PQ 2015
Novinky
SHAREDSPACE 2013 - 2016
Výzkumný a umělecký projekt nabízí sympozia, workshopy i výstavy v jedenácti zemích světa.
STUDENTSKÉ PROJEKTY
Mezinárodní soutěžní výstava uměleckých škol z celého světa a vzdělávací projekt SpaceLab.
PŘEDMĚTY
Rekvizity a jejich příběhy, to je hlavní téma výstavy Předměty otevřené individuálním umělcům.


2015 » Nový Zéland » Sekce zemí a regionů
Kurátor: | Stuart Foster Amanda Yates |
Designer / Architekt výstavy: | Stuart Foster |
NZPQ'15: Åhua o te Rangi
Novozélandská národní expozice odpovídá na výzvu Quadriennale vytvořit performativní prostředí, které zkoumá scénografii jako relační a sdílený prostor. Výstava Åhua o te Rangi zkoumá téma počasí, adresuje představy o pomíjivosti, sociálních nepokojích, relačnosti a seskupení lidí, zatímco je ovlivněna sociálními změnami, kulturní rozmanitostí a ekologicky zaměřenou politickou etikou, přítomnou v naší zemi a v sousedícím oceánském a pacifickém regionu.
Výstava Åhua o te Rangi, kterou ovlivnili Maoři a pacifické marae, je prostorem pro interakci, vyjednávání a vystavování. Åhua o te Rangi adresuje „tvorbu“ počasí, která je v éře antropogenních klimatických změn chápána jako silně zpolitizovaný lidský artefakt. Počasí se stává hybnou silou vystoupení, které předvádí transformující se systémy. Instalace funguje jako performativní architektonické dílo, audio-vizuální prostor pro média a jeviště pro živá vystoupení a dialogický prostor pro výměnu. Komplexní design vytvořený z digitálně vyrobených mobilních součástek předvádí počasí jako místo pro smyslovou výměnu, prostorovou změnu a sdílený zážitek. Interdisciplinární praktiky a procesy vystoupení jsou ukázány skrze kompaktní blízkost performativního umění, designu, pohybujících se obrazů, vystoupení, osvětlení, zvuku, kostýmů a nových médií.
Vystavující umělci / ateliéry
[zobrazit vše | skrýt vše]- Dorita Hannah
-
: (ZÁPLAVY: Jazyky kamene),
0 ;
Komentář: Taneční / architektonická akce reagující na prostředí se proplétá Prahou. Výstava procesu MAP aucklandských projektů 1000 milenců (březen 2013) a Tuňák Mau (listopad 2013). Za použití naléhavého závislého a procesuálního počasí se věnuje plynulému vyprávění proplétajících se příběhů Aotearoy/NZ s místní historií a mytologií. - Meggan Rollandi
-
Meg Rollandi: (Opláchnout a opakovat),
2014 ; identifikace exponátu:
kostým, video, ostatní, Konceptuální instalace ;
Komentář: Tato opakovaná práce je součástí většího celku tematického průzkumu rutiny a pomíjivosti vlastní performance tak, jak se vyskytuje ve veřejném/soukromém a vnitřním/vnějším prostředí. Protagonistka stojí pod věčným proudem sprchy a je chráněna téměř nefunkčním deštníkem, zatímco se make-up smývá z jejího těla. - Catherine Bagnell
-
