Jak a do jaké míry cítíme počasí? Jak se díky němu cítíme? Jakou roli hraje technologie ve sdílených emočních atmosférách, které jsou hlavní jak pro počasí, tak i pro scénografii? Nárůst industrializace ovlivnil klima, na což s vervou reagují pro věc zanícené skupiny. Tato instalace užívá celou řadu technologií, aby sloučila smyslové zážitky, jež díky počasí vnímáme. V naší instalaci se na tvorbě počasí podílí svou aktivní účastí i publikum. Kurátoři Matthew Nevin a Ciara Scanlan (MART) si jako počáteční podnět ve své reakci na témata počasí a technologie položili následující otázku: „Jak může být technologie užita k tomu, aby obhájila naše chápání počasí ve vesmíru, tedy v místě, kam se většina lidí nejspíš nikdy nepodívá?“ K týmu Matthewa a Ciary se následně přidali vizuální umělci Brian Duggan a Stephanie Golden a skladatel Tom Lane. Instalaci doprovází film od Noelie Ruiz a Siobhany O’Gorman, inspirovaný stejnými tématy. Instalace pracuje s nepředvídatelnými povětrnostními vlivy a z diváka se stává účinkující. Rádi bychom zjistili, jaký vliv má počasí na lidské chování a naopak, vytvořili sdílené zážitky skrze změny v atmosféře a našli místo jednotlivce ve vesmíru. Chceme prozkoumat vztah mezi počasím a tvorbou různých performativních prostředí. Jak počasí inspiruje lidi? Jak je možné, že nám v naší mysli tak nápadně evokuje nejrůznější místa? Jak se utvářejí odlišné atmosféry a co je činí zřejmými? Kromě toho, že naše práce zapojuje publikum, také obsahuje několik disciplín, jež mají divákům usnadnit jejich pobyt, interakci a vystoupení uvnitř krytého technologického smyslového prostředí. I když někteří návštěvníci budou zodpovědni za narušení našeho „počasí“, ostatní mohou na jeho poruchy zareagovat. Tím chceme podpořit sdílení smyslových zážitků, jež jsou jak osobité, tak i prchavé a které jsou vytvořeny pokaždé znovu skrze odlišné jednání účastníků. Ačkoli jsme skupina, zážitky účastníků jsou pro naši práci jsou klíčové. Konvergentní a divergentní aktivity/emoce také naznačují zastoupení jednotlivých účastníků a jejich aktivních rolí, reagování na podněty a utváření atmosféry. Doufáme, že budeme lidi stimulovat k tomu, aby uvažovali nad tím, jak lidské chování a technologie ovlivňují vesmír a počasí a doufáme, že přehodnotí svůj názor na to, jaké to je mít kontrolu nad počasím.
Matthew Nevin and Ciara Scanlan spolu v Irsku řídí organizaci vizuálního umění MART. Během svojí kurátorské spolupráce už zaštítili přes 50 národních a mezinárodních expozic.
- Matthew Nevin
Obor: umělecký manažer, scénograf, mediální umělec, scénograf, kurátor, vizuální umělec
Vzdělání: Mgr., Umění v současném světě; Bc., scénografie, film a televize.
Ocenění: Culture Ireland, Arts Council Ireland
Další údaje: Pracuje v Irsku, Velké Británii a v Americe. V roce 2006 získal bakalářský titul v oborech film a televize a sénografie z UWA. Magisterský titul pak získal v roce 2013 v oboru „Umění v současném světě“ z NCAD.
- Siobhán O'Gorman
* 1983
Obor: teatrolog, novinář, pedagog
Vzdělání: PhD, National University of Ireland, Galway, 2012 – doktorská práce: Pojednání o přenosu pohlaví ze stránky na jeviště.
Spolupráce s divadly: V roce 2012 spolurežírovala dramatizaci hry „The Juggler“ od Bernarnda Fielda v Galway’s Town Hall Theatre. V roce 2013 a 2014 porotkyní pro soutěž aktovek Jerome Hynes One-Act Play. Hry byly veřejně zinscenovány na NUI, Galway. V roce 2014 spoluorganizátorka sympózia „Prostor pro vystoupení“ na Dublinském divadelním festivalu.
Pedagogická činnost: Mám pět let zkušeností s učením. Ve své funkci odborné asistentky na NUI, Galway (2012-2013) jsem učila kurzy o mezinárodních divadelnících 20. století, moderním irském dramatu, raném moderním dramatu, Shakespearových tragédiích a současných přístupech ke zdramatizování Shakespeara.
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Jako spoluorganizátorka sympózia „Prostor pro vystoupení“ na Dublinském divadelním festivalu jsem usnadnila a pomohla získat finance pro výstavu práce divadla Pan Pan Theatre, jejíž kurátory byli Noelia Ruiz a Ros Kavanagh.
Pravidelná spolupráce s režiséry: Directed Bernard Field’s The Juggler at Galway’s Town Hall Theatre with Suzanne Harbison (2012) Provided feedback to directors as part of Jerome Hynes One-Act Play competition (2013 and 2014) Facilitated key networking forums for directors and designer
Ocenění: Fond pro vizuální a múzická umění, College Dublin (2015); Theatre and Performance Research Association Interim Event Funding (2015); Visual and Performing Arts Fund, Trinity College Dublin (2014); Conference Ambassador Financial Support, Fáilte Irsko (2014); Government of Ireland Postdoctoral Fellowship, Irish Research Council (2013; 2-leté ocenění)
Další údaje: V letech 2013–2015 získala stipendium Irské vlády pro postdoktorandy. Její dvouletou práci na monografii s názvem A Stage of Re-Vision: Scenography in Irish Theatre 1950–1990 finančně podporuje Irish Research
Council.
