PQ 2015
Novinky
SHAREDSPACE 2013 - 2016
Výzkumný a umělecký projekt nabízí sympozia, workshopy i výstavy v jedenácti zemích světa.
STUDENTSKÉ PROJEKTY
Mezinárodní soutěžní výstava uměleckých škol z celého světa a vzdělávací projekt SpaceLab.
PŘEDMĚTY
Rekvizity a jejich příběhy, to je hlavní téma výstavy Předměty otevřené individuálním umělcům.


1975 » USA » Scénická a kostýmní tvorba
Kurátor: | Rosamund Gilder |
SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ
Scénárista expozice: Charles B. Froom Národní expozice Spojených států amerických je první scénografickou výstavou, která zahrnuje celou šíři tvorby v této oblasti, počítaje v to stálá, místní, univerzitní, profesionální či soukromá divadla od New Yorku až po Havaj . Tuto přehlídku organizačně připravil Mezinárodni divadelní ústav /Til/ ve Spojených státech po výběru prací, které byly předloženy komisi, jejímiž Členy byli výtvarníci, kritici, choreografové a režiséři. Expozice skýtá pohled na divadelní tvorbu ve Spojených státech^zahrnující období posledních let - poukazuje k rozličnosti inscenovaných her, uvádí různé typy divadelních prostorů, poukazuje ke zkoumání vztahů mezi jevištěm a hledištěm. Většina amerických scénografů není v trvalém angažmá. Americký scénograf tak musí být schopen vyjít vstříc požadavkům, které plynou z různých typů divadelních prostorů a z konkrétních podmínek, s nimiž se setká ve své praxi. A právě tato schopnost přizpůsobení a bezprostřední reakce na komplex tvůrčích podmínek se odráží jako charakteristický znak ve vystavených pracích. Finanční podporu této expozici v největší míře poskytly Peter. C. Cornell Trust,Ford Foundation, JDR 3rd Fund, Andrew W. Mellon Foundation, National Endowment for the Arts, New York State Council on the Arts, Rockefeller Brothers Fund, Shubert Foundation, Inc. Řídící komise výstavy pracovala ve složení Howard Bay, Martha Coigney, Eldon Elder, Rosamond Gilder, Ming Cho Lee, Donald Oenslager, Joel Rubin, Brenda Zanger. D. Oenslager, významný představitel americké scénografie, který byl vůdčí osobností této komise, neočekávaně zemřel v červnu 1975.
Vystavující umělci / ateliéry
[zobrazit vše | skrýt vše]- Ming Cho Lee
- Carrie F. ROBBINS (Carrie Robbins)
- : (Pojď sem!), Shubert Theatre 1974
- : (Veselé paničky windsorské), Delacorte Theatre 1974
- : (Julius Caesar), Guthrie Theatre 1969
- James E. MARONEK (James Maronek)
- Boris ARONSON
- Howard BAY
- : (Muž zvaný La Mancha), ANTA Washington Square Th. 1965
- : (V předvečer Všech svatých), Florida State Univ. Theatre 1972
- John Lee Beatty
- Zack L. BROWN
- Jeanne BUTTON
- Patton CAMPBELL
- : (Věc Makropulos), New York City Opera 1970
- John Conklin
- Robert Edward DARLING
- John DÖEPP
- William & Jean ECKART
- Karl EIGSTI
- : (Rodina a štěstí), Seattle Repertory Theatre 1974
- Eldon ELDER
- : (Udivující milost), University of Michigan Professional Theatre Program 1967
- : (Rodina a štěstí), Seattle Repertory Theatre 1974
- Jeffrey A. FIALA
- Peter HARVEY
- : (Hoši z kapely), Theatre Four 1968
- David JENKINS
- : (Převlékárna), Morosco Theatre 1973
- Don F. JENSEN
- Florence KLOTZ
- Sandro LA FERLA
- : (Bezva finta), Virginia Museum Theatre 1970
- : (Čtrnáctý hrabě Guerney), Goodman Theatre 1972
- William Ivey Long
- : (Bouře), Roanoke Civic Center 1974
- Frank LOPEZ
- Santo LOQUASTO
- : (Hry o vraždění), Arena Stage 1971
- Henry MAY
- Gordon Jules MICUNIS
- Jo MIELZINER
- : (Křik), Lyceum Theatre 1973
- : (1776), Forty-sixth Street Theatre 1969
- Jim NEWTON
- Donald OENSLAGER
- Robert O'HEARN
- William PITKIN
- Lester POLAKOV
- Thomas F. RASMUSSEN
- : (Valčík toreadorů), Univ. of Southern California 1972
- Jerry N. ROJO
- Wolfgang ROTH
- Beeb SALZER
- Douglas W. SCHMIDT
- : (Dobrý člověk ze Sečuanu), Vivian Beaumont Theatre 1970
- Oliver SMITH
- Anthony J. STRAIGES
- : (Vzestup a pád města Mahagonny), Yale Repertory Theatre 1974
- Sherrie SUCHER
- : (Ach, ta léta bláznivá (nerealizováno)), 1969
- Robert U. TAYLOR
- : (Žebrácká opera), Chelsea Theatre Center 1972
- : (Hrozinka na slunci), Forty-sixth Street Theatre 1973
- Rouben TR-ARUTUNIAN
- : (Všechno je pryč), Martin Beck Theatre 1971
- John Warren TRAVIS
- José VARONA
- Tony Walton
- Elmon WEBB
- Virginia DANCY
- Ed WITTSTEIN
- Robert YODICE
- Patricia ZIPPRODT
- : (Pipin Krátký), Imperial Theatre 1972
- : (Čekání na Godota), Guthrie Theatre 1973
Obor: scénograf
Další údaje: Narozen v Šanghaji. Studoval na Occidental College a na fakultě užitého umění na kalifornské univerzitě v Los Angeles. Studoval a pracoval jako asistent výtvarníků Jo Mielzinera a Borise Aronsona. Je členem Svazu scénických umělců, pobočky 829, členem Amerického výboru pro plánování divadel, Theatre Projects Committee of N.Y.C. Planning Commission, Advisory Council of International Theatre Institute a Board of Directors of Technical Assistance Group Foundation. V letech 1968-70 vyučoval scénografii na univerzitě v New Yorku, od r. 1969 učil současně na yalské dramatické škole. Působil jako hlavní výtvarník na Shakespearově festivalu v New Yorku v letech 1962-73. Navrhl výpravu k inscenacím Ergo, Hair, Dva šlechtici veronští, Mnoho povyku pro nic a k Sofoklově Elektře, dále deset výprav pro New York City Opera, mezi jiným pro Fausta, Annu Boleynovou, Julia Caesara a pro americkou premiéru Dona Rodgriga. Mezi jeho návrhy k operám patří Favoritka /San Francisco Opera/, Madame Butterfly /Opera Company of Boston/, Ariodante /Kennedy Center/, Madame Butterfly /Metropolitan Opera National Company/, Bomarzo /světová premiéra v Opera Society of Washington/, Lucie z Lammermooru /Teatro Colon v Buenos Aires/ a Julius Caesar /Hamburgische Staatsoper/. V letech 1964-70 působil jako hlavní scénický výtvarník v Juilliard Opera Theatre /American Opera Center/, kde navrhl výpravu pro Fidelia, Bohému, Život prostopášníka a mnoho dalších. Na Broadwayi navrhoval
scénu k inscenacím her Matka Kuráž a její děti, Billy, Bláznivá tragédie, Dva šlechtici veronští, Mnoho povyku pro nic a další. V oblastních divadlech navrhl scény pro 1. díl Jindřicha IV. /Mark Taper Forum/ a ke hrám Kdo seje vítr, Naše městečko /pro kulturní výměnný zájezd Aréna Stage do Sovětského svazu v r. 1973/, pro balety, mezi jiným pro Mýtus cesty, /Martha Grahamova/, Missa Brevis /José Limon/, Don Juan /San Francisco Ballet/ a k inscenacím Alvina Aileyho a Geralda Arpina, uvedeným v City Center Joffrey Ballet. Byla mu udělena Maharam Award za výpravu k Elektře a Ergo. Jeho návrhy byly vystavovány v New Yorku, Connectieutu, Ohiu a Kalifornii. V posledním období navrhl scény k několika hrám, mezi jinými k Borisi Godunovovi v Metropolitní opeře, ke hře Šepot tmy uvedené v National Ballet of Canade a k Rackovi, kterého uvedl André Gregory.