Catherine Bagnall & Katie Collier: (Králík a gekon, vánek a teplo jejich oblečení.),
2013 ; identifikace exponátu:
kostým, video, ostatní, Audio záznam ;
Komentář: Dvě ženy, které jsou převlečeny za králíka a gekona, diskutují o tom, jak jim jejich oblečení pomáhá být „odlišnými“. Jejich konverzace zkoumá, jestli jim to zajistí jiné bytí na tomto světě a uctivější vztah vůči ostatním nelidským tvorům. Měnící se klima umocňuje jejich rozhovor o citech, pocitech, počasí, pláštěnkách a kožešinách. - Katie Collier
-
Catherine Bagnall & Katie Collier: (Králík a gekon, vánek a teplo jejich oblečení.),
2013 ; identifikace exponátu:
kostým, video, ostatní, Audio záznam ;
Komentář: Dvě ženy, které jsou převlečeny za králíka a gekona, diskutují o tom, jak jim jejich oblečení pomáhá být „odlišnými“. Jejich konverzace zkoumá, jestli jim to zajistí jiné bytí na tomto světě a uctivější vztah vůči ostatním nelidským tvorům. Měnící se klima umocňuje jejich rozhovor o citech, pocitech, počasí, pláštěnkách a kožešinách. - Daniel Belton
-
Daniel Belton: (JedenJeden),
Good Company Arts
(Good Company Arts),
2014 Dr Richard Nunns, Janessa Dufty, Nigel Jenkins, WJS Grenfell, Simon Kaan, Donnine Harrison, Daniel Belton ; identifikace exponátu:
skica, kostým, objekt, součást jeviště, video ;
Komentář: Tanec, vizuálno a zvuk se spojí, aby mohl být převyprávěn příběh člověka jako části nekonečného cyklu. JedenJeden přenese diváky do světa, který vězí mezi bezčasím a tím tady a teď. Dílo navozuje dojem starověké kultury, archetypu, který je vystaven světlu pomocí prožitků skutečného světa a který je moderní a nadčasový. - Carol Brown
-
: (ZÁPLAVY: Jazyky kamene, Praha: krajinná performance v procesu),
MAP: Music_Architecture_Performance
0 ; identifikace exponátu:
ostatní, Fotografie a videa na NZ výstavě Headphonic Performance ve městě. ;
Komentář: Taneční/architektonická akce reagující na prostředí se proplétá Prahou:
Výstava procesu MAP aucklandských projektů, 1000 milenců (březen 2013) a Tuňák Mau (listopad 2013). Za použití naléhavého, náhodného a procesuálního počasí vypráví plynulý příběh proplétajících se příběhů Aotearoy/NZ s místní historií a mytologií.
- David Cross
-
David Cross: (Obloha),
2015 ; identifikace exponátu:
objekt, ostatní, Veřejný. Prostor ;
Komentář: O tři stopy výše je vlhko, vidím ho, cítím ho, moje tělo je připraveno na lahodné vlhké píchnutí. Je tu malé osvěžení, které čekání jen ztěžuje. Pocit oddálení je nevyvratitelný. Má ten nejzvláštnější vliv na tok času. Tuto souhru sdílím se všemi na ulici; s lidmi pod deštníky, s lidmi pod markýzami. Jsme připraveni. - Sue Gallagher
-
New Zealand Dance Company. Choreographers include Michael Parmenter, Shona McCullagh, Sarah Foster-Sproull, Justin Haiu. : (Jazyk živých, New Zeland Dance Company),
ASB Theatre, Aotea Centre.
