PQ 2015
Novinky
SHAREDSPACE 2013 - 2016
Výzkumný a umělecký projekt nabízí sympozia, workshopy i výstavy v jedenácti zemích světa.
STUDENTSKÉ PROJEKTY
Mezinárodní soutěžní výstava uměleckých škol z celého světa a vzdělávací projekt SpaceLab.
PŘEDMĚTY
Rekvizity a jejich příběhy, to je hlavní téma výstavy Předměty otevřené individuálním umělcům.
1975 » Francie » Scénická a kostýmní tvorba
Kurátor: | Yves Bonnat |
FRANCIE
Scénárista expozice: Commission scenographique du centre francais du theatre Francouzská expozice na Pražském quadriennale 1975 je organizována Francouzským divadelním střediskem /I.I.T./ pod patronací Francouzského sdružení pro uměleckou činnost, ve spolupráci s I. národním syndikátem scénografů a s francouzským národním střediskem Mezinárodní organizace scénografů a divadelních techniků /O.I.S.T.T./. Představuje ukázky scénografické tvorby a projekty kulturních budov na celém území Francie, se zvláštním zřetelem na kraj Rhone-Alpes. Informuje o výuce scénografie a divadelní architektury na pařížských i mimopařížských školách výtvarného a dramatického umění. Stejně jako pro PQ 71,i tentokrát, jsme zajistili vedle prací zkušených scénografů, Yannise Kokkosa, Jacques Marilliera, Jacques Rappa a jevištního výtvarníka a loutkáře Christiana Oriffoula, absolventa loutkářské fakulty AMU v Praze, účast několika mladých umělců. Alain-Alexis Barsacq,který ve funkci architekta-instalátora francouzské expozice nastupuje po Bernardovi Guillaumotovi /1967 / a Jacques Bossonovi /1971/, vystavuje své poslední scénografické práce. Vystavené architektonické projekty i ukázky scénického výtvarnictví dokazují, že scénografie "a l'italienne" je stále živá, ať již důvody proto shledáváme v přání režiséra nebo ve faktu, že divadelní sály tohoto typu jsou stále ještě nejpočetnější. Nicméně díky dynamismu některých městských rad a technické a finanční pomoci Státního sekretariátu pro kulturu se ve velkých i menších městech staví kulturní domy nového typu.Divadelní funkce je v nich považována za dominantní a i když jejich řešení se přiklání k divadelnímu prostoru klasického typu "a l'italienne",přece jen v řadě případů má charakter víceúčelového, snadno proměnitelného sálu, nebo čistě polyvalentního prostoru vybaveného mnohdy jevištěm. Stavební program je doplněn cvičebními a zkušebními sály,místnostmi pro schůze a sociálně výchovnou činnost, skladišti, dílnami, diskotékami, knihovnou, výstavními sály, kavárnou, hostinskými pokoji atd.Podle svého zaměření se jmenují Kulturní dům, Středisko kultury a oddechu, Kulturní středisko, Dům všeobecné zájmové činnosti, Dům mládeže a kultury.Režiséři a scénografové se těžko přizpůsobují těmto novým strukturám, zejména víceúčelovým sálům. Na druhé straně jiní divadelní pracovníci dávají přednost volnému prostoru, který jim dává možnost tvořit ve zcela nových scénických dimenzích.
Vystavující umělci / ateliéry
[zobrazit vše | skrýt vše]- Yannis Kokkos
- : (Matka Kuráž a její děti), Theatre des Quartiers 1973
-
Bertolt Brecht: (Dobrý člověk ze Sečuanu),
Theatre de la Ville
1974, Režisér: Jean Mercure,
-
J. M. Ribes: (Odysea pro šálek čaje),
Theatre de la Ville
1974, Režisér: Jean M. Ribes,
-
J. C. Grumberg: (Při návratu z výstavy),
Theatre de l'Odéon
1975, Režisér: Jean P. Vincent,
- : (Bůh to chce), 29e Festival Avignon 1975
- Yves Bonnat
-
: (Modrovous),
Theatre Municipal Angers
1975
-
: (Z jiné strany),
Theatre de l'Ile de France
1975
- : (Goya), Opéra de Lille 1974
- Francçois Ganeau (Francois Ganeau)
-
J. Cocteau, G. Auric: (Faidra),
Teatro Massimo
1973, Režisér: Ugo dell Ara,
-
G. Goldoni: (Vějíř),
Festival du Marais Hotel d'Aumont
1975, Režisér: D. Ceccaldi,
- Hubert Monloup
-
Jean-Baptiste Molière: (Tartuffe),
T.N.P.