* 07.02.1943, Baltimore, MD
Vzdělání: magisterské studium - Univerzita Yale-Divadelní škola, bakalářské studium - Pennsylvánská státní univerzita
Spolupráce s divadly: Brodway, "Off-Broadway" divadla
Další údaje: Narozena v Baltimore, stát Maryland. Studovala na Státní univerzitě v Pennsylvanii a yalské univerzitě. Na Broadwayi navrhla kostýmy ke hrám Tady, Grease, Tajné románky Mildred Wildové, Molly a k mnoha dalším, pro Lincoln Center Repertory Theatre kostýmy k inscenacím Dobrého člověka ze Sečuanu a Nepřítele lidu, pro Beaumont k Honu na čarodějnice a pro Forum ke hrám The Justice Box, Vnitřní cesta, V roce kdy Boston získal pohár. V Chelsea Theatre
Center navrhla kostýmy k inscenacím Západu slunce a Žebrácké opery. Dále spolupracovala s City Center Acting Company, NET-TV, CS Productions Cable Television, Guthrie Theatre, s Shaw Festival a New York Shakespeare
Festival v Central Parku, s divadly Inner City Repertory Theatre, Studio Arena Theatre, Circle in the Square a s Buffalo Philharmonie. Byla jí udělena cena Drama Desk Awards za kostýmy k inscenaci Tady a Grease. V posledním období navrhla kostýmy pro inscenaci Kačka v televizním pořadu Lee Granta Divadlo v Americe a pro Zkrocení zlé ženy v City Center Acting Company. Je členkou katedry scénického výtvarnictví na newyorské univerzitě.
Vystavené práce
Obor: scénograf
Další údaje: Narozen v Milwaukee, stát Wisconsin. Studoval na Art Institute v Chicagu. Třináct let byl stálým výtvarníkem v Goodman Theatre a spolupracoval s Edgewater Beach Playhouse, Ravine Drama Festival, s univerzitou v Chicagu, Hull House, Lithuanian Opera Company, Cincinnati Opera Company, Tenthouse Musical Theatre, Academy Playhouse a University of South Florida. Jako průmyslový návrhář spolupracoval se společnostmi Admirál, General Electric, Zenith a dalšími. Je autorem Designer's Notebook /Zápisník jevištního výtvarníka/, který se opírá o jeho zkušenosti a poznatky z cest po Evropě a SSSR. Je stálým výtvarníkem ve First Chicago Center, pro které vytvořil výpravu k muzikálu Vrať se, Sábinko. Je přispívajícím redaktorem a kritikem Chicago Guide, docentem scénografie a historie divadla v Goodman School of Drama a předsedou pobočky 350 Svazu scénických umělců.
Další údaje: Narozen v Kyjevě na Ukrajině. Od r.1925 působí jako výtvarník ve Spojených státech. Na Broadwayi vytváří jevištní výpravy a kostýmy pro řadu dramatických děl, mezi něž patři Tři muži na koni, Probuď se a zpívej, Ztracený ráj, Cabin in the Sky /Domek na nebi/, Kavárna Crown, Tetovaná růže, Jsem kamera, Hon na čarodějnice, Pohled s mostu, Deník Anny Frankové, Kabaret, J.B., Do, re, mi, Šumař na střeše, Malá noční hudba, Stvoření světa a jiná zaměstnání, výpravy pro baletní představení The Great American Goof v Ballet Theatre, pro Baladu v New York City Ballet a pro Tzaddik v Eliot Feld Ballet; návrhy pro Metropolitní operu, Phoenix Theatre a Royal Shakespeare Company. Uspořádal více než 10 samostatných výstav a zúčastnil se řady výstav kolektivních. Získal ceny Tony Awards za scénické návrhy k muzikálům Kabaret /1966/ a Řek Zorba /1968/, ke Company /1970/ a Follies /1972/, Maharam Award za scénu k inscenaci Kabaretu, American Theatre Wing Award za scénografii /1950-51/ a stipendium Guggenheimovy nadace /1950/. V Berlíně r.1923 vydal publikaci o Marcu Chagallovi, v r. 1924 soubor Modern Graphic Art. Je členem Svazu scénických umělců, pobočky 829. K jeho posledním dílům patří scénický návrh ke hře Zkouška na Ereyfuse. Je činný také jako malíř a sochař; v poslední době píše své paměti.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Centralii, Washington. Studoval na Carnegie Institute of Technology. Vytvořil návrhy ke 150 představením na Broadwayi a získal dvakrát ceny Tony Award a Donaldson Award a cenu Maharam Award; zvítězil v anketě newyorských divadelních kritiků, organizované časopisem Variety. K jeho nejdůležitějším pracím patří realizace Muž jménem La Mancha, Odložené sny, Muzikant, Lištičky /původní premiéra a znovuuvedeni v režii Mika Nicholse/, Zoufalé hodiny, Carmen Jones, Nahoře v Central Parku, Vrať se, Sábinko, Dětská hodinka. Režíroval Bobby Clarka ve hře Pokud jde o děvčata, stejně jako americké premiéry Klece Mario Frattiho, Osla z chudobince autora Johna Ardena a Strindbergovo drama Zločiny a zločiny. Je autorem výpravy k několika filmům, mezi něž patří Balanchinův Sen noci svátojanské, a scénografem televizního programu The Pueblo i řady televizních seriálů,jako Punc, Omnibus a Maugham Theatre. Byl předsedou Svazu scénických umělců, pobočky 829, členem výboru National Society of Interior Designers, členem Poradního sboru Mezinárodního divadelního ústavu /ITI/. Byl stipendistou Guggenheimovy nadace. Působil jako pedagog na univerzitách Yale, Carnegie-Mellon, Ohio, Purdue a Oregon. Napsal knihu Jevištní výtvarnictví, vydanou v r.1974. Vystavoval samostatně v Astor Galery v Lincolnově centru a uspořádal putovní výstavu pod patronací American Theatre Association. V současné době je pedagogem honorovaným z nadace Alana Kinga pro divadelní umění na Brandeis University. Jeho posledním dílem je scénický návrh k novému muzikálu Odyssea.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Palo Alto, California
Obor: scénograf
Další údaje: Informace z katalogu 1975:
Narozen v Palo Alto v Kalifornii. Studoval na Brown University a na Yale School of Drama, kterou absolvoval v roce 1973. Tři roky strávil na zájezdech se svým loutkovým divadlem. V letech 1973-74 byl asistentem u Douglase W. Schmidta. Vytvořil scénické návrhy pro inscenace Off Broadway, ke hrám Some People, Some Other People /Někteří lidé, někteří jiní lidé/ a Sázka, pro inscenace Off Off Broadway k titulu Marouf; uvedenému v Manhattan Theatre Club a ke hře I chytrák se spálí pro Gene Frankel's Workshop. Je autorem scénických a kostýmních návrhů pro Brechtova Baala v Yale Repertory Theatre. V současné době je v trvalém angažmá v Queens Playhouse, kde realizoval scénu ke hrám Pokojová obsluha, Vrať se, Sábinko, Zamilovaná blecha a Inspektor přichází. Je členem Svazu scénických umělců.
Informace z katalogu 1999:
V současné době spolupracuje s Lincoln Center Theatre v New Yorku a s dalšími divadly jako scénický výtvarník. Působil jako pedagog v North Carolina School of Arts, Brooklyn College a v Tisch School of the Arts v New Yorku. Vystavoval na PQ 1987. Je držitelem mnoha cen: Tony, Obie, Outer Critics Circles, Drama Desk, Jefferson, LA Drama Critics.
Další údaje: Narozen v Honolulu na Havaji. Studoval na Univerzitě Notre Dame a v současné době je posluchačem scénografie na yalské univerzitě. Je autorem kostýmů pro Jindřicha IV., pro úpravu Candidy, pro Sluhu dvou pánů, Lištičky a scény i kostýmů pro Vévodkyni z Malfi a Kouzelnou flétnu v Notre Dame. V Yale vytvořil scénu pro Královské odpuštění a Balkón a kostýmy pro Majorku Barboru. Spolupracoval v r. 1973 s Yale Repertory Theatre na titulu Klasici aféry Watergate a s Loeb Drama Center v Harvardu na Jindřichu IV. Vytvořil scénu k Žebrácké opeře a Mesalianci pro Harvard Suramer School Repertory Theatre /1974/. Jeho kostýmní návrhy pro Vévodkyni z Malfi /1972/ byly odměněny první cenou v Národní vysokoškolské soutěži scénografů, pořádané Southern Illinois University.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozena v Columbusu, stát Ohio. Studovala na Carnegie Institute of Technology a na yalské univerzitě. Vytvořila kostýmy pro četné inscenace Off Broadway. Její návrhy ke hře MacBird byly odměněny cenou Maharam Award. Pro Lincoln Center repertory vytvořila návrhy k titulům I tam žijí lidé a Suggs, pro American Shakespeare Festival a pro Broadway návrhy k Jindřichu V., kostýmní návrhy k operám, počítaje v to i Satiricon pro Amsterdamskou státní operu, a Vzestup a pád města Mahagonny pro Washington Opera Society. Spolupracovala s Juilliard School Repertory Theatre, s Kegro Ensemble Company, Yale Repertory Theatre, New York Pro Musica. Mezi realizace na Broadwayi patří Opojení Stefanie Blakeové a Studánka. Vytvořila kostýmy ve spolupráci s Tanglewood Music Theatre, Williamstown Summer Theatre, Antioch Summer Theatre, Penn State Festival Theatre. Působila jako pedagog na Sarah Lawrence College a na Hofstra University a jako lektorka Connecticut Commission on the Arts. V současné době je docentkou kostýmního výtvarnictví na yalské univerzitě. Vydává Dějiny kostýmu v diapozitivech.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen 1926 v Omaze (Nebraska). Působí jako profesor na Kolumbijské univerzitě. Vystavoval na Pražském quadriennale 1987, v expozici oceněné hlavní cenou - Zlatou trigou. Spolupracuje s řadou amerických divadel jako kostýmní výtvarník.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Obor: scénograf
Další údaje: Narozen v Hartfordu (Connecticut). Jevištní a kostýmní výtvarník. Profesor na univerzitě v New Yorku. Vystavoval na Pražském quadriennale 1975 a 1987, kdy byl generálním komisařem expozice, oceněné hlavní cenou - Zlatou trigou.