2012, Režisér: Shona McCullagh, Creative Director
, Tým designérů tvoří/The design team included: Sue Gallagher (scéénografie/set design), Matt Marshall (světelný design/lighting), Andreas Mikellis (kostýmy/costume), Gerbrand van Melle (animovaná grafika/animated graphics). ; identifikace exponátu: video, ostatní, Miniaturní video instalace ;
Komentář: Scénografie jazyka živých byla atmosférickou kompozicí, která byla plynulá, transformativní a reakční. Byla primárně navržena jako hra jevištních kulis, kde se svitky folií pomalu rolují dovnitř a zpátky tak, aby vytvořily pohybující se série performativních prostorů, které reagují na specifickou sekvenci pohybu každého z tanců. - Mark Harvey
-
Mark Harvey: (Oslava na uvítanou),
2014 ; identifikace exponátu:
ostatní, Živá performance ;
Komentář: Oslava na uvítanou je zdlouhavá a vytrvalostní performance, při které Mark Harvey vítá návštěvníky u vchodu do pavilonu Nového Zélandu a láká je, aby se s ním přeli o tématu klimatických změn, s nimi spojené politice a jejich vlivu na oceány a stoupající hladiny moří. Když návštěvníky debata unaví, jsou vyzváni, aby ho povalili. - Christina Houghton
-
Christina Houghton: (Pořád plujeme – komentovaná prohlídka přežití v historických záplavových místech Prahy),
2014 ; identifikace exponátu:
objekt, video, ostatní, Kostým jako performance tour ;
Komentář: Zkoumá, k jakým činům se lidé rozhodnou v době environmentální nejistoty, jako jsou extrémní horka, varování před bouří a pohotovostní stavy. Účastnická mobilní scénografická exkurze přežití, při které jsou diváci, neboli účastníci, společně vedeni městem a čelí výzvám počasí, míst, plavby a nouzového přístřešku. - Daniel James
-
Daniel James: (Aura),
2015 ; identifikace exponátu:
objekt ;
Komentář: Zlatá robotka tě sleduje. Když pootočíš hlavou, její pozornost se přenese na tebe. Když změníš postoj a přiblížíš se k ní, ona také změní postoj v očekávání tvého příchodu. Kdo je tu performerem? - Janine Randerson
-
Janine Randerson, Jason Johnston: (Horké ostrovy),
2015 ; identifikace exponátu:
video, ostatní ;
Komentář: Tato videoinstalace poukazuje na městské horké ostrovy a na zvyšování teploty moří, které má vliv na ostrovní národy geopolitického „Jihu“. Dojmy občanů z oblastí zasažených cyklony na Novém Zélandu, Samoe, Fiji, Tonze, a zvukové vzory z monitorování mořské vody dělají z klimatu performera v globálním divadle příčin a důsledků. - Jason Johnston
-
Janine Randerson, Jason Johnston: (Horké ostrovy),
2015 ; identifikace exponátu:
video, ostatní, Zvuková kompozice ;
Komentář: Tato videoinstalace poukazuje na městské horké ostrovy a na zvyšování teploty moří, které má vliv na ostrovní národy geopolitického „Jihu“. Dojmy občanů z oblastí zasažených cyklony na Novém Zélandu, Samoe, Fiji, Tonze, a zvukové vzory z monitorování mořské vody dělají z klimatu performera v globálním divadle příčin a důsledků. - Marcus McShane
- Lisa Reihana
-
Lisa Reihana: (ve Snaze o Venuši ),
2012 produkce, režie, autorka/producer, director, writer: Lisa Reihana, produkce/producer: Viv Stone, kostýmy/costume design: Steven Ball, DOP, sazeč, editor/DOP, compositor, editor: Sam Tozer, technická spolupráce/technical delivery: Tim Gruchy, zvukový design/sound design: James Pinker ; identifikace exponátu:
ostatní, Videoinstalace ;
Komentář: ve Snaze o Venuši je panoramatická videointerpretace Les Sauvages De La Mer Pacifique Lisa Reihany. Oživená tancem a kulturními obřady myriád lidí z různých oblastí Nového Zélandu a Pacifiku. - Russell Scoones
-
: (ZÁPLAVY: Jazyky kamene, Praha: krajinná performance v procesu),
MAP:: Music_Architecture_Performance
0 ; identifikace exponátu:
ostatní, Fotografie a videa na NZ výstavě Headphonic Performance ve městě. ;
Komentář: Taneční/architektonická akce reagující na prostředí se proplétá Prahou: Výstava procesu MAP aucklandských projektů, 1000 milenců (březen 2013) a Tuňák Mau (listopad 2013). Za použití naléhavého závislého a procesuálního počasí vypráví plynulý příběh proplétajících se příběhů Aotearoy/NZ s místní historií a mytologií.