0, Režisér: Roger Planchon,
- Jacques Noël
-
Jean Racine: (Ifigénie),
Comédie Francaise
1974, Režisér: Jacques Destoop,
-
F. Marceau: (Dotyčný člověk),
Atelier
1974, Režisér: Pierre Franck,
- Auguste Pace
- Michel Raffaelli
- : (Velocipéd aneb Deník dělnice z papírny), Les Amandiers á Nanterre 1975
- Jacques Rapp
- : (Trojí přání), Opéra de Lyon 1973
- : (Její pastorkyňa), Opéra de Lyon 1974
- André Acquart
-
: (Bouře),
1973, Režisér: Launay ,
-
Wolfgang Amadeus Mozart: (Kouzelná flétna),
Opéra Studio
1974, Režisér: Guy Coutance, Louis Erlo,
- Claude Engelbach
-
Bertolt Brecht: (Antigona),
Comédie Francaise
1975, Režisér: J. P. Mquel,
-
René Kaliski: (Klarettin piknik),
Théatre des Quartiers d'Ivry
1974, Režisér: Antoine Vitez,
- Roger Stoffel
- Thierry Vernet
-
Schubert-Müller: (Zimní cesta),
0, Režisér: Alain Recoing,
- Alain-Alexis BARSACQ
- Jean-Claude BAUDOIN
- : (Odyssea), Lucay-le-Male 1972
- : (Španělští princové), Valencay 0
- : (Panna Orleánská), Lucay-le-Male 0
-
: (Carmen),
0
-
Jules Massenet: (Hérodiade),
Théatre Municipal de Troyes
1976, Režisér: Rodolf Deshayes,
- Dominique BORG
-
Moliere: (Misantrop),
Comédie Francaise
1975, Režisér: Catherine Hiegel,
-
Pierre Corneille: (Cid),
Théatre de la Ville
1972
- Yves BRAYER
-
Tony Aubin: (Goya),
Opéra de Lille
1974, Režisér: Duvivier,
- Victor COUCOSH
-
M. de Ghelderode, F. Lambre: (Dies Irae),
Festival d'Avignon
1973, Režisér: F. Lambre,
- Mario FRANCESCHI
- Philippe GENTY
- : (Odrazy), L'Olympia 1973
- : (Pierot), O.R.T.F. 1974
- : (Houslisté), Theatre de la Plaine 1974
- Christian GRIFFOUL
-
F. Llounc: (Stroj na květiny),
Theatre de la Plaine
1975, Režisér: Ch. Griffoul,
- : (Fantastická konference), Theatre de la Plaine 1974
- : (Balada z Casteletu), Parc Floral 1975
- Dominique HOUDART
-
Pierre Beaumarchais: (Figarova svatba),
Théatre Charles Onllin
1975
-
: (Pařížská komuna),
Tournée en France
1971, Režisér: D. Houdart,
- Bernard JAUNAY
- Pierre LEMAIRE
-
Kolektivní dílo / Collective work: (Experimentální prostor),
Vaison-La-Romaine
1971, Režisér: Emil Noël,
- Piere-Yves LEPRINCE
-
D. Betourné, D. Borg: (Drakula),
Festival de Marais
1975, Režisér: D. Betourné,
-
Henry Purcell: (),
0
- Christine MANDOUZE
-
Ph. Adrien: (Obrovy holínky),
Théatre des Amandiers
1974, Režisér: Philippe Adrien,
-
Ph. Adrien: (Odboj),
Théatre des Amandiers
1974, Režisér: Philippe Adrien,
-
G. Aperghis: (Pandémonium),
Cloitre des Carmes Avignon
1973, Režisér: Anne Delbée,
-
P. Adrien: (Oko v hlavě),
Festival Eropalia - Bruyelles
1975, Režisér: P. Adrien,
- Christine MAREST
-
Claudio Monteverdi: (Orfeus),
Opéra Lyon
1973, Režisér: Benhaim,
-
Claudio Monteverdi: (Madrigaly),
Opéra-Studio Paris
1975, Režisér: Coutance ,
- Jacques MARILLIER
- : (Zdravý nemocný), Comédie Francaise 1971
-
J. Giraudoux: (Bláznivá ze Chaillot),
Athénée
1975, Režisér: G. Vergez,
-
F. A. Boieldieu: (Bílá paní),
Théatre des Arts de Rouen
1975, Režisér: Juliano,
-
R. de Obaldia: (A na konec zazněla rána),
Atelier
1974, Režisér: P. Franck,
-
Alfred de Musset: (Marianniny rozmary),
Comédie Francaise
1973, Režisér: J. C. Cochet,
-
Giacomo Puccini: (Turandot),