Další údaje: Narozen v Oaklandu, stát Kalifornia. Studoval na State University of California v San Francisku a na yalské univerzitě. Zúčastnil se Bayreuth Festspiel Meisterklasse v NSR. Byl asistentem scínografie u Willa Steven Armstronga a Ming Cho Leea, je členem Svazu scénických umělců, pobočky 829. Jeho tvorba postihuje celou šíři divadelního repertoáru od činoher přes balet až k opeře. Mezi jeho nejzávažnější realizace patří Farma pod jilmy v Theatre of the Living Arts, Případ ve Vichy ve Williamstown Theatre, Černá komedie - Bílí lháři v Long Wharf, Strýček Váňa v Charles Street Playhouse, Návštěva staré dámy v Seattle Repertory Theatre, Dlouhá denní cesta do noci ve Fred Miller Theatre, Šest postav hledá autora v New Yorku, operní zpracování Návštěvy staré dámy v San Francisco Opera, Maškarní ples v Lyric Opera v Chicagu, opera Anna Boleynová v Santa Fe Opera, Salome ve Vancouver Opera, Bohéma ve Western Opera Theatre, světová premiéra Médey v San Diego Opera, Hon na čarodějnice v Anchorage Opera, Plukovník Jonathan v Lenver Opera /světová premiéra/, Bludný Holandan v Lyric Theatre of Kansas City. Mimo to spolupracoval se San Francisco Ballet a Royal Winnipeg Ballet. Byl hostujícím lektorem jevištního výtvarnictví, kostýmní tvorby a osvětlování na Stanford University v letech 1970-1971. Mezi jeho poslední práce patří scénický návrh k Čechovově Rackovi na Williamstown Theatre Festival, realizace scény k opeře Parsifal v San Francisco Opera, režie a scéna k Faustovi v Bdmonton Opera a scéna k opeře Bludný Holandan v Kentucky Opera Association.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Buffalo, stát New York. Studoval na Carnegie Institute of Technology. Je členem Svazu scénických umělců, pobočky 829. Jako scénograf a výtvarník scénického světla spolupracoval s Virginie Museum Theatre na realizaci her Král a já, Fanny, Zázrak v Alabamě, Podivný pár, Višňový sad, Mluvíme o růžích; na Pennsylvania State University realizoval scénu a osvětlenl k Jinému koutu lesa. V letech 1968-1970 byl asistentem Jo Mielzinera, s nímž spolupracoval na broadwayských inscenacích 1776, Georgy, Dětská hra, Dívej se na lilie. Asistoval Johnu Conklinovi při inscenaci Scratche. Od r. 1970 vytvořil více než 15 návrhů scény a osvětlení, mezi něž patři Šumař na střeše v Brunswick Music Theatre, Péťa a vlk v Pittsburgh Ballet, The Justice Box a Matka nás všech /inscenace Off Broadway/, Král a já v North Carolina School of the Arts, Troilus a Kressida pro Shakespeare Summer Festival ve Washingtonu, D.C., Já, řekla moucha v Guthrie Theatre, navrhl osvětlení pro Potěšení z jeho společnosti v Kennedy Center a osvětlení a kostýmy pro Treemonishu ve Wolf Trap Farm Park for the Performing Arts. Byl výtvarníkem četných průmyslových výstav. Spolupracoval jako asistent s Jo Mielzinerem na projektu divadel pro University of Southern Illinois, University of Michigan a Convent of the Sacred Heart.
Obrázky z kataloguDalší údaje: W. Eckart, narozen v New Iberia, stát Louisiana. Studoval a promoval na Tulane University /1942/ a na yalské univerzitě /1949/. J. Eckartová narozena v Chicagu, stát Illinois. Studovala na Sophie Newcomb College, kde promovala v r. 1943 a na yalské univerzitě, kde promovala v r. 1949. Jean a William Eckartovi společně realizovali více než 45 výprav pro Broadway, mezi něž patří Zlaté jablko, vyznamenané v sezóně 1953-54 Donaldsonovou cenou za nejlepší výpravu k muzikálu, dále Kdysi na jedné matraci, Fiorello!, Nikdy není pozdě, Flora a Prokletí Yankeeové. Pro Phoenix Theatre vytvořili návrhy ke hře Tatínku, ubohý tatínku... Spolupracovali s televizí na řadě programů, navrhli kostýmy pro filmovou verzi Hry v pyžamech. Jsou autory výpravy k filmu Ten večer co došlo k razii v hospodě u Minskyho. Zabývají se též uměleckoprůmyslovou tvorbou a spolupracují s baletními a operními soubory. Jsou členy Svazu scénických umělců, pobočky 829. Vyučovali scénografii v Circle in the Square Theatre School a vedou seminář scénografie pro hudební divadlo při Polekov Studio and Forum of Stage Design. W. Eckart je profesorem a autorem studijního plánu na Meadows School of the Arts při Southern Methodist University. J. Eckartová se připravuje na získání vyšší akademické hodnosti na University of Texas v Arlingtonu.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen 1938 ve státě Indiana. Dvacet pět let spolupracuje s divadly na Broadwayi, s oblastními divadly, s filmem a s televizí. V současné do- bě je vedoucím katedry scénografie na Brandeisově univerzitě. Vystavoval na PQ 1975.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen 1921 v Atchisonu (Kansas). Scénický výtvarník. Profesor Univerzity v lllinois. Zúčastnil se Pražského quadriennale 1975 a 1987 v expozici, oceněné hlavní cenou - Zlatou trigou.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen v Racinu, stát Wisconsin. Studoval na univerzitě ve Wisconsinu. Byl technickým ředitelem a scénografem v oblastních a městských divadlech ve Wisconsinu a asistentem scénického výtvarníka v St.Louis Municipal Opera.V r. 1973 pracoval pro Summer repertory Season v Provincetown Playhouse, od r. 1970 je docentem a výtvarníkem na univerzitě v Massachusetts. Je členem Svazu scénických umělců, pobočky 350. V poslední době navrhuje scénickou výpravu pro nový překlad Vojcka a představení Kolébka se bude kolébat v univerzitním divadle v Massachusetts.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Nerozen v Quirigua v Guatemale. Studoval na univerzitě v Miami. Byl asistentem scénografie u Roubena Ter-Arutuniana, Davida Hayse, Roberta O'Hearna, Ed Wittsteina, Olivera Messella, Williama a Jean Eckartových, Eldona Eldera a Estebana Francése. V průběhu patnácti let navrhl scény a kostýmy pro řadu inscenací, mezi jinými pro Noye's Fludde, hrané v kostele St. George's Episcopal Church v New Yorku v r. 1964, ke hře Ten sladký nepřítel, uvedené v Actors' Studio Theatre v r. 1965, na Off Broadway v r. 1968 Dámy na moři, v letech 1968-1969 pracoval v New Yorku, Londýně, Kodani, Hollywoodu a Bostonu na inscenaci Hoši z kapely. Pro Annenberg Center ve Filadelfii navrhl v r. 1973 scénickou výpravu a projekci k inscenaci Gloria a Esperanza a spolupracoval s New York City Ballet. Vyučuje scénografii a kostýmní tvorbu na Pratt Institute v Brooklynu.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen v Hamptonu, stát Virginia. Studoval na Earlham College a na yalské univerzitě. Vytvořil scénické výpravy pro divadla Cincinnati Playhouse in the Park, Theatre of the Living Arts, Long Wharf, Trinity Square Repertory, Goodman Theatre, McCarter Theatre a pro Arena Stage. V New Yorku realizoval výpravu pro Pokojovou obsluhu, Převlékárnu a Volnost města. V Les Grands Ballets Canadiens realizoval výpravu pro balety Tommy a Cesta. Byl hlavním architektem televizních inscenací Ovdovění paní Holroydovéa Racka. Mezi jeho poslední práce patří výpravy k muzikálům Juno a Boccaccio.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen v Emporii, stát Kansas. Studoval na univerzitě v Kansasu a na Kolumbijské univerzitě. Navrhl scénické řešení pro letni zájezdy divadel Pocono Playhouse, Dayton Music Theatre a Toledo Zoo Theatre, pro Off Broadway scénickou výpravu k inscenacím Irské hry, Kytara, Oh, Kay!, Všechno je možné, Bratr Gorski a kostýmy pro představeni Kikirikí a Winkelberg, scér a kostýmy pro broadwayskou inscenaci Nedělního muže, pro Off Broadway scénu Miluji tě svobodně a pro nový program Jacquese Brela. Pro Herkness Ballet navrhl scénu a kostýmy k 3. klavírnímu koncertu Bély Bartóka a Shindig. Byl asistentem výpravy v Metropolitní opeře při inscenacích Ženy bez stínu, Růžového kavalíra, Perníkové chaloupky a Otella. V poslední období navrhl pro Off Broadway scénu k hudební verzi hry Peg mého srdce.