PQ 2015

Novinky

Pražské Quadriennale scénogravie a divadelního prostoru Zpět na hlavní stranu Služby PQ 2015
PQ E-Scenography PQ Logo

Zpět

2015 » Švédsko » Studentská sekce

Kurátor:Anders Larsson
Autoři tématu:Per A Jonsson, Ann-Margret Fyregård
Designer / Architekt výstavy:Per A Jonsson

Proměna kostýmu / Klasický text

Univerzitě ve Stockholmu představuje v rámci PQ dva projekty ve studentské sekci. První projekt pochází ze studijního programu výtvarnictví, druhý projekt se věnuje týmovým pracím, při nichž se všechny umělecké disciplíny v oboru scénografie podílejí na přípravě plnohodnotné inscenace.

1. Projekt Proměna kostýmu je seminář druhého ročníku bakalářského programu výtvarnictví. V rámci tohoto semináře navrhuje každý ze čtyř studentů jeden kostým, který následně předvádí publiku na skutečném herci.

Na výstavě lze shlédnout čtyři kostýmy z roku 2014. Každý kostým doprovází krátké video zachycující předvedení kostýmu vybraným hercem, dále kresby a ostatní materiály, které v průběhu projektu vznikly.

Úkolem projektu bylo rozvíjet schopnosti a dovednosti studentů při navrhování celistvého kostýmu. Při výrobě kostýmu je stěžejní spolupráce se zkušenými krejčími a střihači, což je také jedním z hlavních cílů v oblasti spolupráce.

2. V rámci týmových prací představují čtyři týmy vlastní interpretaci dvou scén ze Shakespearovy hry Macbeth.

Na počátku projektu stojí analýza a myšlenkový rozbor celého díla. Tohoto procesu umělecké interpretace se již od prvního dne účastní každý člen týmu. Výsledkem projektu je plnohodnotné představení na jevišti.

V každém týmu je devět studentů prvních ročníků všech vzdělávacích programů, které se na Stockholmské akademii divadelního umění vyučují, tj. režie, produkce, dramaturgie, scénografie, výtvarnictví, umělecké líčení a parukářství, světelný design, zvukový design a divadelní technika.

Práce studentů je na výstavě představena prostřednictvím kulis, návrhů kostýmů, fotografií, textů a dalších předmětů, které s projektem souvisí.

Úkolem tohoto projektu bylo rozvíjet schopnosti studentů spolupracovat, informovat je blíže o ostatních uměleckých aspektech kolektivní práce a naučit je vytvořit divadelní inscenaci od začátku až do konce, jinými slovy dovést počáteční myšlenku před zraky diváků.

cz / en