Opéra de Bordeaux
1974, Režisér: Gérard Boireau,
- Béatrice TANAKA
-
M. de Ghelderode: (Escurial),
Studio 347
1974, Režisér: André Gazalas,
- collective THEATRE DU SOLEIL
-
Collective work: (Zlatý věk),
Cartoucherie de Vincennes
1975, Režisér: Ariane Mnouchkine, ,
Obrázky z katalogu
Vystavené práce
Další údaje: Narozen r.1912 ve Voironu, malíř, scénograf a režisér. Svou první jevištní výpravu vytvořil pro Labichovu hru Případ z ulice Lourcine. Z jeho více než 250 jevištních výprav uvádíme: Johanka z Arku na hranici, Boris Godunov, Sněžný rytíř, Král Oidipus, Médea, Oheň, Modrovous. Je technickým poradcem při výstavbě a projektu vnitřního zařízení Státního sekretariátu pro kulturu.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Malíř, sochař, scénograf, architekt, narozen r. 1912 v Paříži, absolvent École Boulle. Za války vězněn v Rakousku. Z té doby jeho první výprava: Lišák Volpone (Zajatecký tábor, Salcburk). Po návratu do Francie pracoval s L. Jouvetem, P. Blanchardem, M. Achardem. Navrhuje výpravy především pro pařížská divadla: Operu, Comédie-Française, Athénée, Bouffes-Parisiens, Madeleine, Champs-Elysées. Je předsedou Syndikátu francouzských jevištních výtvarníků.
Vystavené práce
Další údaje: Narozen r. 1932 v Lyonu. Studoval estetiku, rok se připravoval na profesuru kreslení, věnuje se malířství a architektuře. Od r. 1959 pracuje jako scénograf v Théatre des Célestins v Lyonu. Poté se představil v dalších divadlech, v Théatres Antiques Romains v Lyonu, v Comédie de Saint-Etienne, v Grehier de Toulouse, v T.N.P. v Paříži, v Théátre de la Cité ve Villeurbanne, v Schaubühne am Halleschen Ufer v Západním Berlíně, ve Städtische Bühne ve Frankfurtu. Spolupracoval s režisérem Ch. Gentillonem na inscenacích klasického repertoáru v divadle Comédie de Lyon. Od r. 1962 se datuje jeho dlouhodobá spolupráce s režisérem Armandem Gattim, pro jehož inscenace Kronika jedné planety, Člověk sám, Písnička před dvěma elektrickými křesly vytvořil scény a kostýmy a s nímž natočil na Kubě film El otro Cristobal /Jiný Cristobal/. Jako scénograf dále spolupracoval s Rogerem Blinem, Raymondem Rouleauem, s Agnes Vardovou /film Štěstí/, s René Alliem /Nedůstojná stará dáma/ a Christianem de Challonges /L'Alliance/. Pro Rogera Planchona vytvořil scénu k inscenaci jeho hry Bezectný, k Přes palubu od Michela Vinavera a Molierovu Tartuffovi. V r. 1972 obdržel čestné uznání za záslužnou práci pro divadelní umění - cenu Eussane. Mimo jiných výstav zúčastnil se Pražského quadriennale 1967 a 1971.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen r. 1924 v Ivry-sur-Seine. Vystudoval Ecole Boulle a studoval dekorativní umění. Pro divadlo začal pracovat v r. 1944 v Compagnie des Dix /Claude Martin - J.M.Serreau/. V Paříži se výtvarně podílel na inscenacích prvních her S. Becketta, A. Adamova, F. Billetdouxe, R. Dubillarda. Od r. 1949 je výtvarníkem všech představení Marcela Marceaua a od r.1952 i všech her E. Ioneska. Spolupracoval s režiséry J.M. Serreauem, Rogerem Blinem, Marcelem Marceauem, Claudem Martienm, J.L. Barraultem, Claudem Régym, Robertem Postecem, Jacquesem Mauclairem, André Barsacqem, Pierrem Franckem, Jacquesem Charronem, Pierrem Dupuy, Jeanem Kegronim, Jeanem Babiléem, Flemmingem Flindtem a pro balet s Janine Charratovou. Je autorem výprav pro hlavní soukromá pařížská divadla i pro T.N.P. a Odéon-Théatre de France. V zahraničí spolupracuje s divadly ve Stratfordu, Londýně, New Yorku, Las Vegas, Vídni, Curychu, Dusseldorfu, Mnichově, Tel-Avivu, Haifě. Zúčastnil se Pražského Quadriennale 1967 a 1971.