- Rachel Shearer
-
Rachel Shearer: (Kmitající psaní),
2015 ; identifikace exponátu:
objekt, ostatní, Zvuk ;
Komentář: Kmitající psaní je zvukové dílo s pěti reproduktory, které se line ze struktury, jež obývá pavilon Nového Zélandu. Tři diskrétní sekvence díla vytváří posunující se jemnou zvukovou atmosféru složenou z nahrávek získaných a zpracovaných v oblasti Aotearoa/Nový Zéland. - Gerbrand van Melle
-
Gerbrand van Melle & Stefan Marks: (PUA),
New Zealand Dance Company
(New Zealand Dance Company),
2012 ; identifikace exponátu:
video ;
Komentář: PUA vyjadřuje vztah mezi lidmi a ptáky. Matrix druhů ptáků se vyvíjí pod hustým typografickým baldachýnem. Jména ptáků se zjevují a mizí v reakci na přítomnost diváků s důrazem na potřebu koexistence a zvýraznění teritoriálního prostředí původních obyvatel Nového Zélandu. - Tony De Goldi
-
: (Hohepa),
New Zealand Opera Company
(New Zealand Opera Company),
2012 hudba/composer: Jenny Mcleod, Marc Taddei, režie/director: Sara Brodie, výprava/set and costume: Tony De Goldi, světelný design/lighting designer: Jeremy Fern, AV: Louise Potiki Bryant ; identifikace exponátu:
model , ostatní, Konceptuální model ;
Komentář: Světová premiéra a první plně zinscenované nové dílo NZ Opery. Hohepa má důležité místo v divadelní historii Nového Zélandu jako první opera, která má podstatný maorský (původní obyvatelé Nového Zélandu) obsah. Libreto opery je založeno na skutečné historické události, a zpívá se jak v Te Reo, tak v angličtině. Odehrává se ve čtyřicátých a osmdesátých letech dvacátého století.
* 1961, Rotorua, New Zealand
Obor: architekt, pedagog, scénograf, kostýmní výtvarník, scénograf
Vzdělání: Bc. (s vyznamenáním), LTCL (drama), Mgr. & PhD (performativní studia)
Spolupráce s divadly: V devadesátých letech vyprojektovala dvě aucklandská Watershed Theatres a spolupracovala na řadě projektů scén performativního umění Nového Zélandu. Pracovala na sezóně nových děl pro bikulturní divadelní společnost Te Roopu Whakaari. Podílela se na tvorbě nových děl z pověření Duncan Dance Centre v Aténách a STRUT Dance Company v Perthu. Byla zakladatelkou MAP::Music_Architecture_Performance společně s choreografkou Carol Brown a skladatelem Russellem Scoonesem.
Pedagogická činnost: Hannah vyučuje architekturu a design od roku 1993. Zavedla první titul v oboru divadelní design, který byl začleněn do studia prostorového designu na Massey University (NZ). Hannah je profesorka výzkumu a mezioborové architektury, umění & designu na University of Tasmania (Austrálie). V letech 2013-2014 přepracovala osnovy scénografie na Aalto University (Finsko), kde v současné době působí jako docentka scény & prostoru a dohlíží studenty postgraduáli a jejich praktický disertační umělecký výzkum.
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Dorita Hannah vystavovala na World Stage Design v roce 2005 a 2009. Srdce PQ'03 bylo vystaveno jako DisPlay: připomínka performativní krajiny ve Wellington City Gallery během Mezinárodního festivalu umění ve Wellingtonu v roce 2004.
Pravidelná spolupráce s režiséry: Designed and co-directed premieres for the NZ Arts Festival and major exhibitions for PQ’03 and PQ’11. Since 2003, collaborates with choreographer, Carol Brown, as co-director and designer on dance-architecture events.
Ocenění: WSD 2013: Zlatá cena za kostýmní výtvarnictví WSD 2013: stříbrná cena za kostýmní výtvarnictví DINZ 1999 a 2007: zlaté ceny za scénografii. NZIA: národní ocenění (výzkum) cena Bliznakov za mezinárodní archiv žen v architektuře (2003: vyznamenání)
Další údaje: Dorita Hannah je autorkou mnoha statí o protínání umění, architektury a divadla.
Byla spoluredaktorkou první antologie performativního designu (Museum Tusculanum Press, 2008) a tématické edice JAE zabývající se performancí/architekturou (Journal of Architectural Education).