- Ciara Scanlan
* 1982
Obor: umělecký manažer, vizuální umělec
Vzdělání: Mgr, Umění v digitálním světě
Ocenění: Culture Ireland & Arts Council Ireland
Další údaje: Ciara Scanlan pracuje primárně s videem, vystoupením a internetovými médii. Zajímá jí neustále přítomná síla masových médií a jejich schopnost jak sjednocovat, tak rozdělovat společnost.
- Noelia Ruiz
* 1975, Barcelona
Obor: divadelní režisér, teatrolog, pedagog
Vzdělání: PhD, Současné kreativní postupy v moderním irském divadlu a vystoupení, University College Dublin, 2013; Mgr., Divadelní režie, University College Dublin, 2007; ATCL Herectví, 2006; Bc., Filozofie, Španělská národní univerzita, 2003
Spolupráce s divadly: Pokračující spolupráce s divadly: Spolu-organizátorka a obchodní manažerka pro Performing Space, první sympózium o scénografii v Irsku, které bylo v roce 2014 součástí Dublinského divadelního festivalu. Project Arts Centre, Dublin, 2010. Organizátorka vystupující čtenářské skupiny s Willie Whitem (umělecký režisér, Dublinský divadelní festival), 2011. Tato měsíční skupina byla prostorem pro konverzaci o tématech vztahujících se k současnému divadlu a vystoupení, probíraly se přístupy od praktických po teoretické.
Pedagogická činnost: Univerzitní přednášející a lektorka na částečný úvazek, School of English, Drama & Film, University College Dublin; Bc. moduly: Současná teorie představení, Postmoderní a postdramatické divadlo, Divadelní kontexty a konvence; Mgr. moduly: Problémy a perspektivy divadla a představení, Bádání a analýza dramatu a vystoupení a Problémy a perspektivy v dramatu a vystoupení. Workshopy v současných hereckých technikách (Bc. a Mgr.)
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Producentka příspěvku divadla Pan Pan Theatre pro sekci Objektů na PQ2015. Rekvizity byly poskytnuty scénografem a uměleckým spolurežisérem divadla Pan Pan Theatre, Aedinem Cosgrovem, ze hry The Seagull & Other Birds (2014). Spolukurátorka výstavy o scéno
Pravidelná spolupráce s režiséry: - Pan Pan Theatre – Producer, digital branding/social media & researcher (process documentarist and analyst) - Oscar McLennan – Kiss of The Chicken King (commissioned by Adelaide Festival 2014). Production Co-ordinator & Digital branding/social media man
Ocenění: Arts Council, Travel & Training Award for ImproEvents, Praha 2011; Project Brand New GENERATION, Project Arts Centre, Dublin – týden dlouhá stáž pro více jak 15 umělců ze škály disciplín, zahrnující 3 země a padesát let. Dohromady pracují týden na prozkoumávání Historických budoucností, Budoucích historii a Současnosti. Project Arts Centre, Dublin, 2010; MAKE 2010, Annaghmakerring, Irsko: Devítidenní internátní laboratoř od The Cork Midsummer Festival, Dublin Fringe Festival, Project Arts Centre a Theatre Forum, která se zabývá generací nového stylu vystoupení. Pořadatelé: Ant Hampton, Florian Malzacher a Vivi Tellas, 2010; Leonardo da Vinci Mobility Programme in Commedia dell’Arte, Padova, Itálie, 2006.
Další údaje: Noelia vytváří divadelní hry, vyučující na částečný úvazek na University College Dublin, producentka a obchodní manažerka. Mezi její poslední režijní projekty patří Animus (2013), Better Loved From Afar (2011) a The Cappuccino Culture (2010), Dublin Fringe Festival.
- Brian Duggan
* 1971, Perth
Další údaje: Žije a pracuje v Dublinu. Jeho práce je součástí trvalých kolekcí v Galerii Hugh Lane, národní kolekci OPW a v Irském muzeu moderního umění. Absolvoval angažmá v ISCP New York, IMMA, CCI, Paríž.
- Stephanie Golden
* 1989
Obor: vizuální umělec
Vzdělání: IADT Dun Laoghaire, Praxe ve vizuálním umění
Další údaje: V roce 2012 vystudovala bakalářský kurz v praxi vizuálního umění na Dun Laoghaire. Její práce je orientovaná především na instalaci. V poslední době rozšířila pole své působnosti i na scénografii pro živá vystoupení.
- Tom Lane
* 1984, Bristol
Obor: skladatel, zvukový designér
Vzdělání: Univerzita v Oxfordu, Londýnská Královská Hudební Akademie, Berlin University of the Arts, University College Cork
Spolupráce s divadly: Abbey Theatre, Dublin, Gate Theatre, Dublin
Pedagogická činnost: University College Cork, vysokoškolská výuka
Pravidelná spolupráce s režiséry: wayne Jordan, Conor Hanratty, Maeve Stone
Další údaje: Žije a pracuje v Dublinu. Jeho předchozí práce obsahuje: HARP, A River Cantata (Ulysses Opera Theatre), Between Trees and Water (Painted Bird, v roce 2014 nominován na cenu pro nejlepší zvukový design na Irish Times Theatre Awards), Večer tříkrálový aneb Cokoli chcete.