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozena v New York City. Studovala na Parsons School of Design. Byla asistentkou kostýmní výpravy inscenací Flower Drum Song, Kočka na rozpálené plechové střeše, Zvuk hudby, Jabloň, Zlatý hoch a mnoha dalších. Navrhla kostýmy pro několik broadwayských inscenací, zejména pro Vem si ji, Je moje, Nikdy není pozdě, Sova a kočička, Superman, Nikdo nemá rád Albatrosa, Follies a Malou nočni hudbu. Pro New York City Center navrhla kostýmy k inscenacím Oklahoma!, Jižní Pacifik, Kolotoč a Annie, vem si pušku. Za návrhyk Malé noční hudbě a Follies byla odměněna cenou Tony Award. V posledním období dokončila kostýmy ke hře Zkouška na Dreyfuse, uvedené na Broadwayi.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Turínu, v Itálii. V r. 1965 promoval ne Akademii výtvarných umění v Římě, obor scénického výtvarnictvi, získal Fulbrightovo stipendium a studoval do r. 1967 na univerzitě v Oklahomě. Navrhl scénickou výpravu pro představení v římském Teatro Stabile dell Auila, Teatro Quirino a Teatro Stabile di Trieste. Vystavoval své práce na IX. a X. Národní výstavě scénického výtvarnictví v Benátkách v letech 1964 a 1965. Působil jako stálý výtvarník a šéf výpravy v Goodman Theatre v Chicagu v letech 1970-73, Zde realizoval výpravy k Večeru tříkrálovému, Pochodové písni a Čtrnáctému hraběti Guerneymu. V letech 1969-70 navrhl šest výprav pro Virginia Museum Theatre, mezi jiným pro Čokoládového hrdinu, Fortel a Marata-Sada. V Academy Playhouse, Lake Forest, Illinois se podílel r. 1971 na inscenaci Co viděl Butler, v r. 1973 v Arlington Park Theatre v Illinois realizoval Intimní život, Vězně z Druhé ulice a Člověk nikdy neví. Navrhl scénu a kostýmy pro světovou premiéru Menottiho opery Tamu Tamu, uvedenou v Studebaker Theatre v Chicagu v r. 1973 a na XVII. Festivalu Dvou světů v r. 1974 ve Spoletu. Pro představení Harkness Ballet navrhl v r. 1973 scénu pro balet Sebastian, v r. 1974 v Teatro Verdi v Terstu scénu a kostýmy pro Zlatého kohoutka, v r. 1974 v Bunka-Kaikan Theatre v Tokiu pro Konsula a v Yubinchokin Hall v Tokiu v témže roce pro hru The Medium.
Obrázky z kataloguVystavené práce
* 1947, Williamsport (Pennsylvania)
Obor: kostýmní výtvarník
Další údaje: Vyučuje na Playwrights Horizon Theatre School, NYU Tisch School of Arts. Vystavoval na PQ 1987 (Zlatá triga pro expozici USA) a 1991 (zlatá medaile pro expozici USA).
Vystavené práce
Další údaje: Narozen v New York City. Studoval na Columbia University School of Dramatic Arts a na yalské univerzitě. Navrhl scénickou výpravu k inscenacím her Čas kukačky, Dva na houpačce, Zahrada na křidě, Harvey, Studentsky princ, Sbohem, Charlie a k mnoha dalším, které uvedly Saratoga Springs Spa Theatre, Dayton Theatre Festival, Cincinnati Star Theatre a Falmouth Playhouse. Byl asistentem výpravy k broadwayské inscenaci George M! a v Metropolitní opeře k Čarostrelci. Intenzivně spolupracuje s televizí, pro kterou navrhl výpravy k The David Frost Show, Takový byl uplynulý rok a Dnešní večer Jacka Paara. V současné době spolupracoval na televizním programu Guinnesova kniha světových rekordů a na Dana Valery Show.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen ve Wilkes-Barre, stát Pennsylvania. Studoval na King's College ve Wilkes-Barre a na yalské univerzitě. Jako scénický výtvarník spolupracuje a Aréna Stage, Hartford Stage Company, Yale Repertory Theatre, Charles Playhouse, Williamstown Theatre, Long Wharf, San Francisco Spring Opera, Mark Taper Forum, Opera Society of Washington a s Chelsea Theatre Center. Navrhl scénu pro balet Eliota Felda Sefardická píseň, pro inscenaci Lafne, kterou uvedlo divadlo Pro Musica v New Yorku, a pro broadwayskou inscenaci Tajné románky Mildred Wildové. Jako hlavní výtvarník Shakespearova festivalu v New Yorku navrhl výpravu pro představeni Klacků a kostí, Doby šampionátu, Macbetha, Krále Leara, Tance smrti, Perikla a Veselých paniček windsorských. Byla mu udělena cena Drama Desk Award za inscenace Klacků a kostí a Doby šampionátu, které uvedlo Public Theatre a divadlo na Broadwayi. Jeho výpravě ke hře Co kupuji obchodníci s vínem byle navržena na Tony Award.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen v Havaně na Kubě. V roce 1943 vystudoval ne University of Illinois s pak studoval na yalské univerzitě. Navrhl scénickou výpravu a kostýmy pro newyorské inscenace her Pět královen, Bílá velryba a k představení Dido a Aeneas, které uvedla New England Conservatory of Music. V r. 1963 navrhl scénu pro New York Philharmonie Promenades a pro první představení Julia Caesare na Shakespearově festivalu v New Yorku v Central Parku. Byl hlavním výtvarníkem televizního seriálu Omnibus v letech 1952-61, scénickým výtvarníkem televizních seriálů Studio jedna a Vzpomínám na mámu, televizních inscenací Barrettové z Wimpole Streetu, Žebrácká opera a Jezdci k moři a baletů Agnes de Millové Rodeo, Tři panny a ďábel, Umění baletu a Umění choreografa. Dále spolupracoval na inscenacích her Johna Butlera Hrací karty a José Limona Maurova pavana. Byl scénografem operních televizních inscenací uvedených v univerzitním divadle kalifornské univerzity a San Francisco Opera. Nyní je profesorem scénografie na katedře dramatického umění na kalifornské univerzitě v Berkley, kde od r.1963 působí i jako scénograf a kostýmní výtvarník. Nedávno navrhoval pro American Conservatory Theatre /Public Broadcasting System/ Cyrana z Bergeraku, pro Inverness Music Festival Vyslance a pro kalifornskou univerzitu Zkoušku, Richarda II. a Paničku z venkova.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Lynnu, stát Massachusetts. Studoval na Tufts College a na yalské univerzitě. Navrhuje scénickou výpravu pro New York City Opera, Opera Society of Washington, Baltimore Opera, Pittsburg Civic Light Opera, American Shakespeare Festival, New Orleans Repertory Theatre, Guthrie Theatre, Atlanta Arts Alliance, Charles Playhouse a Continental Theatre Company. Pro inscenace Off Broadway navrhl scénickou výpravu ke hrám Jo, Dobrý voják Švejk a Vzhůru do ráje. Působil jako profesor scénické výpravy na C.W.Post College a jako lektor v Oberlin College Music Conservatory. Pracoval jako poradce pro navrhováni interiérů ve společnosti George Nelson Company. V posledním období navrhl interiér a osvětlení pro novou MacDonaldovu restauraci v New Yorku a výpravu k představení muzikálu Kamelot, který uvedl Brunswick Music Theatre. Je členem výkonného výboru Svazu scénických umělců. Vyučuje divadelní umění, scénografii a kostýmní tvorbu na Bernard College.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Paříži. Studoval výtvarné umění v Evropě a ve Spojených státech. Za posledních 50 let spolupracoval na 300 inscenacích. Byl žákem Lee Simonsona a Roberta Edmonda Jonese. Jeho první velkou prací byly návrhy pro inscenaci hry Gardista, uvedenou v r.1924 v Theatre Guild. Mezi jeho významné práce náleží výprava k inscenacím Zimní bitva, Skleněný zvěřinec, Smrt obchodního cestujícího, Pouliční scéna, Léto a dým, Chlapci a děvčata, Tramvaj do stanice Touha, Král a já, Nevinní, Cikánka a Kankán. V posledním období spolupracoval především na výpravách k Nejlepším létům Jean Brodieové, 1776, Dětské hře a Cukru. Působil jako scénický výtvarník nebo jako spoluautor scénických výprav a konzultant v mnoha nových divadlech, včetně divadel Vivien Beaumont a Forum v Lincoln Center, Mark Taper Forum a v A.K.T.A. Washington Square Theatre. Je průkopníkem scénického osvětlování, byl poradcem televizní společnosti CBS v počátcích jejího vysílání. Navrhl řešení interiéru a osvětlení pro první schůzi Organizace spojených národů, která se konala v San Francisku v r.1945. Je členem řídícího výboru Ústavu pro divadelní techniku USA a předsedou Amerického výboru pro plánování divadel. V r. 1965 vydal knihu Designing for The Theatre /Scénografie/ a v r. 1970 The Shapes of Our Theatre /Formování našeho divadla/. Byla mu udělena cena Tony Award za scénickou výpravu a scénické osvětlení k inscenaci Dětské hry, cena Maharam Award za tutéž výpravu a za výpravu ke hře 1776 a Drama Desk Award za Dětskou hru. Získal čestné doktoráty na Fordham University, University of Michigan, University of Utah a na Otterbein College. V r. 1963 mu byla udělena cena Brandeis University, v r.1957 cena New England Theatre Conference Award, v r. 1955 za barevnou režijní kompozici k filmu Piknik cena Academy Award. Uspořádal samostatné výstavy v USA Lincoln Center Library, Museum of the Performing Arts, Brandeis University, Amherst College, Virginia Museum of Fine Arts a v amsterodamském Toneelmuseum. V posledním období navrhl výpravu především k inscenacím Miss Moffat a Chvála lásky.