Je členkou řídící rady mezinárodních performativních studií a místopředsedkyní komise dějin & teorie OISTAT.
Dále působila jako hostující redaktorka tématického čísla českého architektonického časopisu ERA 21 věnovaného performativní architektuře a současné scénografii.
Dorita Hannah a Carol Brown byly pozvány, aby představily svůj výzkum v oblasti performativního designu jako hlavní přednášející na mezinárodních konferencích a v publikacích, jako je Playing with Theory (Palgrave, 2011).
text do Katalogu 2015:
Zabývá se průnikem mezi performancí a prostorem a její kreativní tvorba reprezentuje NZ na PQ už od roku 1999. Soustředí se na „prostor akce“ a její instalace, výstavy a akce zkoumají prostorovou performativitu.
Vystavené práce
* 1985, South Africa
Obor: režisér, scénograf, kostýmní výtvarník, scénograf, vizuální umělec
Vzdělání: Magisterský titul v oboru design - Massey University 2010 Bakalářský titul v oboru performativní design - Massey University/Te Kura Toi Whakaari o Aotearoa
Pedagogická činnost: Vedoucí lektorka na Massey University (poloviční úvazek) 2009-nyní. Studiové a teoretické práce úroveň 100, 200, 300, koordinace prací úroveň 100
Pravidelná spolupráce s režiséry: Uther Dean, Leo Gene Peters, Sacha Copland
Další údaje: Umělkyně a oceňovaná performativní designérka, která pracuje v oblastech živého umění, divadla a tance.
Vystavené práce
* 1965
Obor: spisovatelka, performerka
Vzdělání: MFA, Elam, Auckland University
Pedagogická činnost: Catherine je vysokoškolská lektorka na Massey University, College of Creative Arts
Účast na dalších mezinárodních výstavách: 2014 In-Humano, mezinárodní výstava, MARCO, Museo de Arte Contemporaneo de Monterrey. Mexiko. 2013 Zvláštní barokní ekologické symposium, národní park Tongariro, Nový Zéland. 2011 Fotografie na El Barocco Aotearoa; MUCA Roma, město Mexiko.
Další údaje: Spolupráce Catherine Bagnall a Katie Collier se zaměřuje na performativní praxi a její prolínání s kostýmy. Při zkoumání rozdílů mezi lidským a nelidským zvířetem používají výrazně kulturní formu oblečení.
Vystavené práce
* 1991
Obor: módní návrhář, vizuální umělec, design performancí
Vzdělání: MFA, Massey University
Účast na dalších mezinárodních výstavách: 2014 Transformační strategie, Králík Margeila a dívka gekon, performance představena na Shapeshifting AUT, Auckland, Nový Zéland. Ve spolupráci s Catherine Bagnall.
Další údaje: Spolupráce Catherine Bagnall a Katie Collier se zaměřuje na performativní praxi a její prolínání s kostýmy. Při zkoumání rozdílů mezi lidským a nelidským zvířetem používají výrazně kulturní formu oblečení.
Vystavené práce
* 1970
Obor: režisér, choreograf, zvukový umělec, vizuální umělec, tanečník, kameraman, střihač, loutkář, designér, pedagog, spíkr
Vzdělání: Double Diploma Honours (Stipendium) New Zealand School of Dance 1989/90. Otago University; Massey University; CNZ Choreographic Fellowship; Caldas University; Bauhaus University
Spolupráce s divadly: Otago Festival of the Arts, Body Festival, Tempo Festival, Cinedans, Toitu, Nga Taonga Sound and Vision.
Pedagogická činnost: Otago Festival of the Arts, Body Festival, Tempo Festival, Cinedans, Toitu, Nga Taonga Sound and Vision.
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Zentrum Paul Klee; NZ Film Archive; Dowse Museum; Toitu Museum; IDN VideoDansa, Tanec na kameru, Sala Parpallo; ReelDance; Napolidanza; Bibliothèque et Archives nationales du Québec; Genius Loci Weimar; HBKSaar MediaFacade; Attakkalari India Biennial.