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen 1935 v Tunisu. Malíř a scénograf. Spolupracuje s francouzskými divadly a s filmem. Vystavoval na PQ 1967 (hlavní cena — Zlatá triga pro francouzskou expozici) a 1975.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Kronika osamocení: první uvedení a realizace: Divadlo Chronique Drama samoty a sexuální bídy přistěhovalého dělníka. Bicykl aneb Deník dělnice z továrny na papír První uvedení a realizace: Divadlo Chronique Líčení dělnických bojů za zachování práva na práci. Stávka a obsazení továrny na papír.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen 1930 ve Štrasburku. Šéf výpravy lyonské Opery. Spolupracuje s francouzskými i zahraničními divadly. Vystavoval na PQ 1967 (v ex- pozici, která získala hlavní cenu — Zlatou trigu), 1971 a 1975.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Pravidelná spolupráce s režiséry: Jean-Marie Serreau, Roger Blin, Jean Vilar ,Roger Planchon,Gabriel Garran
Další údaje: Narozen ve Vincennes r. 1922, scénograf, malíř se zaměřením k nástěnné malbě, absolvent École Nationale des Beaux-Arts v Alžíru. Svou první výpravu navrhlpro Inscenaci J. Anouilha Ples zlodějů v r. 1950 v Alžíru. K jeho význačnějším pracím patří výpravy pro Genétovy Negry a Paravány v režii R. Blina, pro Weissovu hru Marat-Sade v režii H.Gignouxe, a jiné, které byly uvedeny v divadlech Théâtre de Lutēce, Théâtre Sarah-Bernhardt, Théâtre de l´Est Parisien, Théâtre de la Cité de Velleurbanne, Odéon-Théâtre de France, Théâtre National Populaire, v Národním divadle ve Štrasburku, v divadle v Essenu, Amsterodamu a dalších.
Vystavené práce
Další údaje: Narozen r. 1931 v Paříži. Po studiích u Leona Gishii a Felixe Labisse pracuje v Théatre quotidien v Marseille, především na divadelních hrách soudobých autorů. Ve smyslu soudobých snah po decentralizaci divadla spolupracuje s řadou režisérů, např. s Robertem Postecem, Rolandem Monodem, Jeanem Pierrem Miquelem, M.Bluwalem, Antoinem Vitezem a Armandem Gattim. Od r.1970 zajišťuje výstavy výtvarného umění v Domě kultury v Amiensu. Vyučuje v Ústavu dramatického umění univerzity v Paříži 3 a na univerzitě v Amiensu.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Scénický výtvarník, pracuje především pro balet. Pro jeho tvorbu je příznačné vyhledávání nových materiálů a předmětů, které uvádí do pohybu. Do sféry jeho zájmů spadá i pedagogická činnost, kterou rozvíjí ve skupině Ballets modernes de Paris a v Institutu techniky soudobé taneční tvorby /L'Institut technique de formation dans la danse contemporaine/. Účastník řady mezinárodních scénografických přehlídek a přehlídek soudobého tance.
