PQ 2015

Novinky

Pražské Quadriennale scénogravie a divadelního prostoru Zpět na hlavní stranu Služby PQ 2015
PQ E-Scenography PQ Logo

Zpět

2015 » Korejská republika » Studentská sekce

Kurátor:Hak Choi
Autoři tématu:Haein Yoon, Gaeeun Song
Designer / Architekt výstavy:Kue-rin Choi

Krabice na počasí

Jaké by to bylo, kdybychom mohli uložit počasí do krabice a doručit ho jiným lidem? Uložili jsme do krabice své myšlenky o počasí a představíme je publiku ve studentské expozici v Praze.

Účastníci se zamýšleli nad významem počasí a společně vytvořili krabici na počasí. Každá škola má svou vlastní interpretaci počasí a své myšlenky vizuálně prezentuje tak, jako by byly „zabalené“. Cílem výstavy je nabídnout divákům počasí jako malý dárek, který je zabalený v krabici a který si mohou užít zábavnou formou.


Univerzita Chung-Ang: Nepopsané krabice

Každý den vidíme, cítíme, slyšíme a žijeme s jiným počasím a teplotou. Počasí ovlivňuje náš každodenní život, avšak často ho považujeme za samozřejmost nebo o něm příliš nepřemýšlíme. Počasí za sebou zanechává stopy či značky a píše si své vlastní dějiny. Chceme dát divákům příležitost pocítit a prožít počasí; při tomto zážitku budou mít možnost zanechat ve stánku svou vlastní stopu, stejně jako počasí.

Počasí je nepředvídatelné a nepravidelné, tyto charakteristiky chceme vyjádřit skrze diváky, kteří se zapojí do našeho stánku. Krabice umístíme ven, kde si je diváci budou moci otevřít a objevit překvapení. V krabicích budou také instrukce, které divákům sdělí, co mají dělat. Dle instrukcí po sobě diváci budou moci zanechat stopu v našem stánku. Účastníci mohou sdílet své myšlenky o počasí; komunikace je klíčovým aspektem naší výstavy.


Korejská státní univerzita umění: Zavazadlo s počasím

Dlouho jsme přemýšleli nad tím, jak prezentovat počasí na malém prostoru. Také jsme uvažovali o rozmanitých přístupech ke kompozici a zobrazování počasí v rámci našeho stánku. Vedli jsme diskuze o počasí v každodenním životě a v divadle, o jeho nepředvídatelnosti a nadčasovosti. Rozhodli jsme se, že přivezeme své myšlenky o počasí do Prahy, a proto jsme své téma nazvali „Dodávka“. S ohledem na takto pojaté téma umisťujeme své myšlenky do zavazadel, která otevřeme až v Praze. Doufáme, že naše prezentace a zpětná reakce diváků nám přinese novou interpretaci počasí. Rozhodli jsem se využít zavazadla jako předměty, přičemž jsme také přemýšleli nad různými způsoby jejich prezentace mimo expozici. S publikem můžeme komunikovat skrze skupinovou performanci, nebo můžeme každé zavazadlo představit divákům samostatně.



Univerzita SangMyung: Pokažené počasí

Počasí je součástí našeho každodenního života. Může mít vliv na to, jak se každý den cítíme a jak žijeme. Lidé a počasí jsou si podobní v tom, že i počasí má zřejmě osobnost, jako lidské bytosti. Počasí je nepředvídatelné stejně jako my.

Náš tým analyzoval nepravidelnost a nestabilnost počasí z pohledu teorie chaosu. Teorie chaosu se pokouší nalézt řád a pravidelnost v chaosu a nepravidelnosti přírody, což jsou charakteristiky, které vyjádříme vizuálně a zvukově za pomoci Vivaldiho díla Čtvero ročních dob. Toto dílo je charakteristické výrazným hudebním ztvárněním střídajících se ročních dob. Naším cílem je však poukázat na nepředvídatelnost a nepravidelnost počasí, nikoliv zobrazit typický průběh každého období. Chceme pojednat o nové stránce Čtvera ročních dob a zamíchat jeho rytmem. Dali jsme proto našich ročním obdobím jiná jména: Jaro, objekt žárlivosti; Mizerné léto; Chvilkový podzim; Ledová zima. Díky těmto čtyřem konceptům nabídneme publiku nový příběh čtvera ročních období. Zejména v případě Ledové zimy a Mizerného léta půjde o tragické příběhy podpořené kostýmy.


Univerzita Yongin: Mrak

S využitím činitelů, které formují počasí (mraky, déšť, sníh a slunce), vytvoříme projekt zábavným a novým způsobem.

Mraky přicházejí a s nimi také déšť a sníh, občas se kolem prožene vítr. Mnozí z nás si někdy v životě představovali, že cestují po světě na mracích či že se setkávají s trolly a vílami. Pokusili jsme se vytvořit svět mraků za pomoci dětské představivosti. Náš návrh scény vychází z dětské představy.

Každý krychlový útvar bude vypadat jako tečka. Jelikož tečka se skládá z malých teček, čar a obrazců, bude návrh působit trojrozměrně. Každá krychle bude vypadat jako tečka a mrak se bude skládat právě z těchto teček. Krychle ukrývají příběhy z našeho dětství. Chceme, aby si diváci vzpomněli na nevinné časy a užili si náš mrak.

 

cz / en