Pravidelná spolupráce s režiséry: Zentrum Paul Klee, Festival Internacional de la Imagen, Royal New Zealand Ballet, Bibliothèque et Archives Nationales du Québec, CINEDANS, Museo de Arte Moderno de Buenos Aires,Attakkalari India Biennial.
Ocenění: Vítěz London Evening Standard Award za nejlepší produkci/ nominace na cenu Laurence Oliviera s Arc Dance Company 1994; vítěz za nejlepší videotvorbu Canariasmediafest 2004; finalista Roma Independent Film Festival 2005; finalista VideoDansa Barcelona Prize 2007; vítěz Filmaka International Film Competition 2007; finalista ReelDance Awards 2008; vítěz nejinovativnější tvorby, Il Coreografo Elettronico 2008; finalista ReelDance Awards 2010; DANZQ Magazine 2010 výjimečná choreogragie; získal CNZ Choreographic Fellowship 2010; finalists Roma Independent Film Festival 2011; finalista International Festival of Contemporary Animation & Media-art Linoleum 2012.
Další údaje: Mezinárodně uznávaný novozélandský fotograf, filmuje tanec, je multimediální umělec a pedagog. Je umělecký ředitel Good Company Arts. www.goodcompanyarts.com
Vystavené práce
* 1964, Dunedin
Obor: choreograf, performance, výzkum
Vzdělání: PhD v oboru choreografie; MA (s vyznamenáním) Dance Studies; BA (vyznamenání) 1st Class History
Spolupráce s divadly: The Place Theatre, Londýn.
Pedagogická činnost: University of Auckland, Nový Zéland a University of Roehampton, Londýn, VB.
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Roma Europa; Dance Umbrella; Brighton Festival.
Pravidelná spolupráce s režiséry: Dorita Hannah and Russell Scoones
Ocenění: Ludwig Forum International Prize za inovaci.
Další údaje: Její tvorba zkoumá štěrbiny mezi formami umění. Tvoří v rámci stálých spoluprací, její styl tvorby se vyvinul pomocí dialogu a experimentování v různých podmínkách.
Vystavené práce
* 1968, Melbourne
Obor: kurátor, vizuální umělec
Vzdělání: BA Monash MA Monash PhD QUT
Pedagogická činnost: Profesor výtvarného umění, Deakin University
Účast na dalších mezinárodních výstavách: 2013 Scape Public Art Christchurch 2012 Melbourne International Festival 2012 Obstinate Object, Wellington city Art Gallery 2010 Živé umění, Performance Space Sydney
Další údaje: Tvoří napříč odvětvími performance, instalace, videa a fotografie. Jeho tvorba spojuje performativní umění a předmětná prostředí, a zaměřuje se na vztahy mezi potěšením, grotesknem a fobií.
Vystavené práce
* 1973, Auckland
Obor: pedagog, scénograf, prostorový design
Vzdělání: MA s vyznamenáním v oboru scénografie na Central St Martins v parnerství s Hogeskool van Kunsten Utrecht. Bakalář v oboru architektury, vyznamenání první třídy, University of Auckland.
Pedagogická činnost: Sue Gallagher dohlíží na postgraduální kadidáty oboru prostorového designu v programech Honours a Master of Art + Design na AUT University a je vedoucí MESH, inovativní sítě pro multidisciplinární kolaborativní a uměleckou a designérskou činnost.
Další údaje: Žije v Aucklandu na Novém Zélandu. Gallagher byla novozélandskou kurátorkou a výstavní designérkou během Pražského Quadriennale scénografie a divadelního prostoru v letech 2007 a 2011.
Vystavené práce
* 1972, Auckland
Obor: Občas píše a jeho práce byla zařazena do mezinárodních publikací jako Performance Research Journal (UK, 2006, 2009, 2013), Live Art Almanac (UK, Canada, Australia, 2013) a The South Project (Melbourne, 2013).