Další údaje: Narozen r. 1927 v Ženevě, malíř a scénograf. Mimo jiné navrhl scény a kostýmy pro inscenace Regnarda, Becqua a Marivauxe v Comédie Francaise. Mezi jeho významné práce patří scénické návrhy pro inscenace, uvedené ženevskou operou - Lulu od Albana Berga, Zjasněná noc od A.Schönberga v choreografii Alfonse Cata, komorní opery Rossiniho, Cimarosy, Paisiella, Donizettiho a Mozarta. Pro Společnost loutkového divadla /Compagnie des Marionnettes - Alain Recoing v Paříži navrhl výpravu k Marlowově Tragické historii dr . Fausta a Andersenově Sněhové královně.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen r.1936 v Paříži, jevištní výtvarník a režisér, architekt DESA, zástupce generálního tajemníka francouzského střediska OISTT. Mezi jeho nejvýznamnější práce patří scénické a kostýmní návrhy k Pirandellově hře Člověk, zvíře a ctnost /1967/ a k Strindbergově Slečně Julii /1968/, které uvedlo divadlo Grenier de Toulouse, ke hrám Féliciena Marceaua Le Babour /1970/ a Remo Forlamiho Na psím plese z r.1971, k Zločinu a trestu F.M. Dostojevského a André Barsacqa /1972/, k O'Neillově Dlouhé denní cestě do noci /1973/, uvedeným pařížským Divadlem Atelier a Tata od Jacquese Borela, inscenované v r. 1972 Comédie de l'Ouest. Ve vlastní výpravě režíroval v Café-Théatre le Fanal r. 1972 Deník pozorovatele leknínů a v Divadle Atelier r. 1973 Plaidoyer pro Augusta od Camilla Baciua.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen r.1943 v Nizze. Studoval u profesorů Marcela Lamyho a Yvesa Bonnata. Debutoval v Bourges ve hře Jeannettina svatba, později se stal jevištním výtvarníkem Divadla v Troyes, pracuje v Théatre de l'Est Parisien a v Théatre Lyrique de la Seine. Spolupracuje se Zájezdovým divadlem, které vystupuje na všech velkých scénách pařížského předměstí . K dvoustému výročí Napoleonových narozenin uvedl v divadle v Ajacciu hru Orlík. Již deset let se věnuje zájmové divadelní činnosti; založil Léto velkých historických fresek, v jehož představeních účinkují obyvatelé městeček a vesnic. Sám na něm režíroval a scénograficky ztvárnil pro Lucay-le-Male Román z Lucay, Talleyranda, Odysseu a Pannu Orleánskou, pro Valencay Španělské prince a pro Veuil Šípkovou Růženku.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Kostýmní výtvarnice. Vypracovala návrhy kostýmů pro inscenaci Shakespearova Romea a Julie v Théátre de l'Ouest Parisien v r.1969, Claudelovy hry Zlatohlav v r. 1970 a v r. 1972 pro Večer tříkrálový na Festivalu du Marais. Na Festivalu soudobého umění v Royanu se podílela svými kostýmními návrhy na inscenaci hry Michela Hermona Don Juan se vrací z války, uvedené divadelní společností Anne Bérangerové a na Festivalu v Avignonu v r. 1972 na inscenacích Rituálu za mrtvý sen od Michaela von Hoeckea a Antigony od Théodorakise, uvedených divadelní společností Carlson. V současné době spolupracuje s Divadlem de la Monnaie v Bruselu na inscenaci Fausta.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen r.1907 ve Versailles, jeden z nejvýznačnějších francouzských figuralistů. Pracoval zejména ve Španělsku, Itálii a Provenci, kde vytvořil četné akvarely a kresby. Jacques Rouché, někdejší ředitel pařížské Opery, byl první, kdo u něho objednal návrhy jevištní výpravy a kostýmů pro balet Wernera Egka Joan ze Zarissy. Na téže scéně spolupracoval na výpravách baletu Florenta Schmidta Tragédie Salome, baletu Jeanne Leleuové Nauteos a na mystériu Clauda Delvincourta Lucifer. Opera v Amsterdamu ho pozvala jako výtvarníka na Festival Manuela de Fally; vytvořil také jevištní návrhy pro opery v Lyonu a Nice, dále pro balet Daria Milhauda, uvedený na Festivalu v Cimiez. V nedávné době spolupracoval v divadle v Lille na inscenaci opery inspirované životem Goyovým.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen r. 1945 v Bukurešti. Studoval scénografii a architekturu na Škole výtvarných umění v Paříži v letech 1966-1972, kde získal titul architekta. Je scénografem a technickým vedoucím divadla La Mamme de Paris, scénografem divadla Paris Théatre Project a členem výboru francouzského střediska OISTT. Mezi jeho architektonické projekty patří Loutkové divadlo /1971/, Divadelní knihovna-muzeum /1973/, Středisko kultury a oddechu Cote Basque /1975/. Vystavoval na Pražském quadriennale 1971, Podzimním salónu 1971, na Triennale v Novém Sadu a na výstavě Pantosh-Divadlo v knihovně Fornay v r.1974. Mezi jeho nejvýznamnější práce v oboru scénografie patří návrhy pro inscenace Francois Villon /1969/, Noc návštěvníků z r. 1970, Dies Irae /1973/, Slečna Julie /1974/, Vesnice /1975/.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Debutoval výpravou ke hře Alberta Camuse Duchové v divadle Des Mathurins v Paříži. Mezi jeho významné práce patří návrhy scén pro hru Jeana Cocteaua Manželka nespravedlivě podezřívaná, uvedenou divadlem Des Mathurins, Okno do ulice Jean Clauda Grumberga v Divadle Rive Gauche a pro hru René Ehniho Eugénie Kopronine v divadle Cardin. Pro Festival du Marais navrhl scénografické řešení Shakespearovy Vety za vetu, Hugova Najedí se?, Dumasova dramatu Jindřich III. a jeho dvůr a Lautréamontových Zpěvů Maldororových.