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen v Rockdale, stát Texas. Studoval na univerzitě v Texasu a na yalské univerzitě. Jako scénický výtvarník působí v New Haven Opera Society, Barter Theatre, Corning Summer Theatre, Northland Playhouse, Fresno University, Pacific Conservatory a spolupracuje s řadou společností v Los Angeles. Navrhl scény pro koncerty Neila Liamonda, Alice Cooperové, Eltona Johna a Gregga Allmana. Byl asistentem scénografie mnoha televizních programů, např. Komediální hodinka bratří Smothersových, The Flip Wilson Show a The Emmy Awards v r.1971 a hlavním scénografem esi 300 televizních reklam a programů, např. Barbra Streisandová v Las Vegas. Je členem Svazu scénických umělců, pobočka 816, Society of Television and Motion Picture Art Directors, pobočka 875. V posledním období navrhl pro televizi výpravu k pořadům High Rollers, Fred Astaire zdraví muzikály fy. Fox a Jen pro zasmání.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narodil se v r. 1902 v Harrisburgu, stát Pennsylvania. Studoval na Harvardské univerzitě u profesora George Pierce Bakera v jeho "47 Workshops". Jako stipendista nadace Sachs Fine Arts Traveling Fellowship odejel v letech 1923-24 studovat scénické výtvarnictví do Evropy. Jako profesor scénického výtvarnictvl vyučoval na různých univerzitách, zejména na dramatické škole v Yale v letech 1925-70. Jeho první prací pro profesionální divadlo byly návrhy k baletu Dřív nebo později, uvedenému divadlem Neighborhood v r. 1925. Jako výtvarník spolupracoval na 250 inscenacích uvedených v New Yorku, mezi jinými pro Jezabel, To si s sebou nevezmeš, Moje sestra Eileen, Včera narození, Pout v Sabrině, Janus, Případ hanopisu, Dobré zprávy, Všechno se smí, Raději bych měl pravdu. Scénické výpravy navrhl i pro četné inscenace oper, mezi jinými k Tristanovi a Isoldě ve Philadelphském hudebním sdružení, k Chudákovi námořníkovi, uvedenému Curtisovým ústavem, pro Salome, Othella a Únos ze serailu, inscenované Metropolitní operou, pro Baladu o Baby Doe, Maškarní ples a Dona Pasquala v Central City Opera Association, k Baladě o Baby Doe, Tosce a Růžovému kavalírovi, které uvedla Newyorská opera, k Orfeovi o Eurydice, uvedené na Mezinárodním festivalu ve Vancouveru a k Donu Carlosovi, inscenovanému na Hemis Fair '68. Pracoval také na scénických návrzích k inscenaci Antigony, která byla uvedena na American Shakespeare Festival. Byl poradcem scénické výpravy v mnoha divadlech, například v Montreal Cultural Center, Philharmonie Hall a Divadla státu New York v Lincoln Center, Spingoldově divadle brandeiské univerzity a John F. Kennedy Center for tne Performing Arts. Vydal knihu Notes on Scene Painting /Poznámky k scénickému výtvarnictví/, v r.1952, napsal studii Scenery, Then and Now /Scéna dříve a nyní, 1936/, The Theatre of Bali /Divadlo v Bali, 1941/, studii ve sborníku The Theatre of Robert Edmond Jones /Divadlo Roberta Edmonda Jonese/, vydaném v r. 1958, pod názvem Scénické výprava Roberta Edmonda Jonese a předmluvu k druhému vydání knihy Roberta Edmonda Jonese Drawing for the Theatre. Uspořádal několik samostatných výstav. Byla mu udělena čestná hodnost na Colorado College a Hartwick College. Obdržel četná stipendia ministerstva zahraničí, např. pro cesty do Latinské Ameriky, Jugoslávie, na Island, do Irska a Finska, kde působil jako konzultant a měl přednášky o divadle. Za výpravu ke hře Většinou jednoho hlasu v sezóně 1958-59 získal cenu Tony Award. Byl členem Svazu scénických umělců, pobočky 829. Nedávno byla jeho práce shrnuta v knize Stage Design - Four Centuries of Scenic Invention /Scénografie - Čtyři století scénických vynálezů/. Zemřel náhle v červnu r. 1975.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narodil se v Elkhartu, stát Indiana. Studoval na univerzitě v Indianě do r. 1943 a na Art Students League v letech 1943-45. Mezi jeho práce na Broadwayi náleží návrhy k Recidivě, Trakaři jablek a Child of Fortune /Dítě štěstěny/. Navrhl scénu pro několik inscenací uvedených Metropolitní operou, mezi jinými pro Nápoj lásky, Mistry pěvce norimberské, Aidu, Samsona a Dalilu, Ženu bez stínu, Perníkovou chaloupku a Parsifala. Pro American Shakespeare Festival navrhl scénu ke hrám Jak se vám líbí, Macbeth, Troilus a Kressida. Pro Civic Light Opera v Los Angeles navrhl scénu k muzikálu Líbej mě, Káťo, pro Divadlo amerického baletu scénu k Sylfidám, pro vídeňskou Volksoper k inscenaci Porgy a Bess, pro Santa Fe Opera k Traviatě, pro Newyorský City Ballet k Tallis Fantasia, pro Central City Opera k Falstaffovi a Giannimu Schicchi. Je členem Svazu scénických umělců. Vrchol své práce zaznamenal v posledním období v návrzích pro inscenaci Carmen ve štrasburské opeře, pro představení Snu noci svatojanské v Central City Opera a pro Figarovu svatbu v Metropolitní opeře.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Studoval na univerzitách v Mexiku, Texasu a Novém Mexiku, na Southwestern University, Bard College a v Paříži na Ecole Paul Colin a u Christiana Bérarda. Mezi jeho broadwayské výpravy náleží Lásko, měj se hezky, Měsíc pro smolaře, Hrnčířská dílna, Pozvánka na pochod, Seidman a syn, Pokud jde o krásu, Číňané a dr. Fish, Komedie. Pro inscenace Off Broadway navrhl výpravu k Žebrácké opeře, La Rondě a Drahý Oskare, dále pracoval pro American Shakespeare Festival, Theatre Guild American Repertory Theatre, Syracuse Stage Company, National Shakespeare Company /včetně přenosné stavebnicové scény, určené pro ambulantní divadla, přizpůsobené přepravě na nákladním automobilu nebo autobusu/. Pro turné do Evropy a Jižní Ameriky, organizované ministerstvem zahraničí USA, navrhl scénu k inscenaci Skleněného zvěřince, výpravu ke hře To je vaše věc, kterou realizoval na výzvu knížete Reiniera a kněžny Grace při příležitosti Uměleckého festivalu /Festival of Arts/ v Monacu r. 1973. Je autorem výprav pro New York City Opera a Opera Society of Washington, scény a kostýmů pro American Ballet Theatre a jeho inscenaci baletu Coppelia, více než deseti výprav pro City Center Joffrey Ballet a výpravy k Schubertiádě pro San Francisco Ballet. Dále navrhl scénickou výpravu ke hře Včera narození pro Rome Theatre Guild, ke hře Hlad a žízeň a Adaptace-Příště pro Berkshire Theatre Festival. V posledním období připravuje scénické návrhy pro nový muzikál, který bude uveden na Broadwayi a pro balet Romeo a Julie, který uvede San Francisco Ballet.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Chicagu, stát Illinois. Studoval malířství ve Studiu George Grosze a scénickou techniku na kolumbijské univerzitě. Na Broadwayi pracoval zejména na inscenaci Svatebčana a Říkejte mi pane a paní McThing. Na Off Broadway navrhl výpravu ke hrám Purpurový prach a Stavitelé impéria. Pro operní společnost v Bostonu navrhl scénickou výpravu k Prodané nevěstě a Žebrácké opeře, pro New York City Opera k operám Bouřlivé výšiny, Golem a Trubadúr, v Paříži scénu k inscenaci Jen o chlup. Realizuje i výpravy k mnoha filmům, průmyslovým výstavám, pro stálé divadelní společnosti a pro osvětová divadla. Je ředitelem Polakov Studio and Forum of Stage Design v New Yorku.