Vzdělání: PhD (AUT)
Pedagogická činnost: Působí jako profesor na National Institute for Creative Arts and Industries na University of Auckland a v nedávné době vedl hostující přednášky na Helsinki Academy of Fine Arts 1 v nedávné době vedl hostující přednášky the Helsinki Academy of Fine Arts (Finsko), Funen Art Academy (Dánsko), Luleå Theatre Academy (Švédsko),AUT a Massey University.
Účast na dalších mezinárodních výstavách: 55. ročník Benátského Biennale výtvarného umění (2013) New Zealand International Festival of the Arts společně s Letting Space a City Gallery (2012) New Performance Festival Turku (Finsko, 2014) The Trendheim Kunstmuseum (Norsko, 2012) Te Tuhi Gallery (N
Další údaje: Umělec, který tvoří v oblastech spojených s performancí. Vystavoval v řadě kontextů v Aotearoa/NZ a v zahraničí s pomocí fyzické vytrvalosti, společenské praxe a instalace.
Vystavené práce
* 1973
Obor: choreograf, pedagog, kostýmní výtvarník, tanec, performance
Vzdělání: Christina vystudovala zoologii a tanec na Otago University a má magisterský titul v oboru výtvarné a divadelní umění z Auckland University, kde se zabývala zkoumáním ekologie aucklandské vody pomocí performance. Nyní studuje na AUT, obor výtvarné umění a
Pedagogická činnost: Vyučuje na Auckland University 2011-2013 Dance dance dance school West Auckland
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Jiné vody: Umění na Manukau 11/2014 Umeå Evropské hlavní město kultury. 10/2014 Festival nejistoty 2014 Festival umění Whau 2014 TEMPO Dance 2012 Divadlo 466 2011-2012
Další údaje: Novozélandská taneční umělkyně a badatelka (žije v Aucklandu). Její performativní tvorba zasahuje do různých disciplín, od choreografie, kostýmů, ekologie až po umění ve formě participační performativní exkurze s průvodcem.
Vystavené práce
* 1976, Wellington
Obor: mediální umělec, hudebník, DJ, VJ, kurátor
Vzdělání: PhD Fine Arts (Massey University)
Pedagogická činnost: Profesor/lektor: Massey University, 2005-2010.
Účast na dalších mezinárodních výstavách: Performance „Chybíš mi…“ proběhla v rámci „Intimita: Napříč digitální a niterní performancí“, Goldsmiths College, Londýn, 2008. „Snídaňová oslava v mém studiu“, součást „Remix kino“, Museum of Modern Art Oxford, 2010.
Další údaje: Dr. Dan James (alias Dan Bezejmený) je umělec a kurátor z Wellingtonu. Jeho rozmanitá tvorba zasahuje do oblastí performance, videa, audia, web médií a robotiky. Jeho mezinárodní performance se konaly na takových místech jako Goldsmiths College a Museum of Modern Art Oxford.
Vystavené práce
* 1974, Auckland
Obor: mediální umělec
Vzdělání: Ph.D v oboru média a komunikace, University of Melbourne
Spolupráce s divadly: Spolupráce se Stephenem Bainem a Kim Newall „Antarktida“ Q Loft,Auckland (2015)
Pedagogická činnost: Spolupráce se Stephenem Bainem a Kim Newall „Antarktida“ Q Loft,Auckland (2015)
Účast na dalších mezinárodních výstavách: „Jiné vody: Umění na Manukau“ Te Tuhi (2014) „Přehodnoť: Současná změna umění a klimatu“ Dánsko. (2009-2010) „Potíže s počasím“ UTS Gallery, Sydney. (2007)
Další údaje: Vedoucí programu Masters of Performance and Media Arts na AUT University. Janine spolupracovala s vědci v oblasti životního prostředí a zainteresovala sociální skupiny do oblasti témat klimatu a počasí.
Vystavené práce
Obor: skladatel, zvukový designér, televizní scénograf
Vzdělání: Unitec School of Art and Design, titul v oboru sochařství
Účast na dalších mezinárodních výstavách: „Jiné vody: Umění na Manukau“ Te Tuhi (2014) „Přehodnoť: Současná změna umění a klimatu“ Dánsko. (2009-2010) „Potíže s počasím“ UTS Gallery, Sydney. (2007)
Další údaje: Ve spolupráci s Janine skládá elektronickou hudbu na základě vzorů vědeckých meteorologických dat. Také je členem Substax; elektronické skupiny z Aucklandu.