Obrázky z kataloguDalší údaje: Narozen r. 1938 v Paříži. Vystudoval Školu užitého umění. Spolu s Alainem Duvernem, Patricem Lupovicem a Mary Gentyovou založil soubor Philippa Gentyho. Jejich repertoár se skládá ze skečů, doprovázených hudbou a písněmi: Zmeškaná schůzka z r.1973, Metamorfózy /1968/, Les Onix /1972/, Odrazy z r. 1973, Plakáty, Pierot, Houslisté z r. 1974. V každém skeči je použito jiné techniky, černého divadla, loutek, maňásků atd. Loutkáři sami vytvářejí loutky. Společnost vystupovala v pařížských music-hallech Olympii, Bobinu a v Palladiu, v Radio City v New Yorku. V březnu 1976 bude hrát v Théátre de la Ville de Paris.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Soubor Christiana Griffoula chtěl na příkladu dvou her, Juha a jeho osel a Město dětí, předvést představení, která lze hrát především kdekoliv, v prostorech bez jakéhokoliv technického vybavení nebo jako studie pod širým nebem. Pro Město dětí, kde hradby starého města Carcassonu a jeho křivolaké uličky tvoří přírodní dekoraci, byl scénář vymyšlen a je hrán dětmi. Ve hře Juha a jeho osel hrají současně loutky hůlkové /javanky/ a obrovské, a je možno ji hrát kdekoliv, v tělocvičně, kantině, biografu. Naším cílem především bylo přinést vesnickým dětem kouzlo divadla a vytrhnout je z jejich každodenního prostředí, jímž je "škola" a "domov".
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Dominique Houdart a Jeanne Heuclin, původně herci, "se setkali" v r. 1973 s loutkou a to byl začátek jejich plodné spolupráce s Marcelem Violettem, umělcem, řemeslníkem, animátorem, loutkohercem, vynálezcem různých tvarů. Hlavní osou práce a výzkumu skupiny Dominique Houdarta je loutkové divadlo jak se projevuje v hrách jako je Harlekýn napravený láskou /Marivaux/, Jeden den vědce pana Whu /B. Brecht/, Don Juan /Molière/nebo v setkáních ve Villeneuve-les-Avignon během červencového divadelního festivalu, kde soubor uvádí své vlastni inscenace, zve francouzské a zahraniční skupiny nesporné profesionální kvality, organizuje stáže, zkrátka je duší toho, co bylo nazváno "Křižovatka".