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Studoval na yalské univerzitě. V průběhu patnácti let navrhl scénické výpravy a kostýmy pro mnohé divadelní inscenace a filmy. Spolupracoval zejména s American Light Opera Company ve Washington D.C. Vyučoval na American University a University of Connecticut, kde současně působil jako stálý výtvarník. Na University of Southern California působil dva roky jako pedagog scénografie a jako výtvarník univerzitního divadla. Tři roky spolupracoval jako asistent scénografie při Rowanově a Martinově televizním pořadu Zasmějte se s námi a v r.1970 jako scénograf na televizním pořadu Academy Awards Presentations. Pracoval jako scénograf v Theatre of the Stars v Atlantě, kde navrhl scénu k inscenacím My Fair Lady, Hry v pyžamu, Muzikant. Na Off Broadway realizoval výpravu ke hře Pod tatínkovým obrazem. V posledním období spolupracuje jako výtvarník s Desert Inn v Las Vegas na programu Juliet Prowse Show.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narodil se v Altonu, stát Illinois. Studoval na Lake Forest College a na Tulane University, kterou absolvoval v r. 1960. V letech 1960-61 působil jako asistent na Omaha University. Od r. 1961 je docentem na Connecticut University, specializuje se na scénografii, architekturu, je konzultantem a režisérem souborů, hrajících v původně nedivadelních prostorách. Navrhl scénu ke Konci hry pro Manhattan Project /1973/, A Great Hoss Pistol /1973/ pro skupinu Section Ten, k Zubu zločinu /1972/, Komuně /1971/, Macbethovi /1970/ a Dionýsovi 69 pro divadlo Performance Group. Byl scénografem více než 50 inscenací na University of Connecticut, kde rovněž režíroval Náš dům, dílo ve výstavbě a Baalské hry. Je autorem adaptací prostoru a scénického řešení pro divadelní skupiny Section Ten v New York City, University of Connecticut a pro Sarah Lawrence College, divadla pod širým nebem pro College of White Plains a ambulantní scény pro Phoenix Theatre. Mezi architektonické studie, jež vypracoval, patří systém stavebnicového divadla pro Brooklyn Academy of Music, divadlo pod širým nebem pro The Space a variabilní scénický prostor pro Murray Louis Dance Company. Pracoval jako konzultant v oboru architektury pro Cabaret Theatre ve Westbath, New York City a pro divadelní katedru University of Delawere.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Berlíně v Německu. Studoval na Státní akademii umění v Berlíně obor scénického výtvarnictví a malířství a později působil v divadle Erwina Piscatora a spolupracoval s Bertoltem Brechtem. Až do r. 1933 působil jako výtvarník ve státních divadlech, operách a soukromých divadlech v Německu. Od r. 1933 pracoval jako výtvarník a architekt v Rakousku. V r.1934 vytvořil pro divadla v Curychu řadu scénických výprav pro vaudevilly a varieté, pro činoherní, operní a operetní inscenace a vystupoval jako hudební klaun ve vaudevillu a v cirkuse. V r. 1938 navrhl scénickou výpravu pro Piscatorovu inscenaci Vojny a míru, uvedenou v Londýně. V r. 1945 získal americké státní občanství. Pro Broadway navrhl výpravy k Porgy a Bess, Dvacátému století, Žlutému Jackovi, Bernardině, Věži, jež je mimo tragédii. Mezi představení uvedená na Off Broadway náleží Johnny Johnson, Dobrý člověk ze Sečuanu, Stenotypisté, Tygr a Brecht o Brechtovi. Pracuje pro American Repertory Theatre, ANTA Experimental Theatre, Margaret Webster Touring Shakespeare Company, Boston Repertory Theatre, Theatre of the Living Arts a pro Berkshire Theatre Festival. Navrhl scény k radě oper, mezi nimiž zvláštní zmínky zaslouží Don Pasquale, Boris Godunov a Maškarní ples /Metropolitní opera/, a k činohrám Škola žen, Žebrácká opera a Dantonova smrt /New York City Opera/ a pro více než 20 operních inscenací po celém světě. Byl producentem, výtvarníkem a autorem Nejmenšího cirkusu a taneční pantomimy, s níž od r. 1957 procestoval Spojené státy a Kanadu. Je profesorem scénografie na univerzitě v New Yorku. V posledním období navrhl scénu k novému uvedení Žebrácké opery pro Residenztheater v Mnichově. Spolupracuje na mnoha nových inscenacích v NSR a píše autobiografii. Jeho scénické návrhy pro americká divadla byly vystavovány v Academy of Arts v Západním Berlíně a v Západní Evropě /1974-75/.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Cincinnati, stát Ohio. Studoval na Yale College a na yalské dramatické škole. Navrhl více než 25 scénických výprav pro operní inscenace uvedené Baltimore Opera, Wolf Trap Foundation, Manhattan School of Music a Friends of French Opera. Spolupracoval s Georgem Jenkinsem při tvorbě několika broadwayských inscenací, s filmem a s Jones Beach Marine Theatre a World's Fair pavilions. Navrhl osvětlení ke koncertům Promenade, které uvedlo Lincoln Center v r. 1964. Na Off Broadwayi navrhl výpravu ke hře Ber tři. Dále spolupracoval s Cincinnati Summer Playhouse, Barnard-Columbia Summer Theatre, Drew University, Open Space Theatre Company, Teatro de Ensayo v Chile. Vyučoval scénografii na Long Island University, University of Panama, Queens College. V současné době učí na Lehman College, City University v New Yorku a pro Open Space Theatre navrhl výpravu k Večeru tříkrálovému.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Cincinnati, stát Ohio. Studoval na univerzitě v Bostonu u Raymonda Soveye a Horace Armisteada. Navrhl kolem 100 scénických výprav pro Broadway, oblastní divadla, stagionové společnosti, opery a balety po celé zemi, především pro Guthrie Theatre, Arena Stage, Juilliard School, pro Shakespearův festival v New Yorku a Americký Shakespearův festival. Byl vedoucím scénickým výtvarníkem v Cincinnati Playhouse in the Park, v Music Theatre Project v Tenglewoodu, Repertory Theatre v Lincoln Center a průběžně spolupracuje s City Center Acting Company. Pro broadwayská představení navrhl scény ke hrám Děvče z venkova, Tramvaj do stanice Touha, Grease, Pojďte sem!, Za výpravu k dramatu Nepřátelé, uvedenému Lincoln Center Repertory, obdržel Maharam Award za scénografii, Výpravu k této hře realizoval také pro televizi. V posledním období pracuje pro Broadway, New York City Opera a City Center Acting Company.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen v Lakeview, stát Oregon. Studoval v San Francisku, později jako stipendista McKnightovy nadace na univerzitě v Minnesotě. Navrhl kostýmy k Fantastickému světlu, uvedenému v City Center Joffrey Ballet, k Idomeneovi, inscenovanému na Caramoor Opera Festival v Katonahu, stát New York, v r. 1970. V Annenberger Center ve Filadelfii spolupracoval jako výtvarník na inscenacích Svaté Johanky z jatek v r. 1971 a Gloria a Esperanza v r.1973. Pro Off Broadway navrhl Vítáme Vás na Andromedě a Nekrolog za varieté. V Repertory Theatre v Loretto-Hilton Center v St. Louis v r. 1971 a v Aréna Stage v r. 1974 realizoval scénu pro Horatia.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen ve Waupawnu, stát Wisconsin. Studoval na Státní univerzitě v Pennsylvánii. Od r. 1946 je spoluředitelem American Ballet Theatre. Na Broadwayi navrhl scénickou výpravu a pracoval jako spoluproducent her Ve městě, Biliónový drahoušek /Billion Dollar Baby/, Muži-mají radši blondýnky, Za zavřenými dveřmi, V letním domku, Indiáni. Mezi jeho práce pro balet náleží Rodeo, Fancy Free, Mezihra, Legenda o řece Fall, Svatba, Labutí jezero, Giselle. Na Broadwayi se výtvarně podílel na inscenacích děl Brigadoon, Vysoké boty s knoflíčky, Pomaluj si bryčku, My Fair Lady, Zvuk hudby, West Side Story, Hello, Dolly!, Tetička Mame, Becket, Noc s leguánem, Chuť medu, Bosé nohy v parku, Dylan. Pro Metropolitní operu navrhl scénu k Traviatě a Martě, pro San Francisco Opera scénu k Donu Giovannimu a Netopýrovi, pro Opera Company v Bostonu k Falstaffovi, Carmen a k americké premiéře hry Mojžíš a Áron. Při příležitosti otevření Kennedy Center ve Washingtonu navrhl scénickou výpravu k Bernsteinově Mši. Je členem Plánovacího výboru Kennedy Center pro oslavy dvoustého výročí USA. V současné době působí jako vedoucí pedagog pro obor scénografie na univerzitě v New Yorku.