Vystavené práce
* 1976
Obor: světelný designér, psaní, editování, výtvarná umění
Vzdělání: Postgraduální studium v oboru anglické literatury a filozofie, Victoria University of Wellington.
Spolupráce s divadly: Circa Theatre, Bats theatre, The Playground Collective, La Mama experimentální divadelní klub
Pravidelná spolupráce s režiséry: Sam Trubridge, Ross Jolly
Další údaje: Od roku 2007 vytvořil více než 300 profesionálních designů. Jeho základnou je Nový Zéland, ale pracuje také ve Španělsku a Velké Británii, zejména v oblasti divadla, živé hudby a architektury. Má rád knihy a zeleninu a je mírně posedlý efektivitou.
* 1964, Auckland
Obor: mediální umělec
Vzdělání: BFAAUCKLAND UNIVERSITY MDES UNITEC, AUCKLAND
Účast na dalších mezinárodních výstavách: 2014 Mareikura Articule Gallery: Kanada. 2013 ve Snaze o Venuši A-Space Gallery: Toronto:Kanada. 2008 Mai i te aroha, ko te aroha Te Papa:NZ. 2008 Walters Art Prize Auckland Art Gallery:NZ. 2007 Native Portraits Museo Laboratoriao Arte Contemporanea
Další údaje: Mezinárodně uznávaná multidisciplinární umělkyně. Široký pohyblivý obraz, skulpturální a multimediální formáty; její tvorba prokazuje bystrou schopnost přednesu komplexních myšlenek domorodé identity.
Vystavené práce
* 1961, Dunedin
Obor: skladatel, zvukový umělec, hudební terapeut
Další údaje: Jeho skladby mají původ ve zvucích, které pocházejí ze skutečného prostředí, a které potom kombinuje a manipuluje, aby dosáhl emocionálně efektivního světa s hloubkou a strukturou.
Vystavené práce
* 1966, Wellington, New Zealand
Obor: zvukový designér, zvukový umělec
Vzdělání: Master of Art and Design (vyznamenání první třídy) PhD
Další údaje: Rachel Shearer zkoumá zvuk jako médium pomocí zvukových instalací, které si kladou za cíl vybudovat prostorové bytí založené výhradně na vibracích akustických forem, zvukové kompozici a zvukovém designu/hudbě pohyblivého obrazu a živé performance.
Vystavené práce
Pedagogická činnost: Od roku 1996 působí jako profesor typografie a filmové grafiky na Utrecht School of the Arts, a v letech 2008-2010 typografie na Massey University. V roce2013 se přidal k týmu Colab na AUT University.
Účast na dalších mezinárodních výstavách: SRON Netherlands Institute for Space Research, Utrecht University, National Museum from Musical Clock to Street Organ a hudební scéna Tivoli.
Další údaje: Jeho doménu výzkumu lze definovat jako trans-modulární design a trans-mediální narativ. Jeho výzkum se zabývá digitální a fyzickou ontologií, vizualizací zvuku, odběru vzorků a generativní praxí designu.
Vystavené práce
* 1961
Obor: pedagog, scénograf, výstavní designér, konstruktér, rekvizit a scény, designér nábytku, rodič
Vzdělání: Bakalářský titul v oboru Design (Interiéry) Victoria University of Wellington
Spolupráce s divadly: Členství v nově vzniklém Global Centre for Indigenous Performance Wellington NZ. Probíhající spolupráce s Tawata Productions.
Další údaje: Scénograf, divadelník, výstavní designér a designér nábytku. Tony se posledních dvacet let zabývá divadelním designem a pracuje převážně se současnými maorskými a pacifickými divadelníky.
Vystavené práce
pq@pq.cz | tel.: +420 224 809 102 | Používáme redakční systém Vizus CMS