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen r. 1920 v Paříži, scénograf. Někdejší studium optiky jej dovedlo k průzkumu luminokinetiky a možností jejího využití v divadelních inscenacích. Je spoluzakladatelem studia AREEL, kde pokračuje ve výzkumu proměny prostoru pomocí světla. V divadle ve Vaison-La-Romaine realizoval jednak kinetickou, pod účinkem světla proměnlivou strukturu, jednak světelnou projekci pro Zvláštní kantátu Emila Noela, pro Paříž a Řím scénu - světelné prostředí k baletům Karin Waenerové, pro Paříž a Londýn scénu k Faire comme si /Dělat jakoby/ v provedení Ballets modernes de Paris a pro Divadlo národů prostor přeměněný mobilním světlem. Zúčastnil se Mezinárodního biennale v Paříži a Divadelního festivalu v Nancy.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen r. 1940 v Paříži, malíř. Ve svých kostýmních návrzích využívá malířské techniky. Mezi jeho významné práce patří kostýmní návrhy pro představení Dido a Aeneas, realizované na Mai de Versailles v r.1972, pro Procitnutí jara Franka Wedekinda z r. 1974, převzaté Odeonem r. 1976, Betournéova Drákulu a Corneillova Polyeucta z r. 1975.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: V r. 1968 absolvovala C.A.F.A.S. /obor výtvarná umění/, v letech 1968-1970 scénografický obor na Vysoké škole dramatického umění ve Štrasburku r. 1970 dosáhla hodnosti Maítre es Lettres. V r. 1971 byla stážistkou v Piccolo Teatro v Miláně, v r. 1972 asistentkou režiséra Gabriela Garrana. V r.1973 navrhla scény a kostýmy pro hru Dialog od Serge Ganzla, pro V. Deisheila Frankensteina, pro Pommeretovu hru Lycée Thiers, Maternelle Jules Ferry a pro Aperghisovu hru Pandemonium. V r. 1974 pak pro hru Dešťová clona Phan van Kuina, pro Adrienovy hry Obrovy holínky a Odboj, pro hru Svěřenec chce být poručníkem od Petra Handkeho, pro hry Albertině od Serge Genzla, Sade od P. Adriena a Kolem Nervala od J.M. Ribese.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Scénická výtvarnice. Studovala na Státní vysoké škole výtvarných umění v Lyonu, obor scénografie. Navrhla scény a kostýmy k Plautovým hrám pro Univerzitní divadlo v Lyonu, kostýmy pro Ruzzanteho hry v Divadle satiry v Lyonu, scénu a kostýmy pro Matku pro divadlo v Givors Rhone, spolupracovala s Jimem Léonem na kostýmech pro Planchonovu inscenaci Cide ve Villeurbanne, navrhla kostýmy pro L'histoire aux cheveux rouges v divadle des Jeunes Années v Lyonu, kostýmy pro La machina a teatro v témže divadle a scénu a kostýmy pro Monteverdiho Orfea, uvedeného Operou v Lyonu, kde působila tři roky jako asistentka Jacquese Rappa. V r. 1975 byla angažována jako asistentka jevištní výpravy a režie Opéra-Studiem v Paříži, kde spolupracovala s André Acquartem na inscenaci Kouzelné flétny W.A.Mozarta /scéna a kostýmy/, uvedené r. 1974 na Festivalu v Avignonu, sama pak ztvárnila scénickou koncepci Monteverdiho Madrigalů.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozen 1924 v Marseille. Jako scénograf spolupracuje s národními i soukromými divadly, činoherními i operními.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Narozena r. 1932 v Brazílii, studia ve škole Paula Colina, v Atelier d'Essai a na univerzitě Divadla národů. Je činná jako scénografka se specializací na kostýmní tvorbu a masky. Spolupracovala s režiséry Martinem Goncalvesem, Joan Littlewoodovou, Jorgem Lavellim, Jacquesem Baillonem, J.-M. Serreauem, Rafaelem Gonzalbem a dalšími, se salvadorským divadelním souborem ETUB v Bahii, s Escola de Samba Portela, s různými festivaly, mladými skupinami, se zájezdovými divadly a s divadly v Paříži. Její zájem jako scénografky a dramatické autorky se soustřeďuje především na dětské a improvizované /des tréteaux/ divadlo. Za své dílo získala ceny na Biennale v Sao Paulu, na univerzitě Divadla národů a na Triennale v Novém Sadu. Zúčastnila se Pražského quadriennale 1971.
Obrázky z kataloguVystavené práce
Další údaje: Kolektiv Théatre du Soleil, scénický prostor Guy-Claude Fransois a Jean-Noěl Cordier, kostýmy Francois Tournafond, Jean-Claude Barriera, Nathalie Ferreira, masky Erhard Stiefel a Valerie Tisné.
Obrázky z kataloguVystavené práce
pq@pq.cz | tel.: +420 224 809 102 | Používáme redakční systém Vizus CMS