Yabin Wang
Další údaje: Scénograf s patnáctiletou zkušeností s operou, divadlem, tancem a v poslední době se stadiónovými akcemi. V roce 2014 pracoval na vzpomínkové akci ve Rwandě a byl uměleckým režisérem slavnostního zahájení olympijských her v roce 2012.
Vystavené práce
* 1965, Fukuoka
Obor: kostýmní výtvarník, scénograf
Vzdělání: ENSATT obor divadelní kostýmy, Wimbledon College of Art MA obor divadelní design, Musashino college BA obor literatura.
Spolupráce s divadly: Akram Khan Company, Sadlers Wells Theatre ,Les Grands Ballets Canadiens de Montréal, English National Ballet, Longborough Festival Opera, Lithuanian National Opera a Ballet Theatre,Rambert Dance Company , Aditi Mangaldas Dance Company
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Národní výstavy SBTD
Pravidelná spolupráce s režiséry: Akram Khan, Didy Veldman , Carmen Jacobi, Yabin Wang
Další údaje: Interkulturní projekty na mezinárodní úrovni, mezi které patří Lithuanian National Opera a Ballet Theatre, Les Grands Ballets canadiens de Montréal, Akram Khan Company, ENB, Rambert Dance Company, Loughborough Festival Opera.
Vystavené práce
Obor: scénograf
Ocenění: Olivier, Critics Circle, TMA, TPI a ceny Linbury
Další údaje: Věnuje scénografii pro operu, divadlo, živá hudební vystoupení, slavnosti a taneční vystoupení. Je autorkou scénografie závěrečného ceremoniálu olympijských her v roce 2012 a v současné době pracuje na Karmen na jezeře v Bregenzu.
Vystavené práce
Obor: scénograf
Vzdělání: Wimbledon School of Art
Další údaje: Intenzivně věnuje scénografii pro divadlo, operu a tanec jak ve Velké Británii, tak ve světě.
Vystavené práce
Další údaje: Vystudovala scénický tanec na Laban Trinity (1985) a od té doby navrhla kostýmy pro více než sto choreografických děl. Vede obor kostýmní výtvarnictví na Wimbledon College of Art, UAL, a v současné době je stálou designérkou pro Jasmin Vardimon Company.
Vystavené práce
* 2011, UK
Obor: zvukový designér
Spolupráce s divadly: Členové ASD pracují na celé škále divadelních produkcí a komerčních projektů – ať už jde o experimentální nebo amatérské divadlo, regionální nebo West End produkci, putují po celé zemi i v zahraničí, jak se zavedenými oceňovanými produkčními společnostmi, tak s novými autory a režiséry.
Účast na dalších mezinárodních výstavách: World Stage Design
Ocenění: Mezi jejími členy jsou držitelé celé řady mezinárodních ocenění včetně cen Tony, Olivier a Helpmann.
Další údaje: Association of Sound Designers (Associace zvukového designu) je profesionální asociace, která reprezentuje zájmy zvukových designéru a dalších umělců, kteří pracují v odvětví britského divadelního zvukového designu.
pq@pq.cz | tel.: +420 224 809 102 | Používáme redakční systém Vizus CMS