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Minersvillu, stát Pennsylvánie. Studoval na Brooklyn College a na Yale University. Pracoval jako scénograf a kostýmní výtvarník pro American Puppet Theatre ve Washingtonu, D.C. Ve spolupráci se San Francisco Summer Opera vytvořil výpravy k Bohémě, Rigolettu a k Světu na měsíci pro Brooklyn College výpravy ke hrám Král umírá, Ach, tatínku, ubohý tatínku, k Ariadně na Naxu, kostýmy pro Gorkého Na dně a k inscenaci Jak přišla hudba na Zemi. Scénický návrh ke hře Ženy, střežte se žen vznikl ve spolupráci s Yale Drama School. Výpravu k Vzestupu a pádu města Mahagonny a kostýmy pro Schlemihla I. realizoval v Yale Repertory Theatre. Mezi jeho poslední práce patři výprava k titulu Yvona, princezna burgundánská pro Adelphi University.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozena v Jeruzalémě, v Izraeli. Studovala na Cooper Union, Parsons School of Design na newyorské univerzitě a v Polakov Studio and Forum of Stage Design. Je členkou Svazu scénických umělců, pobočky 829. Jako kostýmní výtvarnice se podílela na tvorbě filmů Lucky Luciano, Můj bratr a Godspell. Je autorkou kostýmů pro představeni v La Mama. Získala cenu Young New York Film Critics Award za nejlepší kostýmní výpravu pro Godspell v r. 1973. Spolupracuje s televizí a zabývá se i tvorbou pro průmysl. Jako výtvarnice bez stálého pracovního úvazku od r. 1968 spolupracuje s produkčními a reklamními agenturami. Je nákupčí modelových oděvů pro boutique v New Yorku.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen v Lexingtonu, stát Virginie. Studoval na Pensylvánské univerzitě, na pensylvánské Akademii výtvarných uměni a na yalské univerzitě. Je autorem četných výprav pro univerzitní a místní divadla, mezi něž patří Loeb Drama Center v Harvardu, Cincinnati Playhouse in the Park, John Drew Theatre, Goodman Theatre, Arena Stage a McCarter Theatre. Vytvořil scénické návrhy ke hrám Bakchantky a Bombardovali jsme New Haven, které uvedlo Yale Repertory Theatre. Vypracoval řadu návrhů pro představení na Broadwayi i Off Broadway, k nimž patři Dotek, Nepravděpodobní hrdinové, Lady Day, Milosrdné sestry, Móda a Hrozinka na slunci. Získal cenu Maharam Award a Drama Desk Awards za návrhy k Žebrácké opeře, realizované v Chelsea Theatre Center. Je aktivním hudebníkem, malířem, výtvarníkem interiérů a konzultantem architektury při projektech několika nových divadel. V poslední době spolupracuje s McCarter Theatre a Arena Stage.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen v Tbilisi, v Sovětském svazu. Studoval výtvarné umění, dějiny umění, drama, hudbu a filozofii v Berlíně, Vídni a Paříži. Do Spojených států přišel v r. 1951. Je členem Svazu scénických umělců, pobočky 829. Vytvořil scénu a kostýmy pro velké množství činoherních, operních a baletních představení ve Spojených státech a v Evropě, mezi něž patří návrhy k hrám Nová dívka ve městě, Zrzek, Zadržitelný vzestup Arturn Uie, Vlak s mlékem už zde nikdy nezastaví, Král umírá, realizované na Broadwayi, dále ke komediím Eh! a Večírek na Greenwich Avenue, uvedeným Off Broadway. Pro americký Shakespearův festival navrhl scénu a kostýmy k dramatům Král Jan, Veta za vetu, Othello, Mnoho povyku pro nic. K jeho operním realizacím se řadí Modrovousův hrad, Perníková chaloupka a další; uvedené v New York City Opera , Pelléas a Mélisanda pro Festival ve Spoletu, Madame Butterfly, Bassaridky a Ďáblové z Loudunu v opeře v Santa Fe. Byl výtvarníkem baletních představení v New York City Ballet pro Sedm smrtelných hříchů, Labutí jezero, Císařský balet, Louskáčka a Variace na Dybbuka. V Harkness Ballet realizoval výpravy k Ptáku Ohniváku, Sezóně v pekle a After Eden, v Ballet Rambert realizoval Ricercare a Měsíčního Pierota. Řada dalších výprav vznikla ve spolupráci s Joffrey Ballet, San Francisco Ballet, Glen Tetley Company, American Ballet Theatre, Pennsylvania Ballet, Alvin Ailey Lance Company, Royal Ballet, se Švédským královským baletem a s Dánským královským baletem. V r. 1950 navrhl televizní výpravy k Únosu ze serailu, Kouzelné flétně a Marii Golovinové. Byl odměněn Emmy Award za nejlepší televizní výpravu k inscenaci Večera tříkrálového aneb Cokoli chcete společností NBC-TV-Hallmark. Dále obdržel ceny Outer Critics Circle Award za nejlepší scénický návrh ke hře Kdo byla ta dáma, s kterou jsem tě viděl a Tony Award za nejlepší kostýmni návrh k Zrzkovi. Vystavoval v New York City a v Santa Fe. Mezi jeho poslední díla patří jevištní a kostýmni návrhy k Anatolu pro vídeňský Akademietheater, k Relativitě Ikarově pro City Center Joffrey Ballet a ke Coppélii v New York City Ballet.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen v Texasu. Studoval na texaské a stanfordské univerzitě. Je autorem kostýmů pro Off Broadway inscenace her Tento majetek se zábavuje a Jiný kout lesa. Ve spolupráci s Actor's Workshop v San Francisku vznikla scéna ke hře Vlak s mlékem už zde nikdy nezastaví. Při příležitosti Kalifornského Shakespearova festivalu realizoval kostýmy pro Hamleta, Komedii plnou omylů, Sen noci svatojanské a další hry. V Stanford Repertory Theatre vytvořil scénu a kostýmy k Ionescovým Židlím, Nabídce k sňatku a ke Kikirikí, kostýmy pro Krále Leara, uvedeného v San Francisco's Palace of Fine Arts a pro San Francisco Ballet k titulu Poprvé venku. Vytvořil kostýmy i scénu pro Šibalství Scapinova, Alchymistu, Marnou lásky snahu, Dům zlomených srdcí pro Berkeley Repertory Theatre navrhl kostýmy k dramatu Černí, ke Hře snů, Cyranovi z Bergeraku, k Úzké cestě na daleký sever, k Jindřichu IV. a Giraudouxově Elektře a kostýmy i scénu k Dantonově smrti a Euripidovým Bakchantkám, které byly uvedeny divadlem kalifornské univerzity Zellerbach Playhouse. Je docentem kostýmní tvorby na kalifornské univerzitě v Berkeley. Mezi jeho poslední práce patří scéna a kostýmy k Menottiho Vyslanci uvedenému v novém Frank Lloyd Wright Theatre in Marin County v Kalifornii.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Mendoze v Argentině. Je kostýmním výtvarníkem a scénografem, pracoval v divadlech, televizi a ve filmových studiích v Buenos Aires. Vytvořil kostýmy a scény pro Život prostopášníka, Trubadúra, Macbetha a Maškarní ples v divadle Teatro Colon v Buenos Aires. Po svém příchodu do New Yorku na začátku 60. let navrhl výpravy pro ambulantní divadlo Newyorského Shakespearova festivalu, spolupracoval s New York City Opera, American Opera Center, Washington Opera Society, Kennedy Center, Baltimore Opera, Caramoor Festival, Pennsylvania Ballet, San Francisco Opera a American Shakespeare Festival. Je autorem kostýmů pro více než 10 představení uvedených v New York City Opera, mezi něž patří Julius Caesar, Růžový kavalír, Faust, Roberto Devereux, Marie Stuartovna, Hoffmannovy povídky a Carmen, k níž navrhl i scénu. Pro Vancouver Opera vytvořil kostýmy a scénu k Lukrecci Borgii a pro Australian Opera Company scénu a kostýmy k Hoffmannovým povídkám. Spolupracuje i s divadly v Evropě, k nimž se řadí Hamburgische Staatsoper, západoberlínská Deutsche Oper, pařížská Opera a Holandský festival. Mezi poslední práce patří kostýmy a scénické návrhy pro balet Šipková Růženka v pařížské Opeře a scéna a kostýmy pro Gluckova Orfea, uvedeného při příležitosti Holandského festivalu v r. 1975.
Obrázky z katalogu
* 1934, Walton-on-Thames, Surrey (Great Britain)
Obor: scénograf
Další údaje: Vystavoval na PQ 1975 a 1987 (Zlatá triga expozici USA) a na PQ 1995.
Další údaje: E. Webb se narodil v Shreveportu, stát Louisiana. Studoval na univerzitě v Tulane. V.Dancy narozena v New York City (splečná expozice). Studovala na Vassar College a na yalské univerzitě. Společně navrhli a realizovali výpravy pro sezónní divadelní společnosti a k řadě operních představení. Jsou autory scény i kostýmů pro Borodinova Knížete Igora, uvedeného v New York City Opera a nastudovaného konzervatoří v Cincinnati. Vytvořili výpravy pro řadu inscenací v New Yorku, včetně znovuuvedení Dlouhé denní cesty do noci v r. 1971. Během posledních sedmi divadelních sezón navrhli výpravy k osmi americkým premiérám uvedeným v divadle Long Wharf Theatre, mezi něž patří Jegor Bulyčov, Hvízdání ve tmě /A Whistle in the Dark/, Stavební podnikatel, Ulice Nezapomeň na mne, Národní zdraví. Jejich výprava k Ulici Nezapomeň na mne byla uvedena v r. 1974 i na Mark Taper Forum. Navrhli výpravu pro film Studený pot. V. Dancy působí jako pedagog a výtvarnice na Vassar College a v Marymount College. S. Webb je výtvarným poradcem televizních zpráv společnosti NBC a spolupracuje na televizních filmech společnosti Paramount Pictures. Oba spolupracovali jako výtvarníci inscenaci s televizní společností CBS.
Obrázky z kataloguDalší údaje: E. Webb se narodil v Shreveportu, stát Louisiana. Studoval na univerzitě v Tulane. V.Dancy narozena v New York City (splečná expozice). Studovala na Vassar College a na yalské univerzitě. Společně navrhli a realizovali výpravy pro sezónní divadelní společnosti a k řadě operních představení. Jsou autory scény i kostýmů pro Borodinova Knížete Igora, uvedeného v New York City Opera a nastudovaného konzervatoří v Cincinnati. Vytvořili výpravy pro řadu inscenací v New Yorku, včetně znovuuvedení Dlouhé denní cesty do noci v r. 1971. Během posledních sedmi divadelních sezón navrhli výpravy k osmi americkým premiérám uvedeným v divadle Long Wharf Theatre, mezi něž patří Jegor Bulyčov, Hvízdání ve tmě /A Whistle in the Dark/, Stavební podnikatel, Ulice Nezapomeň na mne, Národní zdraví. Jejich výprava k Ulici Nezapomeň na mne byla uvedena v r. 1974 i na Mark Taper Forum. Navrhli výpravu pro film Studený pot. V. Dancy působí jako pedagog a výtvarnice na Vassar College a v Marymount College. S. Webb je výtvarným poradcem televizních zpráv společnosti NBC a spolupracuje na televizních filmech společnosti Paramount Pictures. Oba spolupracovali jako výtvarníci inscenaci s televizní společností CBS.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v Mount Vernon, stát New York. Studoval na univerzitě v New Yorku, na Parsons School of design v Cooper Union a v Piscatorově dramatické dílně /Piscator's Dramatic Workshop/ v New Yorku. V rámci divadel Off Broadway vytvořil výpravy k hrám Fantastové, Tanec seržanta Musgrava, Bezva finta, Sedm Izákových posledních sladkých dnů, Slastné narozeniny, Wanda June, Vůně květin a k několika Pinterovým hrám. Je autorem výprav k dramatům Kean, Jednoroček, Vstupte se smíchem, Víš přece, že neslyším, když teče voda, Odysseus v Nighttownu a dalším hrám uvedeným na Broadwayi. Při příležitosti Amerického Shakespearova festivalu vytvořil výpravy k Falstaffovi, k Jak se Vám líbí, Richardu II. a ke komedii Mnoho povyku pro nic. V New York City Opera vytvořil scénu k Figarově svatbě. Ve spolupráci s NBC-TV Opera vznikly výpravy k Bohémě, Cosi fan tutte a k Sedláku kavalírovi. Televizní výpravy vytvořil i pro Vzpomínku na dva pondělky, Dotyk básníka a Domov. Spolupracoval také na tvorbě několika filmů. Za scénu k Tanci seržanta Musgrava získal cenu Obie Award, za výpravu k Odysseovi v Nighttownu byl jmenován kandidátem na cenu Tony Award. V poslední době se zabývá především přípravou na výstavu obrazů a kreseb, kterou hodlá uspořádat v New Yorku.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen v New York City. Kromě vysokoškolských studií navštěvoval malířský ateliér Roberta Rabinowitze. Byl asistentem scénografů Ming Cho Leea e Wolfganga Rotha. V letech 1971-1972 působil jako asistent a výtvarník na kalifornské univerzitě. Spolupracoval s Joffrey Ballet, City Center Acting Company a New York Shakespeare Festival. Jako výtvarník na Juilliard School vytvořil výpravy k Ariadně na Naxu, Skleněnému zvěřinci a k Blochově Macbethu. Mezi jeho poslední práce patří scéna a kostýmy pro newyorské divadlo Public Theatre, které při příležitosti Shakespearova festivalu uvedlo hru Kam odtud půjdeme?, návrhy k Tosce pro Juilliard School a k Barberově Antoniu a Kleopatře.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozena v Evanstonu, stát Illinois. Studovala na Wellesley College a na Fashion Institute of Technology. Je autorkou kostýmů četných broadwayiských muzikálů a her, mezi něž patří Má mě ráda, Provazolezci, Šumař na střeše, Kabaret, Návštěva malé planety, Lištičky, Scratch, Řek Zorba, 1776, Pipin Krátký. V rámci Off Broadway Productions navrhla kostýmy k Balkónu, ke hře Černí, k Honu na čarodějnice a k Ach, tatínku, ubohý tatínku... Kostýmy k Bohémě, Madame Butterfly a k řadě dalších oper vznikly ve spolupráci s Opera Company of Boston. Vytvořila mnoho návrhů pro New York City Opera a Guthrie Theatre. Byla kostýmní výtvarnicí baletů Jeroma Robbinse Svatba, Mlýn, Lumbartonovy duby a Variace na Dybbuka. Podílela se na tvorbě filmů Absolvent, 1776, Skleněný zvěřinec. K jejím posledním pracím patří kostýmy k Mackovi a Mabel a k muzikálu Chicago.
Obrázky z kataloguVystavené práce
pq@pq.cz | tel.: +420 224 809 102 | Používáme redakční systém Vizus CMS